רק לפני כשבוע פורסם לראשונה על פיתוחם של הצעירים, והחדשות הטובות הגיעו במהרה: חניכי שנה ג' במרכז היזמות של עמותת יוניסטרים בנתיבות התעוררו הבוקר (חמישי) עם חיוך על הפנים, וללא שעון מעורר. המצאתה של קבוצת הצעירים בני ה-17 מדרום הארץ זכתה אתמול בתואר הנכבד בגמר תחרות "מיזם השנה 2022" במסגרת עמותת יוניסטרים, שהתקיימה בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. הסטארטאפ של חניכי עמותת יוניסטרים הוא מזרן חכם המעיר את המשתמש בנעימות, בצורה המיטבית ביותר ובדיוק בשעה המתבקשת, באמצעות צלילים נעימים, רטט מתגבר וטכנולוגיה המתממשקת ב-IOT במוצרים נוספים בבית כגון אורות, וילונות ודוד חשמלי.

מיזם חדשני: אפליקציה תזהה דיכאון אצל ילדים ובני נוער

 10 המצאות ישראליות בתחום המזון שהפכו לאייקון מקומי

"בעתיד נשלב גם טכנולוגיות ניתור שינה להשכמה אידיאלית לכל אדם", סיפרה תימור בן ארויה, בת ה-17 מנתיבות, חניכה בעמותה על המיזם המנצח. קבוצת הצעירים גברה על יותר מ-110 סטארטאפים אותם מפתחים אלפי בני נוער המשתתפים בתכנית יוניסטרים, מכ–100 יישובים ברחבי הארץ וממגוון רחב מאוד של מגזרים – אשר התמודדו על תואר המיזם המצטיין שכולל גם פרס כספי להמשיך פיתוחו. 

פיתוחם של חניכי שנה ג' בעמותת יוניסטרים - מזרן חכם. (צילום: נאו מדיה)
פיתוחם של חניכי שנה ג' בעמותת יוניסטרים - מזרן חכם. (צילום: נאו מדיה)

במקום השני בתחרות זכתה קבוצת בני נוער מנתניה, המפתחת מיזם להנגשת המדפים בארון בצורה נוחה על ידי מנגנון חכם בארון. במקום השלישי זכתה קבוצת בני נוער מקרית מלאכי המפתחת מערכת לאיתור ומניעת שריפות.

חבר השופטים שהשתתף באירוע וכולל את בכירי הקהילה העסקית וההייטק בישראל, יחד עם הצבעות הקהל באתר הייעודי שנבנה במיוחד לאירוע, בחרו לבסוף את הזוכים בתחרות. באירוע השתתפו מאות אנשי ונשות עסקים והייטק מהארץ ומהעולם, יזמים, נציגי ונציגות ממשלה, כנסת וציבור בכירים ועוד אורחים רבים אשר התרשמו מחברות הסטארט אפ של בני הנוער של יוניסטרים, והעניקו להם הזדמנות להמשיך ולפתח את המיזם שלהם. 

תחרות ''מיזם השנה 2022'' במסגרת עמותת יוניסטרים (צילום: נאו מדיה)
תחרות ''מיזם השנה 2022'' במסגרת עמותת יוניסטרים (צילום: נאו מדיה)

מנכ"לית עמותת יוניסטרים, יפעת בכור, התייחסה לתחרות: "מרגש לראות את ההתכנסות והתמיכה של בכירי המדינה בכלל המגזרים בעשייה של יוניסטרים ובהובלת המדינה להפוך להיות An inclusive start up nation. יש לנו נוער מדהים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל, שעם הכלים והעשייה המשמעותית שלו ביוניסטרים, יהווה חלק חשוב מליבת העשייה היזמית והעסקית במדינה".

עוד אמרה מנכ"לית העמותה כי "במהלך השנה יוניסטרים מביאה את בכירי התעשייה לפריפריה לפגוש את בני הנוער ממש בבית שלהם, ובמיזם השנה אנו מביאים את כלל הנוער לתל אביב, למרכז העסקי של ישראל. השילוב הזה הוא שמביא להתקרבות ולמגמה של צמצום פערים בחברה הישראלית".