יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר נועדו היום (שלישי) על מנת לדיון אודות ריצה משותפת בבחירות הקרובות. מטעמם נמסר כי הפגישה התנהלה באווירה טובה, והצדדים סיכמו על מו"מ מואץ על מנת להגיע להסכמות מהירות על ריצה משותפת כבר בימים הקרובים.

קודם לכן, העריך גורם פוליטי כי יתכן שח"כ סמוטריץ' מעכב את המשא ומתן בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית כדי "שבליכוד יילחצו וכמו בפעם הקודמת וישריינו ברשימה את אחד מחברי הציונות הדתית". בתגובה, גורמים בליכוד דחו את הטענות ומסרו: "לא יקרה.הפעם המצב שלהם טוב בהרבה, אולי הפעם דווקא הם יעזרו לנו ויקלטו אחד מח"כים שאחרי הבחירות יחזור לליכוד". עם זאת, במפלגה עוקבים אחר המו"מ בין הצדדים.

ח"כ סמוטריץ' התייחס ברדיו צפון 104.5FM לשיתוף פעולה עם ח"כ בן גביר ואמר: "השותפות הזו היא טובה ונכונה, היא התחילה בבחירות הקודמות, יש לי הערכה לאיתמר, אני מצטער שהוא בחר לצאת לקמפיין גדול, הציבור שלנו לא אוהב את הדברים האלה, המטרה היא להביא לפחות 61 לניצחון של המחנה הלאומי".

"צריך לזכור שיש שני מנדטים שאין להם בית, איילת שקד גם הם צריכה להרגיש נוח להצביע לנו וזה מה שצריך לקרות. מה שיביא את הניצחון זה הצורך להגדיל את הגוש, הרשימה צריכה להיות בהתאם. ברור שהולכים ביחד, להשקיע בזה כמה זמן שצריך בחברות. זו שגיאה לנהל את זה בתקשורת. אני חושב שזה מזיק, זה חבל", הוסיף. 

סקר מנדטים גילה: כך איתמר בן גביר יוכל לקרב את נתניהו לראשות הממשלה

 כמו כן, פגישת סמוטריץ'-בן גביר נערכה לאחר שאתמול  מרכז הבית היהודי קיבל את הצעתה של יו"ר המפלגה, חגית משה, לבחור ביוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל, לעמוד בראשות רשימת המפלגה בבחירות הקרובות.

בבית היהודי שואפים לאחד כוחות עם רשימה נוספת, כאשר שרת הפנים, איילת שקד, מעוניינת להגיע להסכמות עמם. במפלגה מעדיפים לאחד כוחות עם הציונות הדתית, אך בשל התעכבותו של בצלאל סמוטריץ' לקבל החלטה בנושא, בבית היהודי מעוניינים תחילה באיחוד עם ח"כ איתמר בן גביר, בתקווה כי בהמשך גם הציונות הדתית תצטרף אליו.

פורסמו הקריטריונים ונהלי ההצבעה לבחירות המקדימות במפלגה

בתוך כך, בציונות הדתית פרסמו את הקריטריונים ונהלי ההצבעה לבחירות המקדימות במפלגה. על פי הקריטריונים, כל מתפקד יוכל לסמן עד מחצית ממספר המועמדים.  המועמד שיקבל את מירב הקולות ימוקם במקום הראשון, הבא אחריו – במקום השני וכך הלאה.

חברי סיעת הציונות הדתית (צילום: שלו שלום/TPS)
חברי סיעת הציונות הדתית (צילום: שלו שלום/TPS)

בנוסף מבהירים במפלגה כי אחת המטרות המרכזיות בהליך היא להגדיל את אחוזי ההצבעה, והיא תעניק אפשרות להצביע הן דיגיטאלית והן בבחירות קלפי רגילות לטובת אלו שלא מעוניינים או לא יכולים להצביע בעזרים הטכנולוגים. המפלגה תציב בחמישה אתרים ברחבי הארץ, קלפיות שבהן ניתן יהיה להצביע בצורה פיזית. הודעה מסודרת על מיקומי הקלפיות תינתן בהמשך.

מנכ"ל המפלגה יהודה ולד: "אנו שמחים לראות את המתפקדים החדשים מידי יום, מכל גווני הציונות הדתית והימין המאמין. כולם מאסו בפילוגים ותתי המפלגות ורוצים מפלגה מאוחדת שמחוייבת לציבור שלה ולערכים. השקיפות וההליך הדמוקרטי בפריימריז הם חלק חשוב בבניית האמון והמפלגה".