אבנית נמצאת במים בהם אנו משתמשים לרחצה בפרופורציות משתנות בהתאם לאזורים גיאוגרפיים. לרמות גבוהות של אבנית במים שאנו משתמשים בהם מדי יום במקלחת או באמבטיה יש השפעה שלילית על העור והשיער.

אחיו של נתניהו על ביידן: "לא יודע מבחינה מנטלית באיזה מצב הוא"
יציל את הרייטינג בערוץ? זה הכוכב שמצטרף לרשת 13

מים עם אבנית מגבירים את היובש בעור ואת התחושה הנלווית של אובדן גמישות ועקצוץ ועלולים לגרום להופעת כתמים אדומים או שלפוחיות קטנות ולפעמים גירוד. באשר להשפעתם על השיער, הם יכולים לגרום להופעת קשקשים כתוצאה מהרמות הגבוהות של הסידן והמגנזיום במים, מה שיוביל ליובש והתקלפות של הקרקפת.

באשר לעור, המצב עלול להחמיר כאשר העור כבר יבש ורגיש. לדוגמה, כאשר סובלים מאקזמה, מעטפת ההידרוליפידים נפגעת, מה שמוביל לרגישות מוגברת לגורמים עוינים לעור ולירידה בהגנה החיסונית שלו. ההשפעה של מי אבנית באזור זה מגבירה את היובש של העור.

מים עם אבנית גם פוגעים בשיער בכך שהם גורמים לו להתייבש, אך נזקים אלה פחותים מאלה של העור מכיוון שהקרטין בשיער הופך אותו לעמיד יותר בפני השפעות ההסתיידות מאשר העור. מים עם אבנית על פני השערה משאירים שכבה המכסה את הברק הטבעי שלה מבלי לפגוע במבנה שלה, אך מצד שני הם עלולים להחמיר את הבעיות מהן סובלת הקרקפת כמו רגישות, גירוד, פסוריאזיס ואקזמה.

חפיפת שיער (צילום: אינגאימג')
חפיפת שיער (צילום: אינגאימג')

כמה צעדים מעשיים שיסייעו להפחית את ההשפעה של האבנית על העור והשיער:

• שימוש בפילטר להפחתת עוצמת המרכיבים במים והפיכתם לרכים יותר בעת הטיפול בעור ובשיער.

• שימוש בתרסיס מים תרמיים ובתחליב מי פרחים על העור לאחר המקלחת.

• מריחת קרם לחות לאחר כל מקלחת, שכן הוא מספק לעור את ההזנה והלחות להן הוא זקוק, ומשפר את ההגנה עליו מפני גורמים חיצוניים. באשר לשיער, מומלץ להשתמש במסכות הזנה.

• בחרו במוצרי טיפוח רכים לעור ולשיער כדי להפחית את החמרת ההשפעה השלילית של מי האבנית עליהם בעת שימוש בשמפו, סבון או ג'ל רחצה.

• הימנעו ממקלחות ואמבטיות חמות, שכן הטמפרטורה הגבוהה של המים הופכת את העור לפגיע יותר. מומלץ שטמפרטורת המים לא תעלה על 28 מעלות וכדאי לסיים את המקלחת במים קרים שמשפרים את מוצקות העור, ממריצים את זרימת הדם ומגבירים את ברק השיער.