אנשים עם שיער דק סובלים לעתים מאובדן צפיפות ונפח בשיער, ולעתים יכול להיווצר אצלם מצב בו צצות על הקרקפת חלקות קטנות ונטולות שיער, או במילה מפחידה יותר - קרחות. אם לא התברכתם בשיער שופע אתם בטח פועלים כדי לשפר את המצב, אולם יכול להיות שאתם למעשה עושים את ההפך.

שימוש במוצרי טיפוח לא נכונים

שמפו, מרכך ומסכה בעלי פורמולה עשירה אינם מתאימים לשיער דק או לסובלים מחוסר צפיפות. כך גם לגבי מוצרי עיצוב המכילים סיליקון, שמעצים את ברק השיער ותלתלים, אך מאידך גורם לו לאבד נפח אם הוא דק. לכן, מומחי טיפוח השיער ממליצים לאמץ שגרת טיפוח שמגבירה את צפיפותו באמצעות שימוש במוצרי טיפוח ללא סיליקון. כאשר שיער דק יבש מאוד, הוא זקוק לתכשירים בעלי השפעה עמוקה, ובמקרה זה ניתן להשתמש במוצרים בעלי פורמולות עשירות או שומניות בתנאי שהם ימרחו כטיפול טרום שמפו יום לפני חפיפת השיער.

שימוש מופרז במוצרי סטיילינג

שימוש מופרז בתכשירים עלול להוביל לתוצאות לא מועילות. זה חל על שמפו, מוצרי טיפוח לשיער ומוצרי עיצוב, אשר בשימוש מוגזם מכבידים על השיער. מומחים בתחום מדגישים כי חשוב לעסות את הראש והשיער היטב כדי לקבל קצף שיסיר את הזיהומים העוטפים את השיער ומצטברים בקרקפת. כמו כן, יש לזכור כי את המרכך והמסכה מורחים לאורך השיער בלבד והרחק משורשיו, בתנאי שתכשירים אלו יישטפו היטב לאחר מכן. לגבי מוצרי עיצוב כמו ג'ל, מומלץ לא להשתמש בהם במקרה של שיער דק, שכן לרוב הם מכילים אלכוהול וגורמים לשיער לאבד את החיוניות והברק שלו, עדיין עדיף להחליף אותם בתרסיסי עיצוב המשפרים את נפח השיער תוך שמירה על חיוניותו.

לא מייבשים את השיער כמו שצריך

אנשים מאמינים שייבוש שיער הפוך יכול לתרום להגברת הנפח שלו, אך שלב זה אינו חל על כל סוגי השיער, והדבר החשוב ביותר הוא עיצוב שיער באופן הפוך לכיוון הצמיחה שלו בעת שימוש במייבש שיער חשמלי.

התאימו תספורת

כדאי לאמץ תספורת שתוסיף נפח ולא תגרע נפח מהשיער. תספורת מדורגת למשל, תעשה את העבודה.

לא "להעביר" ידיים בשיער

ההרגל להעביר את הידיים דרך השיער מגביר את הפרשות החלב של הקרקפת, מה שגורם לשיער לאבד את נפחו. הפתרון הוא להימנע מהרגל זה ולייבש את השיער במייבש שיער חשמלי לאחר שטיפתו מלמטה למעלה, כדי לחזק את שורשיו ולשפר את צפיפותו.