עונת השיפוצים בשיאה, ומסתבר שהשיפוץ הפופולרי ביותר בארץ הוא שיפוץ חדר האמבטיה. למעט זוגות צעירים שזקוקים לאמבטיה לרחיצת הקטנטנים, רוב הישראלים מסתפקים במקלחון.

בעל הבית השתגע: המלונות בישראל במבצע חסר תקדים למשך 72 שעות
זו הסיבה שצריך לנקות את האף לפני השינה | צפו איך עושים את זה

הקבלן הרשום נעם שזיפי מ"נעם פרויקטים" מסביר, כי "זמן השיפוץ של חדר אמבטיה ממוצע הוא שבוע וכולל חישוף של האמבטיה והרצפה המבוצעת תוך יום. אחריו מגיעות עבודות האיטום לפי תקן חדרים רטובים, צנרת חדשה, חיפוי קירות וריצוף ולבסוף התקנת כלים סניטריים, המקלחון ועבודות ה"פיניש" למקלחת החדשה. בזמן הזה, יש פועלים שמסתובבים בבית, אבק ובלאגן". 

אז אם אתם כבר בתוך התהליך, אילו עוד שיפוצים מהירים ו"נקיים" יחסית אפשר לשלב בשבוע בלבד?

צבע: צביעת דירה של 5-4 חדרים יכולה להתאים בקלות לפרק זמן כזה. צביעה כזו כוללת את הכנת הקירות לצבע, מילוי סדקים עם חומרי מליטה (שפכטל), החלקה וצביעת החדר מחדש, חידוש משקופים במידת הצורך, התאמת משקופי חלונות שאינם מאלומיניום, תיקון רטיבות מחלונות ויצירת מראה חדש.  

תיקון רטיבות במרפסת או בגג: החלפת ריצוף במרפסת או גג לבניין לא יכולים להתבצע בחורף. בגג שורפים יריעות ביטומניות על הגג ובודקים במבחן הצפה. אם אין בעיה מתקנים את מה שנדרש לתקן בצנרת. תיקון רטיבות במרפסת הוא תהליך מורכב יותר. יש להרים את הריצוף הקיים, לבצע חישוף עד לבטון, להניח יריעות על כל המרפסת ורק אז להחזיר את הריצוף מחדש. 

שיפוץ בית, אילוסטרציה (צילום: יח''צ אורטק מערכות מיגון)
שיפוץ בית, אילוסטרציה (צילום: יח''צ אורטק מערכות מיגון)

הדבקת ריצוף חדש: קרמיקה שבורה או בלטות דהויות של פעם ניתן לחדש באמצעות הדבקת שכבה שנייה של קרמיקה עם דבק קרמיקה ייעודי על המצע הקיים. אפשר לחדש כך את כל הבית בלי הרבה לכלוך ואפילו כמעט בלי לפנות את הבית – מזיזים רהיטים לצד אחד ומדביקים חצי חדר, עוברים לחדר אחר ואחרי יום, כשיבש, חוזרים לצד השני. 

הדבקת קיר בריקים: כדי ליצור מראה ייחודי ניתן להדביק בריקים מפירוק מבתים ישנים באירופה. מכינים את הקיר לקליטת הבריקים לאחר שמוודאים שלא נשאר על הקיר צבע מתקלף, מדביקים את הבריקים וממלאים ברובה. ממתינים לייבוש הדבק של הבריקים ורק אחר כך מתחילים במריחה. 

הוספת חדר מוגן בדירה שאין בה ממ"ד והנגשות לגיל השלישי: "בדירות אשר נבנו לפני 1992 אין ממ"ד בדרך כלל, אלא אם כן הדיירים הוסיפו במהלך השנים מגדל ממדי"ם לבניין כולו", מסביר רן נאור, מנכ"ל "אורטק מערכות מיגון".

"כיום, ניתן להוסיף חדר מוגן מאושר פיקוד העורף בזמן עבודה של שבוע ימים בחדר קיים בדירה. זהו שיפור מיגון המאפשר להתנהל בדירה בעת חירום בלי לרוץ למקלט בזמן אזעקות, במיוחד כשמדובר בדיירים בגיל השלישי. ניתן למגן את חדר השינה או כל חדר אחר בבית, כולל דלת וחלון מוגנים בתקן ממ"ד", הוא מוסיף.

"לאחר מכן מבוצע על ידי קבלן השיפוצים גמר גבס רגיל והחדר ממשיך לשמש באותו השימוש שהיה קודם למיגון. אופציה כזאת מאפשרת למגן חדר במהירות בבית וללא צורך בכניסה להליכים של היתרים ואישורים", מסכם נאור. 

עבודות גבס: בניית קיר גבס כוללת פירוק הקיר, פינוי פסולת וביצוע תיקוני טיח, כולל המתנה לייבוש. למחרת בונים את תשתית קיר הגבס, דואגים לחשמל וצנרת מים, אם יש, ורק לאחר מכן ואולי כבר באותו יום - מתחילים עם הגבס עצמו. מריחת השפכטל, ייבוש, ליטוש ושכבת שפכטל שנייה אורכת עוד מספר ימים ואחריהם מתחילים בצביעת שתי שכבות של צבע.