כבר שמונה שנים שאני רצה. הרבה פעמים שאלתי את עצמי - למה אני אוהבת לרוץ? ובכן, תקופה ארוכה התשובה שלי הייתה - אני לא! אני ממש לא אוהבת לרוץ. כל הגדרה שהייתה לי על ריצה, לא עלתה בקנה אחד עם המשמעות שיש לי על אהבה. אהבה בעיניי, היא משהו שמחכים לו, רוצים אותו ולא יכולים בלעדיו. קשה היה לי להגיד שזה המצב שלי עם הריצה. בעבר היו פעמים בודדות שממש מן צורך עמוק לצאת לרוץ, אבל ברוב הפעמים, זה היה כרוך במסע שכנועים עצמי ומאמץ עז, רק כדי לצאת מהבית ולהזיז קצת את הגוף. למה אני רצה?
ואז שאלתי את עצמי - אם אני לא אוהבת את זה, אז מה הקטע? למה אני רצה? התשובה הפתיעה גם אותי.

טייס לשעבר מתריע: "חיל האוויר איבד את היכולת לתקוף באיראן"
במערכת הבריאות מודאגים: "יותר מ-1,000 רופאים שוקלים רילוקיישן"

הבנתי שאני רצה כי הנשמה שלי זקוקה לזה. נכון, אולי פעם לא אהבתי לרוץ, אבל יש כל כך הרבה דברים בריצה שאני מאוד אוהבת, וממש התמכרתי אליהם.

אז בין אם אתם רצים ותיקים, או סתם משתעשעים ברעיון להתחיל - שימו לב לרשימה המפוארת של הדברים שאני כל כך אוהבת בריצה:

1. ריצה אפשרית לכולנו – אני אוהבת את העובדה שמעולם לא רצתי, והייתי בטוחה שזה אתגר שנראה היה בלתי אפשרי עבורי, והפך להיות אפשרי. ואם צלחתי את האתגר הזה, אז כנראה שיש בי יכולת לצלוח אתגרים נוספים בתחומים אחרים לגמרי.

2. כוח רצון – אני אוהבת את הידיעה שיש לי כוח רצון לצאת החוצה בכל שעה, ופשוט לרוץ, ומכאן להבין שאני יכולה לשכפל את כוח הרצון הזה לכל תחום בחיי.

3. ריצה היא חופש – אני אוהבת את העובדה שבכל מזג אויר אני יוצאת לרוץ, ולא אכפת לי אם שרב בחוץ, או יורד גשם וקפוא. ריצה היא חופש טהור. זו היכולת לנעול את הנעליים וכעבור שתי דקות כבר לרוץ בחוץ.
 
4. שונות – אני אוהבת את המחשבה שכל יום אני עושה דברים שנראים לאחרים שונים ולפעמים גם מוזרים בטירוף.

5. אין על ההרגשה הזאת - אני כל כך אוהבת את ההרגשה שאחרי הריצה, כשהאנדורפינים משתחררים והמוח עף, אז מגיעות התובנות החשובות בחיים.

6. כאב טוב – אני אוהבת את הכאבים שאחרי הריצה. הצריבה הזאת שיש בשרירים, שאומרים לי תודה שהשתמשתי בהם.

7. עקביות – ריצה שומרת על עקביות. אין דבר חזק יותר מלעבוד לקראת מטרה שתשמור עליכם עקביים. הספורט הזה עוזר לתרגל עקביות בכל דרך. אני מרגישה את זה בעיקר אם אני מחמיצה כמה ריצות, הגוף שלי פשוט מרגיש את זה. ככל שהקשר שלכם עם הריצה יתפתח, כך תבינו את זה ותנסו להימנע מכך בכל מחיר.

8. לריצה אין גבולות – אני אוהבת את העובדה שלריצה אין גבולות, וזה לא משנה אם אני מהירה או איטית, רצה למרחקים קצרים, ארוכים או משהו באמצע. הריצה היא שלי.

9. זמן איכות – אני אוהבת את הלבד שיש בריצה. את הזמן הזה שמזוקק כולו למחשבות, לתכניות ולחלומות שלי.

10. אתגר – ריצה היא ספורט ייחודי שמאתגר אותנו להתחרות מול עצמנו. זה עוזר לנו לראות את ההתקדמות שלנו, לגלות מה מקדם אותנו להצלחה, למצוא מוטיבציה מבפנים, ומעודד אותנו ליצור יעדים חדשים.

11. הגשמת חלומות - אני אוהבת את העובדה שכמעט כל החיים לא יכולתי לרוץ חצי קילומטר, והיום אני מרתוניסטית.
 
12. למידה על עצמך - אני אוהבת את העובדה שהריצה מלמדת אותי כל כך הרבה על עצמי כשאני מגיעה לקצה גבול היכולת שלי. בין אם זו ריצה ארוכה, תנאים מפרכים או אימון מאתגר, אני מבטיחה לכם שגם אתם תלמדו כל כך הרבה על עצמכם במהלך המסע הזה.
 
חוויית הריצה תספק לכם אפשרות לקרוא תיגר על המוח והגוף שלכם, ותלמד אתכם ממה אתם באמת עשויים, מתי אתם מתחילים לוותר, ומה אתם יכולים להשיג כשאתם דוחפים את עצמכם.
 
13. הרגל – אני אוהבת את העובדה שהריצה הפכה אצלי להרגל. והיום - אני ממש ממש אוהבת את ההרגל הזה!.

מירב דיין היא מאמנת אישית ועסקית, ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)