הממשלה החליטה להטיל סגר כללי החל מערב מיום שישי ולמשך שלושה שבועות בעקבות תחלואת הקורונה הגבוהה. מעת כניסתו של הסגר לתוקף, ייכנסו לתוקפן גם ההנחיות הבאות: הגבלת תנועה למרחק של 500 מטרים מהבית (למעט פעילות ספורטיבית, בדומה לסגר שהוחל בחודשים מרץ ואפריל השנה), סגירת מערכת החינוך, סגירת מוקדי פעילות ופנאי, קניונים ואתרים מסחריים, אתרים תיירותיים וכדומה. השירותים הציבוריים יפעלו במתכונת מצומצמת, וחלקים מהם יפעלו על-פי הנחיות התו הסגול שהציג משרד הבריאות בעבר.

המתווה המלא:

השלב הראשון: מתווה מהודק
1. עסקים ללא קבלת קהל ועסקים המספקים שירותים חיוניים יוכלו להמשיך לפעול ע״פ המתווה שיציג שר האוצר. 
בתיאום עם שר הבריאות, מנכ"ל משרד רה"מ ומנכ"ל משרד רה"מ החליפי (לעניין עבודת משרדי הממשלה – גם עם נציב שירות המדינה; לעניין רשויות מקומיות – גם עם שר הפנים), שר האוצר יביא לאישור קבינט הקורונה תקנות לעניין הגבלה וצמצום השהייה במקומות העבודה (במגזר הציבורי והפרטי).

2. סגירה מלאה של כלל העסקים לקבלת קהל בתחום המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, כולל בריכות שחיה, חדרי כושר ומסעדות (למעט - שירותים חיוניים, מקום למכירת מזון, בית מרקחת, מכון אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי הגיינה, חנות למוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, שירותי תקשורת ואביזרים רפואיים.)

*עסקים, לרבות מסעדות, יורשו להפעיל שירות משלוחים בלבד.

3. הגבלות תנועה ביציאה מהבית של עד 500 מטר, למעט צרכים מותרים שיפורטו בתקנות.

4. סגירת מערכת החינוך, למעט חינוך מיוחד, פנימיות וחריגים נוספים כמפורט בחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה. (תתאפשר למידה מרחוק ככל האפשר).

5. התקהלויות - הגבלת ההתקהלויות על פי הצבע ״האדום״ במודל ״הרמזור״ - עד 10 איש בחלל סגור, עד 20 בשטח פתוח.

ההחלטה של הממשלה ספגה ביקורת רבה בטענה שהיא מרסקת את הכלכלה, ורבים מבעלי העסקים כבר איימו שלא לציית להנחיות ולפתוח את העסקים שלהם למרות האיסור על כך. 

הצביעו בסקר (ניתן לבחור יותר מאפשרות אחת)