משרד הבריאות הזהיר היום (ראשון) את נציגי קופות החולים כי בעוד כשבועיים יסתיימו משלוחי החיסונים לקורונה מחברת "פייזר" - כך טענו נציגי המשרד בשיחה שהתקיימה בין מנהלי קופות החולים לבכירי משרד הבריאות. 

עם זאת, במשרד הדגישו כי למרות סיום המשלוחים - לא צפוי מחסור בחיסונים שכן במקביל, משלוחי חיסונים של חברת מודרנה צפויים להתחיל להגיע לארץ בשבועות הקרובים.

החיסון של מודרנה לקורונה (צילום: REUTERS/Kai Pfaffenbach)
החיסון של מודרנה לקורונה (צילום: REUTERS/Kai Pfaffenbach)

כזכור, אתמול פרסם משרד הבריאות את דיווח יעילות החיסון נגד נגיף הקורונה בישראל ע"י האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות. מועילות החיסון מודדת את הסיכון לחלות במחלה לאנשים שחוסנו בשתי מנות חיסון לעומת אנשים שלא חוסנו כלל. על פי הנתונים העדכניים ביותר החיסון נמצא עם מועילות גבוהה מאוד - 95-98% - במניעת תחלואה, תחלואה קשה, אשפוזים ותמותה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בירך על הנתונים: "בזכות מערכת הבריאות החזקה של מדינת ישראל, שאיפשרה לנו להגיע בזמן קצר לחיסון נרחב מאין כמוהו באוכלוסייה, והיכולת שלנו למעקב אפידמיולוגי מקיף, אנחנו המדינה הראשונה בעולם שיכולה להדגים את האפקט של חיסון קורונה בעולם קליני אמיתי". 
  
עוד הוסיף כי "החיסון מפחית בצורה משמעותית תחלואה קשה ותמותה וניתן לראות השפעה זו בנתוני התחלואה במדינה", והדגיש: "המטרה שלנו היא להמשיך לחסן את כל האוכלוסייה מגיל 16 ומעלה, ובבוא הזמן גם מתחת לגיל 16, כדי להגיע לכיסוי נרחב באוכלוסייה שיאפשר לנו לחזור לשגרת חיים לה כולנו מייחלים".