בדשרך לאיחוד בימין? יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' העביר הצעה לאיחוד בין עוצמה יהודית לציונות הדתית לאיתמר בן גביר לפיה המפלגות ירוצו ברשימה אחת בהנהגה משותפת, ומקומות 2, 5, 9, ו-10 יוקצו לעוצמה יהודית. לפי ההצעה של סמוטריץ', המועמד השביעי יהיה מוסכם על הצדדים, אך בן גביר מצידו רוצה שהמקום השביעי יישמר למועמד מפלגתו. 

פלג: "מדירה מעיני המחשבה שתהיה שר המשפטים"; סמוטריץ': "שופר של הפרקליטות"

הערב (שני) דווח על ההצעה בחדשות 12, ובתגובה לדברים מסר יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מסר כי הוא מקבל את ההצעה, ובירך על האחדות המסתמנת.

"אין לי ספק שלח"כ סמוטריץ לא תהיה התנגדות להציב במקום השביעי את המועמד של עוצמה יהודית שהוא איש ערכי-מסורתי-מהפריפריה, ולכן אסכים להצעה החדשה שהובאה לפניי לראשונה באמצעות חדשות 12". בן גביר הוסיף: "למען ניצחון הימין - אני קורא לבצלאל, בוא נחתום הערב", ציין.

גורמים במפלגת ״הציונות הדתית״ מסרו על המו״מ עם בן גביר: "סמוטריץ׳ נענה לבקשת בן גביר לשיוויון בעשירייה הראשונה וגם להנהגה משותפת. בן גביר טרם השיב להצעה הנדיבה. עכשיו זה הזמן לחתום ולצאת לדרך בכל הכוח כדי להביא 61 מנדטים ולהקים ממשלת ימין חזקה שתתקן את הנזק הגדול שגרמה ממשלת השמאל והערבים".

ארנון סגל, המועמד למפלגת הציונות הדתית כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏מברך על האיחוד הגדול הצפוי בימין. אחדות היא כוח ובשורה גדולה. מפציר בכולם להשלים את המהלך ולהתאחד סופית למפלגה אחת שבוחרת את נציגיה בבחירות חופשיות. מה שטוב למנעד העצום בליכוד טוב בהחלט גם לימין המאמין".

המועמד לרשימת הציונות הדתית יוסף שפייזר מסר בתגובה: "כפי שאמרתי לאורך כל הדרך, אני סומך על יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' שיחליט את ההחלטות הטובות ביותר. גם הפעם אני סומך עליו. בבחירות  הקרובות נציג יחד רשימה מאוחדת שמביאה את כל גווני הציבור הדתי לאומי ושתוכל להביא מספר רב של מנדטים ותשנה את פניו של הימין הישראלי בשנים הבאות".

מפלגת הבית היהודי מפד"ל מסרה בתגובה לאיחוד המפלגות החרד"ליות: "הערב הובהר כי איתמר בן גביר הוכתר רשמית למוביל מפלגת הציונות הדתית על מלא. הציונות הדתית צריכה להחליט לאן פניה. מפלגת הבית היהודי-מפד"ל מתחייבת להמשיך בדרכה של הציונות דתית שנמשכת למעלה ממאה שנים".

איתמר בן גביר קורא לאיחוד מפלגות בימין (צילום: ערוץ הכנסת)

כזכור, לפני כשבועיים נועדו סמוטריץ' ובן גביר על מנת לדיון אודות ריצה משותפת בבחירות הקרובות. מטעמם נמסר כי הפגישה התנהלה באווירה טובה, והצדדים סיכמו על מו"מ מואץ על מנת להגיע להסכמות מהירות על ריצה משותפת כבר בימים הקרובים, אולם מאז טרם נרשמה פריצת דרך בשיחות.