ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המשיך הערב (שבת) לקיים שיחות עם ראשי חברות התרופות והחיסונים כדי לאפשר את המשך המבצע. במהלך שבוע הבא יקיים נתניהו דיון בנושא סגר הדוק וקצר, שיאפשר פתיחה מהירה של המשק. בתוך כך, ממשרד הבריאות נמסר כי: "שר הבריאות יולי אדלשטיין מתכוון להביא הצעת החלטה לממשלה לסגר מלא לתקופה קצרה של שבועיים. זאת, נוכח המלצת אנשי המקצוע של המשרד. שר הבריאות קורא לכל מקבלי ההחלטות לנהוג באחריות ולהימנע מפופוליזם של בחירות".

בכאן 11 דווח כי הצעת נתניהו לסגירת מערכת החינוך לא זוכה לרוב בקבינט הקורונה. שר הביטחון, בני גנץ, אמר כי "החינוך צריך להיות האחרון להיפגע".

כמו כן, על רקע החשש ממחסור של חיסונים - כרגע קופות החולים קבעו תורים כשלושה שבועות קדימה, מתוך הנחה שיתקבלו חיסונים נוספים. בשל העובדה שטרם התקבלו חיסונים שכאלה או לפחות מידע עליהם - בחלק מקופות החולים אכן מתכוונים לדחות חלק מהתורים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון לקורונה (צילום: TPS)

כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר בתדריך לתקשורת ביום חמישי: "אנחנו עוקבים אחרי העלייה בכל המדדים שלה ואנחנו מתכננים צעדים נוספים שאולי נצטרך לעשות על מנת להוריד את התחלואה, שבראשם החמרה: צמצום הלימודים, צמצום התנועה, צמצום העובדים, אנחנו בוחנים את מצב התחלואה ומכינים את הצעדים האלו להגשה היה ונצטרך". 

בהמשך שב והדגיש: "אם נמשיך בקצב התחלואה הזה ולא נצליח להוריד אותו, אנחנו נכפיל את מספר החולים הקשים, ונגיע לאי ספיקה ולתמותה, ולכן אנחנו חושבים שיכול להיות שנצטרך להטיל עוד הגבלות, אנחנו ממתינים עוד זמן מה כדי לראות את השפעות הסגר הזה".

בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו אמש למתחם חיסוני הקורונה באום אל פאחם, על מנת להיפגש עם המתחסן המיליון במדינה. במהלך הביקור נפגשו גם עם מנהלת מוקד החיסונים ועם ראש העיר שקרא לכל התושבים להגיע ולהתחסן, וביקש מנתניהו לדאוג לאלימות בחברה הערבית ולתשתיות בכפרים. 

"זו התרגשות גדולה, אנחנו שוברים את כל השיאים, הבאנו מיליוני חיסונים לישראל, הקדמנו את כל העולם ועכשיו אנחנו מקדימים אותם עם קופות החולים המצויינות שלנו, אנחנו זזים קדימה במהירות עצומה כדי לחסן את כלל האוכלוסייה. חשוב לי שגם בציבור הערבי יתחסנו מהר, משום שזו הצלת חיים", אמר נתניהו בפתח דבריו. 

כאשר נשאל האם ישנה כוונה להקל את הסגר בעקבות החיסונים, ענה כי אם אנחנו פותחים את הסגר הבעיה שיהיה בדיוק הפוך. אם המחלה משתוללת יהיה לנו קשה לעצור את המוות של האנשים והרבה יותר טוב לנו לעשות כמה ימים של סגר הדוק, להוריד את המחלה ולמגר אותה עם החיסונים".