האם אתם מהטיפוסים שיש להם שגרת בוקר רגועה ונינוחה, שקמים מוקדם, מספיקים לתקתק סנדוויצ'ים לילדים, לעשות ספורט, להתקלח ולשתות קפה במרפסת לפני שכולם מתעוררים, או שאתם מאלה שנופלים מהמיטה אחרי שבעה "נודניקים" בפלאפון, זורקים על עצמכם את הבגד הראשון שמצאתם ורצים לעבודה עם הקפה ביד? מומחית לתזונה סבורה שלפני שאתם שותים את הקפה הראשון שלכם, בין אם זה בבית, בין אם זה בדרך לעבודה ובין אם בעבודה עצמה - יש חמישה דברים שעליכם לעשות.

פיגוע בדרום הר חברון: אם נרצחה מירי לעיני בתה, נהג שאסף אותן נפצע קשה
"אבא שלי מתהפך בקברו": בנו של יוצר "שלגיה" המקורי נגד העיבוד עם גל גדות

התזונאית גבי, מחברת "The Fast 800", טוענת כי דחיית צריכת הקפאין המוקדמת יכולה להגביר את רמות האנרגיה ולשפר את הבריאות הכללית שלכם. "שגרת הקפה של הבוקר עם כמה שיטות חכמות יכולה לשנות את כללי המשחק לרווחה הכללית שלכם", אמרה וציינה כי צריכת המשקה "על בטן ריקה" יכולה להביא את הגוף למצב של "מתח גבוה". לאחר מכן הוא יכול לשחרר הורמונים כמו אדרנלין וקורטיזול, מה שעלול לגרום לתגובה מוגזמת.

אז מה עושים לפני הקפה בבוקר?

הידרציה: הטיפ הראשון לפי גבי הוא לשתות מים בטמפרטורת החדר מיד לאחר שקמים. ניתן להוסיף לימון סחוט למים, שיכול לסייע לדבריה לעיכול.

חומרים מזינים: הטיפ השני הוא להתחיל את היום עם ארוחה מלאה בסיבים וחלבון כדי לאזן את רמות הסוכר בדם. "רמות סוכר גבוהות בדם יכולות לעורר דלקת ולגרום לנו להיות ב'רכבת הרים' של סוכר בדם למשך שארית היום, ובכך לבלום את אספקת האנרגיה שלנו", אמרה גבי. היא הציעה לאכול פודינג צ'יה או קערה מלאה ירקות ופירות לארוחת הבוקר.

קערת פירות היא אפשרות טובה לארוחת בוקר (צילום: אינגאימג')
קערת פירות היא אפשרות טובה לארוחת בוקר (צילום: אינגאימג')

פעילות גופנית: למרות הסיכונים, יש אנשים ששותים קפה לפני שהם הולכים לחדר הכושר מכיוון שהם מרגישים שהוא עוזר להם לבצע את הפעילות הגופנית יותר בקלות. מומחים טוענים שזה יכול לעורר חרדה ולגרום לרעד במהלך האימון. לדברי התזונאית, כדאי לשתות את הקפה לאחר הפעילות הגופנית, ולהפוך אותו ל"פינוק שאחרי".

היא אמרה: "בשעה הראשונה של היקיצה רמות הקורטיזול שלנו באופן אידיאלי עולות ויורדות. העלייה והירידה הזו של הקורטיזול מייצגת מערכת עצבים בריאה ולמעשה יש לה השפעה גדולה על הבריאות החיסונית שלנו ואפילו על הסיכון להתפתחות מחלה אוטואימונית".

סבלנות: "עיכוב בשתיית קפאין במשך 90 דקות לפחות תורם לרמות אנרגיה גבוהות לאורך כל היום", אמרה גבי.

קפוצ'ינו (צילום: אינגאימג')
קפוצ'ינו (צילום: אינגאימג')

אור יום: "חשיפה לאור טבעי בשעה הראשונה לאחר היקיצה היא דרך מצוינת להשגת איזון הורמונלי אופטימלי", אמרה התזונאית. "חשיפה לאור בבוקר מפעילה שחרור בריא של קורטיזול כדי לתמוך בקצב הטבעי של הגוף".