נתונים עולמיים מדאיגים: על פי נתוני סוכנות הידיעות רויטרס שפורסמו היום (ראשון) מספר המתים מנגיף הקורונה ברחבי העולם חצה את המיליון בני אדם, לצד כ-35 מיליון מקרי הידבקות. 

מניין המתים הנוכחי מהנגיף עומד על 1,030,629 בני אדם במעל ל-210 מדינות ברחבי העולם מתחילת ההתפרצות. מספר ההידבקויות ומקרי המוות בארה"ב הוא הגבוה ביותר, ועומד על 7,359,089 ו-208,788 אנשים בהתאמה. 

במקום השני ברשימה מבחינת היקף ההדבקה נמצאת הודו עם 6,549,373 מקרי הידבקות ו-101,782 מקרי מוות ידועים. במקום השלישי נמצאת ברזיל עם 4,880,523 נשאים מאומתים ו-145,388 מתים מהמחלה. 

קורונה בהודו (צילום: REUTERS/Francis Mascarenhas)
קורונה בהודו (צילום: REUTERS/Francis Mascarenhas)

כזכור, בסוף החודש שעבר אמר בכיר בארגון הבריאות העולמי כי מספר המתים מנגיף הקורונה ברחבי העולם עלול להגיע לשני מיליון, זאת לפני שהחיסון, שנמצא בשלבי פיתוח כעת, ייכנס לשימוש נרחב ברחבי העולם. לדבריו, במידה ולא יינקטו פעולות לריסון הנגיף - ייתכן כי המספר יהיה אף גבוה יותר. "אם לא נעשה את הדברים הללו, רף שני מיליון הקורבנות הוא לא רק מספר שניתן להעלות על הדעת, אלא נתון סביר מאוד", אמר מייק ראיין, ראש תוכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי.

בכיר בארגון הבריאות העולמי אמר הערב (שישי) כי מספר המתים מנגיף הקורונה ברחבי העולם עלול להגיע לשני מיליון, זאת לפני שהחיסון, שנמצא בשלבי פיתוח כעת, ייכנס לשימוש נרחב ברחבי העולם. לדבריו, במידה ולא יינקטו פעולות לריסון הנגיף - ייתכן כי המספר יהיה אף גבוה יותר. "אם לא נעשה את הדברים הללו, רף שני מיליון הקורבנות הוא לא רק מספר שניתן להעלות על הדעת, אלא נתון סביר מאוד", אמר מייק ראיין, ראש תכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי.

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

המשך ציין ראיין כי בארגון מודאגים מאוד מהעלייה בתחלואה באירופה, וכן מהעלייה במספר המאושפזים ביבשת. לדבריהם, יש עוד הרבה מה לעשות באירופה כדי לייצב את המצב, ולהגיע למצב שהוא נמצא בשליטה. עוד הוסיף כי הם מקווים שבקרוב תתאפשר משימה בינלאומית, במסגרתה נציגים יגיעו לסין וינסו לבחון את המקור החי ממנו הגיע הנגיף.