ראש הממשלה, נפתלי בנט, אישר היום (ראשון) באופן מלא את המתווה שגובש במשותף ע"י משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה.

על פי המתווה, הלימודים יתקיימו ברצף מגן ועד יב'. המתווה נשען על עקרון היסוד שמבטיח למערכת החינוך שגרה ורצף של הלמידה והמשך מיקוד העבודה בצמצום הפערים שנפערו בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי. הלימוד ייעשה תוך שמירה על בריאות התלמידים וצוותי החינוך והקפדה על כללי הבריאות. 

המתווה יתבסס על שש שכבות של פעולות הגנה. הראשונה היא בדיקות סרולוגיות, אשר יתבצעו תחילה בחברה החרדית, ששנת הלימודים בה תפתח כבר מחר, ויתרחבו בהדרגה ליתר התלמידים. הבדיקות יתקיימו במוקדי הרשויות המקומיות, תחילה ברשויות בחברה החרדית: בית שמש, בני ברק, בית"ר עלית, מודיעין עלית, אלעד. 

בתוך כך, יבוצעו בדיקות מהירות לאיתור קורונה טרם פתיחת שנת הלימודים, הבדיקות יסופקו להורים ויבוצעו על ידם, הנחיות יצאו בהמשך. לצד זאת, הבדיקה תתבצע ל- 1.9 מיליון תלמידים כ-48 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים. 

עוד הוחלט על מודל "כיתה ירוקה". המודל יפעל רק בבית ספר שבו התגלה חולה מאומת, במסגרתו החולה המאומת ייכנס לבידוד ואילו היתר יעברו בדיקות קורונה, מי שימצא חולה יבודד ומי שימצא שלילי יחזור ללימודים וייבדק בכל יום לאורך שבעה ימים.

בנוסף, תלמידים ועובדי הוראה שלא ירצו להיבדק - יקיימו בידוד לפי מודל הקיים היום. המודל יתחיל כפיילוט בבתי הספר בחברה החרדית ויתרחב בספטמבר גם לבתי הספר בחברה הערבית, שצפויים ללמוד באופן מלא. הפיילוט ישמש בסיס לקבלת החלטות, ובהמשך הוא יתרחב ליתר בתי הספר. 

כמו כן, יתבצעו בדיקות יזומות בבתי הספר לאיתור מוקדם של תחלואה בתדירות של פעם בשבוע ביישובים כתומים ואדומים. והתלמידים יחויבו בעטיית מסיכה, שמירת מרחק, שמירה על היגיינה, וכן על הלימודים יתבצעו במרחבים פתוחים.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ציינה כי "לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים השפעה מכרעת על החוסן הנפשי האישי והחברתי שלהם ועל עיצוב אישיותם ולכן אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך".

"בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי והבדידות וכן בשל אובדן ימי לימודים רבים. מוטלת עלינו חובה מוסרית וחינוכית, ליצור בעבורם וודאות ויציבות למען חוסנם האישי והנפשי וכך גם עבור הצוותים החינוכיים", הוסיפה. 

כזכור, בשבועות האחרונים ועל רקע העלייה בתחלואה, התנהל ויכוח על מועד פתיחת שנת הלימודים. כאשר במשרד הבריאות ניסו לקדם אפשרות לדחיית פתיחותה עד לאחר החגים. למעשה, בספטמבר צפויים רק 11 ימי לימוד. מנגד, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון סירבה לשמוע על דחייה.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 2,886 מקרים מאומתים של נגיף קורונה אובחנו אתמול. כעת עומד מספר החולים הפעילים על 32,300 איש, מתוכם 348 במצב קשה, לעומת 274 יממה קום לכן.