הזוי או מתבקש? בקרב ההורים שבעוד שלושה וחצי שבועות ישלחו את ילדיהם לבית הספר (אם לא יהיה סגר) הדעות על מתווה החינוך שהוצג אתמול (ראשון) חצויות.

"מדובר במתווה מוזר מאוד", אמרה ורדה בן שבת, אם לשני ילדים בבית ספר יסודי במרכז הארץ. "מבקשים מאיתנו שהילדים יעברו בכל שבוע בדיקה. האף של הילדים שלנו לא נועד כדי שידחפו להם מטושים. באופן אישי אני מתכוונת לסרב שיבדקו את הבן שלי כל שבוע. אם ימצאו חולה זה הגיוני לבקש מאיתנו להיבדק, אבל ככה סתם בכל שבוע זה לא מידתי ולא סביר".

מנגד, אלעד ברדה, אב לילדה בכיתה ב׳ במודיעין, סבור כי מדובר בפתרון המתבקש. "אנחנו כבר מבינים ששגרת הקורונה היא שונה, ואם אנחנו רוצים לעבור את המגיפה הזו - אז אין לנו ברירה אחרת", אמר אתמול. "באופן אישי אני עצמאי, ואני חושש שאם לא נעשה את זה, אז שוב ניאלץ להגיע למגבלות שיפגעו בנו כלכלית. זה לא אידיאלי, אבל כלום לא אידיאלי בתקופה הזו".

בניגוד להורים, במשרד החינוך סיפרו כי המתווה עבר חלק, וכי לא נרשמו התנגדויות במהלך הדיון. המנכ"ל יגאל סלוביק אמר אתמול בשיחה עם כתבת וואלה! סוניה גורודיסקי כי המתווה שהוצג התקבל על כל חלקיו, וכי מטרת הפיילוט היא לאפשר כמה שיותר ימי לימוד לכל התלמידים. עוד אמר סלוביק כי נושא החיסונים במערכת החינוך כלל לא עלה במהלך הדיון.

"שרת החינוך והמשרד לא נגד החיסונים. מנהלי בתי הספר נמצאים כעת בחופש עד 15 באוגוסט. אנחנו רוצים שבשבועיים האחרונים של החודש המנהלים יתעסקו בהכנות הנדרשות לפתיחת שנת הלימודים ובמימוש המתווה, ולא בחיסונים. אנחנו נתעסק בחינוך, ומשרד הבריאות יתעסק בחיסונים", אמר סלוביק.

בינתיים, לקראת שנת הלימודים במגזר החרדי שנפתחה היום, פנו בתלמודי התורה ובישיבות לתלמידים בקריאה לציית להנחיות. "לצערנו ישנה עלייה משמעותית בתחלואה בערים החרדיות, ועל כן אנו מזכירים כי על ילדים ונערים ששבו מחו"ל או שהתחייבו בבידוד בשל הידבקות בנגיף או בשל חשיפה לחולה, חלה חובת בידוד וחל איסור חמור לצאת ממקום הבידוד; לא הולכים לבית הספר או הישיבה, עד להשלמת ימי הבידוד במלואם. הפרת בידוד של קטין, היא באחריות ההורה וגוררת קנס כספי".

עוד נכתב בהודעה כי "במוסדות החינוך חלה חובת עטיית מסיכה לאורך כל היום, למעט בשעת האוכל", והוזכרה בה גם הודעת גדולי ישראל לחסן את הצעירים מגיל 12 ומעלה כדי לאפשר שגרת לימודים בטוחה.