ניתוח מתיחת פנים או הרמת פנים ממשיך לשמור על פופולריות כבר עשרות שנים, ובעזרת כניסה של טכנולוגיות וטכניקות חדשות ("מיני פייסליפט", "מיקרו פייסליפט" ועוד) הדרישה אליו רק גוברת ועולה. בעוד התאמת שיטת הניתוח, החומרים והתוצאות הצפויות נעשית באופן אינדיבידואלי בין המטופל לרופא המנתח, יש מספר שאלות שמשותפות לכל המתעניינים ובכתבה זאת נענה על עשר הנפוצות ביותר שבהן.

"מחלה מסכנת חיים": ישראלי שהגיע מאפריקה נדבק בחיידק נדיר, מצבו יציב
"לא רקדתי אף פעם לפני": לי בירן חושף את הלחצים לפני ההשתתפות ב"רוקדים עם כוכבים"

כמה זמן מחזיק ניתוח מתיחת פנים?
שוק הרפואה האסתטית מתפוצץ ממגוון עצום של טיפולי פנים (כמו בוטולונים טוקסים, הזרקות חומרי מילוי, טיפולים לעיצוב הסנטר, השפתיים וכן לחלק העליון יותר של הפנים (עיניים, גבות ומצח). היתרון של ניתוח מתיחת פנים על פני כל אלה הוא טווח הזמו הארוך יותר שבו ניתן ליהנות מהתוצאות. ברוב המקרים מדובר בתקופת זמן של בין 5 ל-10 שנים.

מה יסייע להצלחת הניתוח?
כדי לוודא כי תוצאות הניתוח יישמרו לאורך זמן נדרשים ידיים מיומנות של מנתח ושיתוף הפעולה של המטופל/ת גם לאחר ההתאוששות מהניתוח.

הגורמים העיקריים שיסייעו ליהנות מהתוצאות הם: 
שמירה על אורח חיים בריא (שינה, פעילות גופנית, תזונה נכונה וכו').
הימנעות מעישון.
הידרציה – שתייה מרובה.
חשיפה מבוקרת לשמש (כדי לשמור על עור הפנים).
לצד כל אלו יש לקחת בחשבון גם מרכיבים תורשתיים (גנטיים), על אלה כדאי להתייעץ עם הרופא כבר בשלב הייעוץ המקדים.

באיזה גיל נכון לעשות את הניתוח?
כאן אין תשובה אחת. הגיל (כמספר) לא מהווה פקטור משמעותי, אלא תהליך ההזדקנות כפי שהוא מתבטא אצל כל מטופל ומטופלת באופן אישי. יש כאלה שניתוח יסייע להם בשנות החמישים והשישים לחיים וכאלה שיוכלו לבצע אותו עוד לפני גיל 40.

מתי אוכל לחזור לעבודה?
כשם שהגיל הנכון לביצוע הניתוח הוא אינדיבידואלי, כך נכון הדבר גם לגבי ההתאוששות וההחלמה והחזרה לעבודה. הממוצע הכללי הוא תוך 10-7 ימים (תלוי כמובן בסוג העיסוק שלכם).

מה צפוי לי בימי ההחלמה הראשונים?
חשוב לציין כי לאחר הניתוח לא חשים לרוב בכאבים וזאת הודות למשככי הכאבים שמקבלים בהתאם להוראת המנתח. בימים הראשונים מטופלים מדווחים בעיקר על אי-נוחות בעיקר באזור הצוואר וקו הלסת זאת בעקבות הידוק שרירי הצוואר. בנוסף עלולה להיות ירידה בתחושה בעור הפנים הסמוך לאוזניים, בלחיים ובצוואר העליון, החולפת כעבור ימים או שבועות בודדים. 

זכרו כי הדבר הצפוי ביותר והדרמטי ביותר הוא שינוי במראה הפנים. השיפור שנראה בהתחלה הוא יחסית קטן והתוצאות המלאות של הניתוח נראות במלואן כשנה לאחר הניתוח. 

האם ניתן להתאפר ולצבוע שיער לאחר הניתוח?
כן. ניתן בהחלט להשתמש באיפור על עור הפנים תוך שבוע ימים מתום הניתוח, ואילו את השיער ניתן לצבוע כחודש אחרי הניתוח.

מה הניתוחים הנלווים לניתוח מתיחת פנים?
כפי שכבר ציינו, ניתן לבצע את הניתוח לבדו (בטכניקות שונות) וניתן לשלב טיפולים וניתוחים נוספים למתיחת הפנים על מנת לקבל תוצאה טובה ויסודית יותר. לדוגמה: ניתן לבצע פילינג מסביב לפה, הזרקות שומן וניתוח הרמת עפעפיים עליונים ותחתונים לפי הצורך.

לאילו אזורים נהוג להזריק שומן?
בשנים האחרונות יותר ויותר ניתוחים למתיחת פנים משלבים הזרקת שומן עצמי לאזורים שונים בפנים, תוך ניצול העובדה כי מדובר בחומר טבעי שהגוף לא דוחה. הזרקות שומן נהוג לבצע לאזור מסביב לפה (בדגש על צדי הפה – ה"המריונטות") בלחיים ובגבות.

האם ניתן לעבור ניתוח פעמיים?
כן. יש מספר רב של נשים אשר מגיעות לניתוח נוסף במרוצת השנים ויש אפילו כאלה שמגיעות לעבור את ההליך בפעם השלישית.

אצל מי כדאי מומלץ לעבור פרוצדורה שכזו?
בניתוחים פלסטיים בכלל ובניתוחים בפנים בפרט אסור לקחת סיכונים. ניתוח מתיחת פנים יש לבצע רק אצל רופא מומחה בכירורגיה פלסטית, החבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואשר מבצע ניתוחים שכאלה בצורה שגרתית.

הכותב הוא מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית בכללית אסתטיקה