המשא ומתן בין איתמר בן גביר לבצלאל סמוטריץ' ממשיך להתקדם בעצלתיים, כשהצדדים מחליפים האשמות. היום (שלישי), התייחס סמוטריץ' למשא ומתן בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 ואמר כי "איתמר בן גביר הוא שחקן לגיטימי במערכת הפוליטית אך אני מצטער שבן גביר מציב אולטימטומים ואמרתי לו את זה".

בתגובה, השיבו בעוצמה יהודית לטענות ומסרו: "צר לנו שסמוטריץ תוקף את בן גביר בתקשורת, ולא הוצבו אף אולטימטומים, אלא אם וויתור על המקום הראשון כשמפלגה בראשות בן גביר מקבלת יותר זה אולטימטום, או אם רצון להביא קהלים חדשים ולבנות יחד רשימה שוויונית זה אולטימטום. נמשיך לעשות הכל כדי להביא לבשורה של אחדות".

"טראומה שחרוטה": בימין מודאגים מהמו"מ בין איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'

גורם פוליטי מעריך: "סמוטריץ' מעכב את המשא ומתן כדי שבליכוד יילחצו"

בשבוע שעבר נועדו סמוטריץ' ובן גביר על מנת לדיון אודות ריצה משותפת בבחירות הקרובות. מטעמם נמסר כי הפגישה התנהלה באווירה טובה, והצדדים סיכמו על מו"מ מואץ על מנת להגיע להסכמות מהירות על ריצה משותפת כבר בימים הקרובים, אולם מאז טרם נרשמה פריצת דרך בשיחות. 

ח"כ סמוטריץ' הצהיר מספר ימים לאחר מכן ברדיו כאן ב' כי "אם מה שיגביר את הסיכוי להגיע ל-61 מנדטים זה שאני אוותר את מקומי - אני מוכן גם להתפטר וללכת הביתה". לדבריו, המטרה הגדולה היא לפרוץ את מחסום ה-61 של המחנה הלאומי, "ולא לקום בבוקר לממשלה של לפיד והמשותפת". עוד ציין כי "אנחנו רוצים ממשלה יהודית ציונית, לאומית שתהיה טובה למדינת ישראל. יש פה אתגר".