בצל הביקורת ובעקבות העלייה הדרמטית בתחלואה, קבינט הקורונה התכנס הערב (רביעי) ואישר הטלת הגבלות נוספות. ישיבת ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה את הרחבת מתווה התו הירוק לכל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר, החל מגיל 3. מועד כניסתו לתוקף של התו הירוק המורחב יהיה ביום רביעי, ה-18.8.

עוד הוחלט על החלת מתווה "התו הסגול" בקניונים ובבתי מסחר, ע"י הגבלת תפוסה ביחס של אדם אחד לכל 7 מטרים. חנויות שגודלן עד 100 מטרים יוחרגו, ולא יוחל בהן התו הסגול. התו הסגול המורחב יכנס לתוקף החל מיום שני, ה-16.8. כמו כן, אושרה הגבלות התקהלות באירועים המוניים. בחללים סגורים תותר כניסתם של עד 1,000 אנשים ואילו בחללים פתוחים תותר כניסתם של עד 5,000 אנשים. לא תוטל הגבלה על אירועים בעלי מקומות ישיבה מסומנים. 

כמו כן, באירועים בבתים פרטיים ודומיהם, שבהם לא חל תו ירוק, נקבע מגבלת התקהלות ולפיה בחללים סגורים תותר כניסתם של עד 50 איש ובמקום פתוח עד 100 אנשים. מועד כניסת ההגבלות יהיה ביום רביעי, ה-18.8.

נפתלי בנט מבקר במפקדת אלון. צילום: איתי בית און, לע"מ

לצד זאת, קבינט הקורונה החליט להסמיך את ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושרת החדשנות והמדע אורית פרקש הכהן לגבש מתווה בעניין אירועים ושמחות. בנוסף אושרו גם התקנות ליישום המתווה לפתיחת מערכת החינוך, כפי שסוכם בין שרי החינוך והבריאות.

בנוסף, הוחלט להחיל את מתווה "התו הסגול" גם במקומות עבודה בהם מתבצעת קבלת קהל. אופן יישום המתווה ייקבע לאחר תיאום בין משרדי האוצר, הבריאות והמשפטים, ויובא לאישור שרי קבינט הקורונה במשאל טלפוני.

מספר שעות לפני הדיון ביקר בנט במפקדת אלון של פיקוד העורף, שם נפגש עם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל, רב־אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, מפקד המפקדה המשימתית תא"ל רלי מרגלית, ובכירים נוספים. בפני בנט הוצג ממשק העבודה של מפקדת אלון מול הרשויות המקומיות, והמאמץ לקטיעת שרשראות ההדבקה.

בסיום הביקור אמר בנט כי "90% מהחולים הקשים היום הם מעל גיל 50. לכן, אני מבקש מכל אזרחי ישראל שמעל גיל 50 להישמר בצורה הדוקה בשבועות הקרובים, וכל מי שמעל גיל 60 ועוד לא יצא להתחסן - שיתחסן".