המגמה נמשכת: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי ביממה האחרונה אובחנו 1,707 מאומתים לנגיף הקורונה, כך שמניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה עלה ל-357,859, בהם 17,373 חולים פעילים. עלייה נוספת נרשמה גם באחוז הבדיקות החיוביות שעמד אתמול על 3.4% (לאחר שנערכו 50,641 בדיקות). 

מהנתונים עלה עוד כי מספר החולים שמצבם קשה עומד על 353, בהם 122 מונשמים, כאשר בנוסף מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה טיפס ל-3,003.

במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן הזהירו הבוקר כי מספר הנדבקים היומי צפוי לעלות לכ-2,500 בקרוב: "בהינתן ערכו הנוכחי של מקדם ההדבקה, צפוי מספר המאומתים לעלות לכ-2,500 ליום בממוצע שבועי, עד סוף החודש". כזכור, הממשלה אישרה כי אם יאובחנו 2,500 נדבקים ביום בנגיף הקורונה יופעל "ריסון מהודק" במדינה, ושלושה שבועות אחריו יוטל סגר כללי.

חיסון קורונה של פייזר. צילום: רויטרס

הפרויקטור, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר בראיונות בכאן ב' וגלי צה"ל לעלייה בתחלואה ולסוגיית החיסונים. כשנשאל מתי הוא מעריך שישראל תגיע למצב של חסינות עדר, השיב: "אני מעריך שבסביבות מרץ או תחילת אפריל נגיע למסה נכבדת שתאפשר לנו להתחיל לחזור לחיים יחסית נורמליים. יכול להיות שיישארו סממנים כמו מסכות, אבל צופה שבסביבות אפריל נוכל לחזור לחיים שידענו קודם. אני מקווה שאת חג הפסח הזה נוכל לחגוג בלי המגבלות של עד עשרה אנשים, בחיק המשפחה".

בהתייחס לחשש של חלקים מסוימים בציבור מקבלת החיסון, אמר: "הציבור ידע מה הוא מקבל, לא נסתיר שום דבר. הציבור ידע את כל הפרטים מסביב לחיסונים. אנחנו מתחילים עם פייזר, מודרנה יגיעו יותר מאוחר, בסופו של דבר חשוב להתחסן לא משנה מה. הכל תלוי בזרימת החיסונים, בתחילה חשוב לנו לחסן את הצוותים הרפואיים ואוכלוסיית הקשישים, אבל מהר מאוד כל מי שרוצה יוכל לקבל זימון ולבוא להתחסן".