אנשים שנמצאים בקשר רעיל מתקשים לעתים רבות להתמודד ולהמשיך הלאה. אילנית קורן, מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה, משוכנעת כי באמצעות מספר כלים ניתן להתגבר על הקשיים ואף לצאת לדרך חדשה.

לא תמיד יש משיכה ראשונית: הטעות שמונעת מכן קשר טוב ובריא

אלו הטיפים שלה לאלו מכם שחווים קשר כזה:

1. שימו גבולות ועמדו מאחוריהם: אם אמרתם שיש משהו שלא יקרה, תקפידו על כך. אם חוצים את הגבולות שלכם - קומו ולכו. 

2. הימנעו מלהיכנס לוויכוחים מיותרים: אדם רעיל ואף נרקסיסט נהנה מהוויכוחים עמכם. ברגע שהוא רואה שאתם מתרגזים, הוא מרגיש שהשליטה עוברת אליו. אל תצאו מהכלים, אל תיכנסו לוויכוחים והמשיכו בסדר יומכם כרגיל. 

3. אל תקחו תלונות נגדכם באופן אישי: אין לזה שום קשר אליכם, ולכן אין סיבה שתיעלבו ותעשו מזה דרמה. אנשים נרקסיסטים או רעילים לא מסוגלים לקחת אחריות ולראות איפה הם היו לא בסדר. 

@ilanit_koren מצאת את אהבת חייך אך קשה לך מידי וקשה לך להיפרד? #אהבה #פרידה #להתחילמחדש #foryou #דיכאון #זוגיות #dating #אימוןאישי #טיפולזוגי #טיפולרגשי #נרקסיסט #קשררעיל #מערכתיחסיםרעילה @אילנית קורן ♬ Romantic Piano Song - Aditya Cipta Gumilar

4. שמרו על עצמכם: אחד הדברים המשמעותיים ביותר הוא לרצות לרצות את הצד השני. חשוב מאוד שבסיטואציות האלה תחשבו מה עושה לכם טוב, בין אם מבחינה בריאותית ובין אם מבחינה רגשית. תעשו דברים שממלאים אתכם, ושימו את עצמכם בראש סדר העדיפויות. 

5. מצאו מסגרת תמיכה: זה יכולה להיות חברה טובה או בן משפחה. בקשו תמיכה, עזרה וחיבוק מאדם שיכול לחזק אתכם, כי אתם זקוקים לחיזוק הזה. 

6. לכו לטיפול: בקשו עזרה ממטפל מקצועי, שחייב להבין בדיוק מה עובר עליכם. 

@ilanit_koren אם היית או עדיין בקשר מורכב קשה או רעיל, אלו הדרכים להתמודד #פרידה #אהבה #טיפולזוגי #קשררעיל #מערכתיחסיםרעילה #נרקסיסט #טיפולרגשי #אימוןאישי #דיכאון #זוגיות #דייטים ♬ I Will Always Love You (Acoustic) - My Music 87

אילנית קורן היא מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה. לפרטים נוספים