אם אתם מנסים לרדת במשקל - הזמן הטוב ביותר להתאמן הוא מוקדם בבוקר, כך עולה ממחקר חדש. המחקר, שפורסם בכתב העת "Obesity", מצא כי פעילות גופנית מתונה עד נמרצת בין השעות 07:00 ל-09:00 תסייע לכם בדיאטה.

"מה שווים החיים בלעדייך?": ים מסיקה איבדה את הכרתה ונהרגה מפגיעת רכבת
אהוד ברק על המאבק ברפורמה המשפטית: "ייתכן שחלק מהאנשים יאבדו את חייהם"

חוקרים מאוניברסיטת פרנקלין פירס שבניו המפשייר מצאו כי הקשר בין פעילות גופנית לירידה במשקל היה חזק יותר מוקדם בבוקר בהשוואה לאמצע היום או הערב.

"זהו מחקר חדש ומלהיב שעולה בקנה אחד עם טיפ לעמידה ביעדי פעילות גופנית - כלומר, קבעו פעילות גופנית בבוקר לפני מיילים, שיחות טלפון או פגישות שעלולות להסיח את דעתכם", אמרה פרופ' רבקה קרוקובסקי, מנהלת שותפה של המרכז לשוויון בבריאות מבוססת קהילה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וירג'יניה במחלקה למדעי בריאות הציבור, שלא היה קשור למחקר, בהודעה לתקשורת.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מחקרים קודמים בחנו את ההשפעות של התדירות, האינטנסיביות ומשך הפעילות הגופנית, אך החוקרים רצו לקבוע אם לשעה ביום יש רלוונטיות כלשהי לתוצאות הפעילות הגופנית.

החוקרים גם רצו ללמוד אם להנחיות הנוכחיות (מתוך הנחיות הפעילות הגופנית לאמריקאים) של 150 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית בשבוע יש יתרון שווה להשלת קילוגרמים בכל שלב של היום.

"הממצאים שלנו מראים כי הדפוס היומי של פעילות גופנית מתונה עד נמרצת יכול להיות מימד חשוב נוסף לתיאור המורכבות של התנועה האנושית", אמר ד"ר טונגיו מא, עוזר פרופ' במחלקה למדעי הבריאות באוניברסיטה. "המחקר שלנו סיפק כלי חדשני לחקור את הדפוס היומי של פעילות גופנית ולחקור את השפעתה על תוצאות בריאותיות".

החוקרים בחנו 5,285 אנשים באמצעות נתונים ממחזורים 2004-2003 ו-2006-2005 של סקר בחינת הבריאות והתזונה הלאומית על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

דפוס התנועה הגופנית הופרד לשלוש קטגוריות: בוקר, אמצע היום וערב.

המחקר גילה כי חברי הקבוצה שהתאמנו בבוקר היו בעלי תזונה בריאה יותר וצריכת אנרגיה יומית נמוכה יותר ליחידת משקל גוף.

הממצאים גם הראו כי הם היו בעלי מדד מסת גוף (BMI) והיקף מותניים נמוכים יותר מאשר הקבוצות האחרות - למרות שקבוצה זו קיימה אורח חיים לא פעיל שכלל ברובו שעות ישיבה ממושכות, למעט הפעילות הגופנית בבוקר.

קבוצת הבוקר הורכבה בעיקר מלבנים לא-היספנים בעלי השכלה אקדמית ומעלה שמעולם לא השתמשו בטבק או באלכוהול. קבוצה זו הייתה גם הקבוצה עם אחוז הנשים הגבוה ביותר, והמשתתפים היו מבוגרים ב-10 עד 13 שנים מאלה שבקבוצות האחרות.

עם זאת, קרוקובסקי ציינה כי "ללוחות זמנים צפויים יכולות להיות השפעות מועילות אחרות על המשקל שלא נמדדו במחקר זה, כגון אורך/איכות השינה ורמות הלחץ". בנוסף ציינה, כי "'ינשופי הבוקר' שקמים באופן עקבי מוקדם מספיק לאימון בוקר עשויים להיות שונים ביולוגית מעמיתיהם 'ינשופי הלילה'".