בני נוער אשר חווים מערכות יחסים רומנטיות רעילות ושתלטניות ייטו לשימוש בסמים בשלב מאוחר יותר בחייהם, ויהיו חשופים למנעד רחב של בעיות וסיכונים, כמו גם יימצאו בסיכון לסבול מבעיות נפשיות ופיזיות, כך מצא מחקר חדש. 

המחקר, שפורסם היום (שני) בכתב העת Pediatrics, הראה גם שבני נוער שהיו בתוך מערכות יחסים מעין אלו, עשויים לחזור על הדפוסים הלא-בריאים שחוו בעתיד - מה שעלול להיות מסוכן. 

"אם מתבגר עובר ממערכת יחסים רעילה אחת לאחרת, סביר להניח שהוא ימצא את עצמו באותו מצב בעתיד", אמר מחבר המחקר. "אנחנו חייבים לנסות לשבור את המעגל הזה".

מחבר המחקר ועמיתיו סקרו 38 מחקרים שנערכו בין השנים, 2004 ל-2022 והתמקדו בהשפעותיהן של מערכות יחסים אלימות, אשר כללו בתוכן התעללות מינית, בנוסף להתעללות פיזית כללית ופסיכולוגית. רוב המחקרים נעשו בארצות הברית, ועקבו אחר בני נוער למשך שנה אחת לפחות.

באופן גורף, הממצאים הראו כי צעירים - לרוב נשים - שהיו במערכות יחסים רומנטיות בעייתיות במהלך שנות העשרה שלהם/ן, נטו יותר לחזור על אותם דפוסים המוכרים להם בשנים שלאחר מכן, כמו שתיית אלכוהול ועישון סיגריות ומריחואנה. בנוסף, היו חשופים ביתר שאת לסיכון מיני, כמו קיום יחסי מין לא מוגנים, או קיום יחסי מין תחת השפעת אלכוהול. המחקרים הראו כי הקורבנות נטו לסבול מדיכאון, בטווח של שש שנים אחרי מערכות היחסים הלא-בריאות.