היום (חמישי) צפוי להתכנס דיון המומחים שייתכן יהיה מכריע בשאלת הטלת הסגר. מומחי משרד הבריאות ידונו בפתיחת החיסון השלישי לבני 40 ומעלה. אם תתקבל ההחלטה, זה יעלה לאישור הממשלה עוד השבוע.

לפי המודל שהציג בפני קבינט הקורונה פרופ' ערן סגל, אם בני 40+ יחוסנו, כמות נפטרי הקורונה צפויה להגיע לרף של עד 6,000 מתים תוך חודשיים, ולאחר מכן הגל יתחיל לרדת, כמו בבריטניה. ללא חיסון לבני 40+ התמונה, על פי תחזיות המומחים, עלולה להיות קשה יותר ואז גם סגר, אם לא יוטל מהר, ספק אם יביא תוצאות.

בנוסף, במהלך הדיון אמש חל ויכוח בין שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, לבין מספר שרים אחרים בנוגע לסוגיית ההתחסנות בבתי הספר. שאשא ביטון הציעה להפעיל עמדות חיסון בבתי הספר אך לא במהלך שעות הלימודים, ושרים אחרים הביעו לכך את התנגדותם. שר המשפטים, גדעון סער, הציע להפעיל עמדות התחסנות ב"שעת אפס" - לפני תחילת הלימודים.

כזכור, אמש ישיבת ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה את הרחבת מתווה התו הירוק לכל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר, החל מגיל 3. מועד כניסתו לתוקף של התו הירוק המורחב יהיה ביום רביעי, ה-18.8.

עוד הוחלט על החלת מתווה "התו הסגול" בקניונים ובבתי מסחר, ע"י הגבלת תפוסה ביחס של אדם אחד לכל 7 מטרים. חנויות שגודלן עד 100 מטרים יוחרגו, ולא יוחל בהן התו הסגול. התו הסגול המורחב יכנס לתוקף החל מיום שני, ה-16.8. כמו כן, אושרה הגבלות התקהלות באירועים המוניים. בחללים סגורים תותר כניסתם של עד 1,000 אנשים ואילו בחללים פתוחים תותר כניסתם של עד 5,000 אנשים. לא תוטל הגבלה על אירועים בעלי מקומות ישיבה מסומנים.