עשיתם גשר בשיניים? תתחדשו! יכול להיות שבהתחלה יהיה לכם קשה להתרגל לתחושה ולמראה, יכול להיות שהגשר יציק או יגרום לאי נוחות לעתים, אבל התוצאה - שיניים ישרות וחיוך מושלם - תשתלם בסוף.

ומה לגבי אכילה עם ה"תכשיט" החדש? רופאי שיניים ממליצים שלא לאכול אוכל דביק כמו מסטיקים או סוכריות טופי כי אלו עלולים להיצמד לגשר ולנתק אותו. בנוסף הם מציעים לחתוך מזון קשה כמו תפוחים לחתיכות קטנות, כדי לא להסתכן בשבירת הגשר בזמן הנגיסה.

אז מה כן מומלץ לבעלי גשר לאכול?

סרטון שעלה בחשבון טיקטוק חשף רשימה של מזונות שניתן לאכול ללא חשש משבירת הגשר:

פירות רכים

ירקות מבושלים

בשר רך

לחם רך

פסטה ונודלס

מוצרי חלב

דייסת שיבולת שועל

צפו:

@nextdoorrdh BEST FOODS TO EAT WITH BRACES 🍳🍴 When you have braces, its important to choose foods that are soft and wont damage your braces or wires. Avoid hard, sticky, and crunchy foods when you have braces. #dentalhealth #oralhygiene #oralhealth #braces #bracestips #bracesoff #dentalhygienist #orthodontist #food #greenscreen ♬ Blicky - Fresh X Reckless

ומה לגבי שיירי מזון שנתקעים בין הברזלים?

זו בעיה מוכרת והאמת שאי אפשר למנוע מחתיכות של אוכל להיתקע, ותכלס, גם בלי גשר קורה שנתקעות לנו פטרוזיליה או חתיכת ברוקולי בין השיניים.

הפתרון הוא לא לסמוך על מי שלידכם שיגלה לכם שאתם מסתובבים עם ירוקת בין השיניים, אלא להצטייד במראה קטנה וקיסמים כדי לבדוק מה העניינים שם מייד בתום הארוחה, ולנקות במידת הצורך.