ההפרות במגזר החרדי נמשכות: שוטרת נפגעה היום (ראשון) בשעות הצהריים המוקדמות בידה מאבן שהושלכה לעברה במהלך הפרות סדר בכיכר השבת בירושלים, זאת לאחר שמאות מפגינים התקהלו במקום, הבעירו מספר פחים ויידו אבנים.

בבני ברק ביצע שוטר ירי באוויר לאחר שחש סכנה לחייו במהלך התקהלות המונית של תושבי המקום סביב אנשי המשטרה, ורכב שנחלץ מההתקהלות פגע קלות ברוכב קורקינט. המפגינים ניסו לפגוע ברכב, שחולץ לבסוף על ידי אזרחים.

התקהלות סביב רכב בבני ברק (צילום: אלון חכמון)
התקהלות סביב רכב בבני ברק (צילום: אלון חכמון)

ממפלגת "בני תורה" נמסר היום בשעות הצהריים כי "בעקבות החלטת השלטונות להצר את צעדיהם של הציבור החרדי בכל דרך, תוך שימוש בשיטות אלימות ואפלות השמורות למשטרים שחשבנו שנעלמו מהעולם, ובעקבות ההתנכלות המכוונת והמבישה לבתי הכנסת, תלמודי התורה והישיבות, שהם סלע קיומו של עם ישראל. מר"ן, ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אשר דויטש שליט"א, הורה לקיים מחאה נגד מהלכים נפשעים אלו, ולהודיע בשער בת רבים, כי לא ניתן להשתיק את קול התורה והתפילה מעם ישראל. המחאה תתקיים בצומת הרחובות רבי עקיבא - הרב שך, סמוך לבית הכנסת איצקוביץ בבני ברק, ותמשיך ותתפרס ככל הניתן למקומות נוספים".

המשטרה אוכפת במוסד באשדוד, קרדיט דוברות המשטרה

באופן דומה, הפרות הסדר נרשמו גם באשדוד, כאשר מפגינים חסמו את צומת הרחובות בני ברית והפלמ"ח בעיר, ושיבשו את התנועה במקום. מספר שעות קודם לכן התקיימו עימותים בין המשטרה למספר צעירים במוסד גרודנא בעיר, הממשיך לפעול בניגוד להנחיות. לאורך השבוע האחרון בוצעה נגד המוסד אכיפה, ומנהליו סירבו להפסיק את פעילותו. במקום החלה התגודדות וקריאות נגד השוטרים, וכן ניסיונות של חלק מהמתגודדים להיכנס לתחומי המוסד בכוח.

מפקד מרחב לכיש במשטרה, נצ"מ רונן אבניאלי, הגיע למקום כדי לפקד על כוחות המשטרה הפועלים בו. הצעירים במקום ניסו להיכנס בכוח לתוך המתחם, התעמתו עם השוטרים,  גרמו נזק לגדר המקיפה את המתחם ולפציעתם של ארבעה שוטרים. ארבעה חשודים נעצרו.

שוטרים מול מפגינים חרדים בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שוטרים מול מפגינים חרדים בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עימותים בין שוטרים לחרדים באשדוד (צילום: פלאש 90)
עימותים בין שוטרים לחרדים באשדוד (צילום: פלאש 90)

מוקדם יותר פרצו מהומות בשכונת מאה שערים בירושלים לאחר ששוטרים איתרו ישיבה שפעלה בניגוד להנחיות והגיעו למקום כדי לבצע אכיפה. במקום אותרו עשרות אנשים ומאות אחרים החלו מתגודדים מחוץ למקום, וחלק מהמוחים החלו להפר את הסדר וליידות חפצים לעבר השוטרים. חשוד אחד נעצר בגין הפרת הסדר והפעילות המשטרתית נמשכת לצד מוכנות לשימוש באמצעים.

באירוע נוסף שהתרחש בירושלים אותר אוטובוס, ובו עשרות תלמידים, בדרכו לאחד ממוסדות החינוך בעיר שפתח את שעריו בניגוד להנחיות. לאחר שערכו בירור ונמצא כי לא מדובר בתלמידי החינוך המיוחד וכיוון שלא אחז הנהג בהיתר חריג, נרשם לנהג קנס על סך 5,000 ש"ח והוא הונחה לחזור על דרכו ולפזר את התלמידים בבתיהם. 

עימותים בין שוטרים לחרדים באשדוד. צילום: דוברות המשטרה
פעילות המשטרה סמוך לחסימות הכבישים באשדוד. צילום: דוברות המשטרה

לאחר הדיווח אמש כי האדמו"ר מוויזניץ' הורה לפתוח מוסדות חינוך חרדיים נוספים, נמסר מהמשטרה: "במהלך השבוע הקרוב המשטרה תמשיך בפעילות פיקוח ואכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר שהוטלו ע״י הדרג המדיני במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

עוד נמסר כי "האכיפה תתבצע בכל רחבי הארץ בדגש על התקהלויות אסורות כולל מוסדות חינוך שיפעלו בניגוד לתקנות, ואנו מצפים מכל אדם לקיים את התקנות במלואן ללא יוצא מן הכלל ולמנוע את הצורך באכיפה. נמשיך לאכוף את התקנות ולפעול למען שלום הציבור ובריאותו".

כוחות המשטרה באשדוד (צילום: פלאש 90)
כוחות המשטרה באשדוד (צילום: פלאש 90)
מכת''זית בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מכת''זית בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)