שמירה על היגיינה בקיץ היא ללא ספק יותר מאתגרת מאשר בחורף. חום, לחות, זיעה, דביקות. לפעמים כדי להישאר רעננים בתענוג שנקרא "חום יולי-אוגוסט" צריך להתקלח מספר פעמים ביום. ד"ר איברהים טופל עלי ממנהל הבריאות הממלכתי הטורקי מציע מספר טיפים רפואיים לשמירה על היגיינה אישית על רקע גלי החום הקיצוניים שפוקדים את העולם.

מסוכן ביותר: מין חדש של נחש ענק וארסי הגיע לחופי הים
איך המשתמשים יגיבו? כל הפרטים על השינוי הבא בטוויטר

הקפידו להתקלח מדי יום עם מים וסבון כדי להסיר זיעה, לכלוך וחיידקים.

השתמשו בדאודורנט יעיל. תכשיר המכיל חומרים אנטיבקטריאליים יסייע בהפחתת ריח הזיעה, ועדיף לדברי טופאל להשתמש במוצרים המכילים תרכובות כמו אלומיניום ואבץ.

הימנעו מלבישת בגדים הדוקים. לבשו כותנה ובגדים רפויים שיסייעו לאוורר את העור ויפחיתו את הסיכויים להיווצרות ריח לא נעים של זיעה.

החליפו בגדים באופן קבוע, בגדים ספוגי זיעה יש להחליף מיד.

טפלו בכפות הרגליים שלכם על ידי שטיפתן מדי יום במים וסבון וייבושן היטב לאחר הרחצה. אם אתם הולכים עם נעליים סגורות - דאגו לגרוב גרביים מבד כותנה נושם שיפחית זיעה והיווצרות ריח לא נעים. אם יש לכם את האפשרות ללכת עם נעליים פתוחות כמו סנדלים וכפכפים - עדיף.

גבר מזיע, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
גבר מזיע, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

חפפו את השיער בתדירות גבוהה יותר מן הרגיל כדי להיפטר משומן ולכלוך שעלולים לגרום לריחות לא רצויים, והשתמשו בשמפו שמתאים לסוג השיער שלכם.

אל תשכחו להשפריץ קצת בושם עליכם לפני שאתם יוצאים מהבית.

שתו הרבה מים. שתיית מים עוזרת להיפטר מרעלים ומפחיתה את עוצמת הריח של הזיעה.

הימנעו ממאכלים חריפים ותבלינים בעלי ריח חזק שעלולים להשפיע על ריח הזיעה ולהפוך אותו לחזק יותר. שום, בצל, עמבה וירקות ממשפחת המצליבים כמו ברוקולי, כרוב וכרוב ניצנים נמצאים ברשימה המריחה, שלא לומר המסריחה. גם כמון וקארי יכולים להשאיר ריח לטווח ארוך על העור.

ברוקולי (צילום: אינגאימג')
ברוקולי (צילום: אינגאימג')

לסיכום אמר טופל כי "יש לזכור ששמירה על היגיינה אישית היא הרגל הכרחי לשמירה על עור בריא, מניעת זיהומים וריחות לא רצויים".