החום הגדול כבר הגיע, חלק מהתלמידים כבר יצאו לחופש הגדול, ומכל עבר אפשר לראות אנשים שמגבירים את קצב האימונים, מתחילים בדיאטה, מוסיפים קצת צבע לעור, ומנסים להיות אטרקטיביים יותר בעונה שבה לובשים פחות. אילו טיפולים אסתטיים ניתן לעשות עכשיו ומה עדיף לדחות? אם אתם מתלבטים בשאלה הזאת, זו הכתבה בשבילכם.

לזכרה של תאיר: אילנה ראדה וכוכבות הילדים סוזי והיללי בשיר משותף
"זה חמור ביותר": נשים קיבלו הודעות מאייל גולן - ואז נחשפה האמת

טיפולים להזעת יתר

אין זמן מתאים יותר להיפטר מהצרה הנקראת הזעת יתר מאשר במהלך הקיץ הישראלי הלוהט. הזעת יתר יכולה להיות מצב לא נוח ומביך, בטח ביולי-אוגוסט. למרבה המזל, ישנם מספר טיפולים יעילים וזמינים להזעת יתר, כולל הזרקות של בוטוקס או טיפולים באמצעות מכשור מתקדם ואפקטיבי לטווח הארוך כמו ה-MiraDry.

MiraDry

מירה-דריי הוא טיפול יעיל ובטוח שאינו ניתוחי לטיפול בהזעת יתר או הזעה בכלל באזור בית השחי. הטיפול מבוסס על טכנולוגיית גלי מיקרו שנועדו למקד ולהרוס את בלוטות הזיעה. ההליך כולל הנחת מכשיר כף יד מעל האזור הפגוע, שמספק אנרגיית חום מבוקרת לבלוטות הזיעה תוך הגנה על הרקמה הסובבת. בלוטות הזיעה ההרוסות אינן מתחדשות, מה שאומר שהתוצאות של MiraDry יכולות להחזיק לשנים ארוכות.

הזרקת בוטוליניום טוקסין 

ניתן להשתמש בהזרקת בוטוקס לטיפול בהזעת יתר על-ידי חסימת האותות הכימיים המעוררים את בלוטות הזיעה. ההליך כולל הזרקת כמויות קטנות של בוטוקס לאזור הפגוע – בית השחי או כפות הידיים. השפעות הבוטוקס יכולות להימשך מספר חודשים (בין שלושה לשישה חודשים), ולאחר מכן ייתכן שיהיה צורך לחזור על ההליך.

למה עכשיו? נדרש פרק זמן להחלמה ולחזרה לשגרה מלאה וייתכנו מספר ימים של אי נוחות קלה באזור הטיפול. מומלץ לא להמתין לשיא הקיץ ולעבור את ההליך לפני החופש הגדול.

הזרקות בוטוקס וחומרי מילוי 

הקמטים וסימני הגיל לא מופיעים רק בחורף לצערנו, וחומרי מילוי, שמסייעים בהפחתת הופעת הקמטים והקמטוטים, יכולים לעשות את העבודה בכל ימות השנה. בחודשי הקיץ, העור נחשף יותר לקרני השמש, חשיפה שיכולה להאיץ את תהליך ההזדקנות ולכן מומלץ להקדים תרופה למכה. גם עונת האירועים שהחלה מביאה עמה ביקוש גדול לטיפולי בוטוקס, מתוך רצון להגיע ליום הגדול חלקים מקמטים, עם מראה רענן וצעיר שיונצח בתמונות שיישארו איתנו לעד. החומר אולי המפורסם ביותר, בוטוקס, פועל להרפות את השרירים הגורמים לקמטים, בעוד חומרי מילוי מוסיפים נפח לעור כדי להחליק קווים וקמטים. באופן כללי מדובר על טיפולים מהירים ולמעשה ללא כאבים, המציעים תוצאות שנשמרות למשך מספר חודשים.

למה עכשיו? חשוב לדעת שהאפקט המלא של טיפולי ההזרקות והבוטוקס אינו מידי, ולרוב נדרשים מספר ימים עד שבועיים כדי ליהנות מהתוצאות המלאות של הטיפול. 

הזרקת בוטוקס (צילום: אינגאימג')
הזרקת בוטוקס (צילום: אינגאימג')

הסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר היא טיפול פופולרי עבור גברים ונשים כאחד המעוניינים לקבל עור חלק ונטול שיער במהלך חודשי הקיץ. הטכנולוגיות החדשות ממקדות את קרן הלייזר בזקיקי השיער שמתחת לעור כדי להרוס את השיער מהשורש, כך שהטיפולים הפכו למהירים וליעילים יותר מאי פעם. ההליך עובר כמעט ללא כאבים, וניתן לראות תוצאות לאחר מספר פגישות בלבד, לעתים אפילו לאחר טיפול בודד. 

למה עכשיו? למרות שתהליך הסרת שיער מורכב מסדרת טיפולים, תוצאות זמניות ניתן לעתים לראות כבר לאחר טיפול אחד או שני טיפולים, מה שמאפשר למטופלות והמטופלים לצאת אל הקיץ בלי שיער במקומות לא רצויים. בנוסף, לאחר טיפול בלייזר, העור יכול להיות רגיש יותר לשמש, ולכן עדיף לעבור את הטיפולים לפני תחילת עונת הרחצה. 

אם עד כה עסקנו בטיפולים שנותנים תוצאות מצוינות בטווח הקצר, דעו כי ניתן לנצל גם את החודשים הקרובים או החופש הגדול לעבור הליכים משמעותיים יותר שיניבו תוצאות לטווח הארוך. החופש הגדול הוא זמן מצוין לקחת ימי החלמה מהעבודה בבית במזגן ולהגיע לחגי תשרי עם הגוף שעליו תמיד חלמתם. במקרה זה מדובר בפעולות כירורגיות המתבצעות על-ידי פלסטיקאי מומחה ובעל ותק וניסיון רבים. אז מה זה בעצם אומר ולמי זה מתאים?

ניתוחי עיצוב גוף 

עם חלוף השנים ולאור שינויים פיזיולוגים שהגוף עובר כמו הריונות, שינויי משקל והצטברות שומן עיקש, הגמישות של העור יורדת ופעמים רבות נוצר רפיון של הבטן, של החזה, המותניים, הזרועות והירכיים שמלווים בסימני מתיחה. את כל אלה ניתן לפתור באמצעות ניתוח פלסטי לעיצוב הגוף. ניתוחים פלסטיים אלו כוללים שאיבת שומן, מתיחת בטן, עיצוב זרועות וירכיים – לעיתים כל אחד בנפרד ולעתים בשילוב של שני הליכים או יותר. 

שאיבת שומן

שאיבת שומן הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים השכיחים ביותר. זהו גם ניתוח מספק ביותר שמביא לתוצאות יפות. למרות שרבים מניחים כך, חשוב לציין כי שאיבת שומן איננה תחליף לדיאטה ואיננה מיועדת לאנשים עם השמנת יתר. ההיפך הוא הנכון, שאיבת שומן מיועדת לסלק עודפי שומן עיקשים אצל מועמדים בעלי משקל גוף תקין או עם עודף משקל קל בלבד.

שאיבת שומן הוא הליך כירורגי המסיר כיסי שומן עיקשים מאזורים שונים בגוף - הבטן, הגב, הירכיים והזרועות. הליך זה יכול לעזור לעצב ולתאר מחדש את הגוף והפרופורציות. שאיבת שומן מתבצעת באמצעות צינורית (קנולה), המוחדרת דרך חתכים קטנים בעור, כדי לשאוב החוצה את השומן. דרך חתכים אלה אפשר לשלב טכנולוגיות מתקדמות למיצוב העור כדוגמת רנוביון, ובכך אף לשפר את התוצאה. זמן ההחלמה משתנה בהתאם להיקף ההליך, אך רוב המטופלים יכולים לחזור לעבודה תוך שבוע או שבועיים. 

מתיחת בטן

ניתוח שכזה כולל הסרת עודפי עור בבטן, שאיבת ריכוזי שומן באזור הבטן והמותניים וחיזוק שרירי הבטן שנחלשו. במתיחת בטן השאיפה היא להשיג שיפור ניכר במראה הבטן, בתופעות הלוואי של קפלי העור ובאיכות החיים.

הליך זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור אלו עם עודפי עור ורפיון המלווה בסימני מתיחה אשר פעילות גופנית בלבד איננה מספיקה עבורם. יש כמה סוגים של ניתוחי בטן אותם הכירורג יתאים למטופל או המטופלת באופן ספציפי לפי הגיל, המצב הבריאותי, התוצאה המבוקשת, כמויות העור העודף ועוד. זמן ההחלמה של מתיחת בטן יכול להימשך מספר שבועות, ולמטופלים מומלץ להימנע מפעילות מאומצת במהלך תקופה זו.

חשוב לציין כי ניתוחי עיצוב הגוף באמצעות שאיבת שומן ומתיחת בטן הם פרוצדורות כירורגיות גדולות הנושאות סיכונים מסוימים ודורשות זמן החלמה משמעותי. על המטופלים להתייעץ עם מנתח פלסטי מומחה ובעל ניסיון כדי לקבוע אם הם מועמדים מתאימים לניתוח, ולקחת בחשבון גם את הסיכונים, היתרונות והתוצאות הצפויות של הניתוח.

ניתוחי חזה 

הניתוחים הוותיקים ממשיכים להוות אופציה פופולרית לנשים המחפשות לשפר את המראה שלהן במהלך עונת הקיץ ולאחריה.

הגדלת חזה

הגדלת חזה היא הליך כירורגי הכולל הנחת שתלים מתחת לרקמת השד או לשרירי החזה כדי להגדיל את גודל החזה ולשפר את הצורה והמלאות של השדיים, באמצעות טכנולוגיות חדשות ניתן להשתמש גם בהזרקת שומן עצמי להגדלת ועיצוב השד. הליך זה יכול לעזור לנשים להשיג גזרה פרופורציונלית ונשית יותר, ולהרגיש בטוחות יותר בבגדי ים ובגדי קיץ. ישנם סוגים שונים של שתלים זמינים, וניתן להתאים את הניתוח להעדפות ולמטרות האישיות של כל מטופלת.

הגדלת חזה (צילום: אינג'אימג')
הגדלת חזה (צילום: אינג'אימג')

הרמת חזה

בהרמת חזה מבצעים לרוב הסרה של עודפי עור בשילוב של הידוק רקמת השד כדי להרים ולעצב מחדש חזה נפול. את ההליך ניתן גם לשלב עם הכנסת משתל לצורך מתן מלאות נוספת. ההליך הזה מועיל במיוחד לנשים שאיבדו את נפח השד עקב ירידה במשקל, הריון או השנים שחלפו. הרמת חזה יכולה גם לעזור לשפר את מיקום הפטמה והעטרה. התוצאות נשמרות לטווח ארוך, ומאפשרות לנשים ליהנות ממראה צעיר וטוב יותר במהלך חודשי הקיץ וגם שנים קדימה.

הקטנת חזה

בהליך הזה מבצעים הסרה של עודפי רקמת שד ועור כדי להקטין את גודל החזה ולשפר את צורת השד ואת מיקומו. הניתוח יכול לעזור להקל על אי-נוחות גופנית כמו כאבי גב וצוואר, ולשפר את איכות החיים הכללית. נשים רבות עם חזה גדול מרגישות לא נוח בבגדי קיץ, כך שהקטנת חזה יכולה להיות אופציה מצוינת לעזור להן להרגיש בטוחות ונוחות יותר.

חשוב לציין שניתוחי בטן וחזה הם הליכים כירורגיים משמעותיים הדורשים זמן להתאוששות ולהחלמה. ייתכן שניתוח חזה בזמן הקיץ יראה את התוצאות הסופיות רק בעונת הרחצה הבאה. על כן, בכל אחד מההליכים שציינו יש לבדוק התאמה, ולתאם ציפיות כדי להגדיל את שביעות הרצון מהפרוצדורה. שיהיה לכולנו קיץ בריא ושמח.

הכותב הוא מומחה לכירורגיה פלסטית אסתטית ומשחזרת בכללית אסתטיקה

ד''ר איתי סקורניק (צילום: ליאת פנחסי)
ד''ר איתי סקורניק (צילום: ליאת פנחסי)