ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו היום (שישי) למתחם חיסוני הקורונה באום אל פאחם, על מנת להיפגש עם המתחסן המיליון במדינה. במהלך הביקור נפגשו גם עם מנהלת מוקד החיסונים ועם ראש העיר שקרא לכל התושבים להגיע ולהתחסן, וביקש מנתניהו לדאוג לאלימות בחברה הערבית ולתשתיות בכפרים. 

"זו התרגשות גדולה, אנחנו שוברים את כל השיאים, הבאנו מיליוני חיסונים לישראל, הקדמנו את כל העולם ועכשיו אנחנו מקדימים אותם עם קופות החולים המצויינות שלנו, אנחנו זזים קדימה במהירות עצומה כדי לחסן את כלל האוכלוסייה. חשוב לי שגם בציבור הערבי יתחסנו מהר, משום שזו הצלת חיים", אמר נתניהו בפתח דבריו. 

כאשר נשאל האם ישנה כוונה להקל את הסגר בעקבות החיסונים, ענה כי אם אנחנו פותחים את הסגר הבעיה שיהיה בדיוק הפוך. אם המחלה משתוללת יהיה לנו קשה לעצור את המוות של האנשים והרבה יותר טוב לנו לעשות כמה ימים של סגר הדוק, להוריד את המחלה ולמגר אותה עם החיסונים". 

הוא גם העביר ביקורת על הפוליטיקאים כאשר אמר כי "מסיבות פופוליסטיות יש פוליטיקאים שמנעו מאיתנו לעשות את הסגר ההדוק והקצר שאנחנו רוצים שיציל מאות בני אדם, מאות משפחות במדינת ישראל. אני קורא לפוליטיקאים להתעשת ולציבור להתחסן". בתגובה לדבריו של נתניהו, כתב גנץ לאחר מכן בחשבון הטוויטר שלו כי "אכיפה ומניעה במקומות שצריך מונעת סגרים במקומות שלא צריך".

"עכשיו אחרי המתחסן המיליון אפשר לומר בבטחה שישראל כנראה תהיה המדינה המחוסנת הראשונה בעולם", אמר אדלשטיין והוסיף: "זה הישג אדיר ותוך כמה חודשים בלבד נוכל לשים סוף לנגיף הקורונה ולחזור לאותה שגרה שאנחנו כל כך מתגעגעים אליה. בצרה הזו אנחנו כולנו ביחד, אין שום הבדל מי המתחסן". 

יושב ראש קופת חולים כללית, אשר עלה לדבר לאחר נתניהו ואדלשטיין העלה נתון מעניין, לפיו עשרה מיליון מאוכלוסיית העולם התחסנו עד כה, ומעל עשרה אחוז מהם הם אזרחי מדינת ישראל. 

כזכור, משרד הבריאות פרסם הבוקר את נתוני התחלואה העדכניים בישראל, מהם עולה כי ביממה האחרונה אובחנו כ-5,804 חולי קורונה חדשים. כמו כן, בוצעו כ-102,860 בדיקות, ואחוז החיוביים בהן עומד על 5.7%. מספר החולים הפעילים הכולל עומד על קרוב ל-45 אלף, בהם 1,103 מאושפזים בבתי החולים. מספר החולים הקשים עומד על 678, בהם 206 במצב קריטי ו0178 מונשמים. מאז תחילת המחלה, נפטרו כ-3,338 בני אדם, כאשר מאז חצות אדם נוסף נפטר.

עוד עולה מנתוני המשרד כי מפרוץ הנגיף אובחנו בישראל כ-426 אלף חולי קורונה, בהם כ-700 שאובחנו מאז חצות ועד השעה שבע בבוקר. במשרד ציינו גם כי מספר הישראלים הנמצאים כעת בבידוד ביתי עומד על 186,591, כאשר כ-1.7 מיליון היו בבידוד עד כה. מנתוני הממוצע השבועי של מספרי החולים החדשים עולה כי העלייה החלה עם פתיחת מתחמי ביג, וקפיצה משמעותית נרשמה החל מחג החנוכה, זאת לאחר שגורמים במשרד הבריאות, בהם המנכ"ל אמש, העריכו כי הגורם לעלייה בתחלואה - הוא ההתקהלויות בחג.

הגרף של משרד הבריאות (צילום: ללא)
הגרף של משרד הבריאות (צילום: ללא)

מוקדם יותר היום, הודיע המשרד כי ביממה האחרונה התחסנו למעלה מ-153 אלף ישראלים ב-325 תחנות חיסון ברחבי הארץ נגד נגיף הקורונה, ונמסר שעד כה התחסנו כ-950 אלף איש. 

החיסונים מגיעים לביה"ח ברזילי. צילום: דוברות ברזילי

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר אתמול כי כשני מיליון ישראלים יחוסנו במנה הראשונה עד ה-10 בינואר, ואחריה תהיה השהייה של מבצע החיסונים. "תכננו קצב חיסון מסוים לאוכלוסייה, אך יש עיכוב מה בהגעת חלק מהמנות ארצה, ולכן יהיה עיכוב של כשבועיים מסיום חיסון מנה ראשונה לתחילה נוספת של חיסוני הראשונה", הסביר במהלך תדרוך לתקשורת, "בזמן זה, נחסן את החיסון השני למי שהגיע זמנו. זו כרגע התכנית אלא אם כן היא תשתנה על ידי הגעת חיסונים נוספים, אני מקווה שאתבדה ויגיעו חיסונים נוספים".

על המוטציה אמר הפרופ', כי "היא עדיין קיימת במדינות אירופה, לא רק באנגליה", והוסיף כי "ההידוק והסגר הולכים ועולים באזורים בהם המוטציה נפוצה. אנחנו במדינת ישראל, מבקשים מכל השבים ארצה לתת בדיקות, להיכנס לבידוד, ללא הבדל מאיזו מדינה הגיעו, ולאחר שתי בדיקות, במשך עשרה ימי בידוד ובמידה ולא התפתחה מחלה, הם יכולים לצאת מבידוד".

לדבריו, "מה שאנחנו יודעם על המוטציה הזאת זה שהיא מדביקה יותר, עוברת מהר יותר, אך היא לא התארכה ולא הוחמרה. היא נשארה אותה מחלה והחיסון שאנחנו נותנים כמו גם החיסון של מודרנה, לא מושפעים. כלומר, הם משפיעים על הנגיף. הנגיף אינו עמיד לחיסון".