מיוחד לט"ו באב: אומרים שאין אהבה כמו אהבה של חיית מחמד. האהבה הבלתי מותנית של חיית מחמד יכולה לעשות הרבה יותר מאשר לארח לכם חברה. חיות מחמד עוזרות גם להפחית מתח, לשפר את בריאות הלב, ואפילו עוזרות לילדים במיומנויות הרגשיות והחברתיות שלהם ויכולים לשמש מקור לנחמה ותמיכה ומי מאיתנו, שבילה מספיק זמן עם חתולים, בין אם בבית, או אצל חברים, לא חווה התקף התכרבלויות עם החבר הטוב שלכם.

נכדתו של פרס פנתה לביידן וטענה: אלו הסיבות לא להזמין את נתניהו לוושינגטון
דיאטה ללא גלוטן - שיטה יעילה או אחיזת עיניים? | מאיה רוזמן עושה סדר

עם זאת, לא רק "נשיקות וחיבוקים" הם הדרך של החיות להראות אהבה, יש עוד כמה סימנים. חלק מהדרכים של החתול שלכם להראות אהבה מאוד עדינות וכמעט שקשה לשים לב אליהן. אורלי זכאי, מומחית להתנהגות חתולים מטעם חברת "ביופט", מגלה לנו מה הם הסימנים.

אורלי זכאי (צילום: נעם דוד)
אורלי זכאי (צילום: נעם דוד)

המצמוץ: כשחתול ממצמץ אליכם הוא בעצם אומר שהוא סומך עליכם, הוא מרשה לעצמו להיות פגיע לרגע לידכם.

הזנב: הזנב של החתול הוא עולם שלם של רגשות. כל תנוחה וזווית של הזנב, מביעה רגש מסוים, החל מפחד ותוקפנות ועד חיבה וקרבה. איך נדע שהחתול מחבב אותנו? אם נראה את הזנב שלו מורם למעלה לגמרי ולפעמים אפילו קצה הזנב מעוקל טיפה.

היללות: חתולים לא מייללים כמעט בכלל זה לזה, אלא במצבים כמו מריבות או לפני זיווג. חתולים שחיים איתנו בבית, למדו ליילל כדי שאנחנו נבין אותם טוב יותר. אם החתול מיילל אליכם מדי פעם, כדאי לדעת שהוא מרגיש מספיק בטוח לבקש דווקא ממכם משהו ולא ממישהו אחר בבית.

החיכוך: אחת הדרכים שהחתול אומר שלום למי שהוא אוהב, היא על ידי הצמדה וחיכוך הלחיים לפנים. לחתולים יש בלוטות ריח בלחיים שמייצרות פרומונים. בזמן שהם מראים לכם אהבה על ידי שפשוף הלחיים בלחיים שלכם, הם גם מסמנים את הריח שלהם עליכם וכך הם מרגישים בטוחים ונינוחים יותר בסביבת המחיה שלהם.

הגרגור: חתולים מגרגרים מכל מיני סיבות, למשל בזמן כאב או כשאמא חתולה מסמנת לגורים איפה היא נמצאת. אבל יש גם גרגור אחד ששמור במיוחד להביע אהבה כלפי מי שחי איתו בבית. אם החתול שלכם מגרגר וגם חושף את הבטן שלו לידכם בזמן שהוא מגרגר, הוא לגמרי בוטח ואוהב אתכם. תחושת ביטחון אצל חתול חשובה מאוד, כך שאם הוא נשכב לידכם בבטן חשופה, זה אומר שגם הוא מרגיש אהוב ובטוח לידכם.

ילדה וחתול (צילום: אינגאימג')
ילדה וחתול (צילום: אינגאימג')

הליקוק: לפעמים חתולים יראו אהבה גם על ידי ליקוק בני המשפחה. ככה החתול מראה שהוא מחובר אליכם ואוהב אתכם. תוך כדי הליקוק, הם עושים את אותו טריק כמו בחיכוך, ומשאירים את הריח שלהם על בני המשפחה, כי ככה יותר קל לזהות את מי שנמצא בטריטוריה ואפשר לסמוך עליו.

עכשיו כשאתם מזהים שהחתול שלכם אוהב אתכם, אתם יכולים לחשוב על דרכים להחזיר את האהבה הזו! מגע ותשומת לב הם דרכים קלות לבנות את הקשר שלכם. ודאו שאתם נותנים להם מילות חיזוק, מקדישים להם זמן משחק, ונותנים להם צעצועים ופינוקים. והכי חשוב, בדקו ושימו לב לצרכים של חיית המחמד שלכם כדי לשמור על המוח והגוף שלה שמח ובריא!

חתולים יכולים להיות מתנות מדהימות לחוות אהבה וחברות בחיינו, לכן חשוב לחלוק איתם את האהבה וההגנה שלכם, ולקחת רגע מהיום שלכם כדי להראות לחתול שלכם עד כמה אתם אסירי תודה שהוא בחיים שלכם.