להקת קצב: "זה עלול להיות טראומטי בפעם הראשונה, אבל תשתדלי ליהנות" הזהיר אותי רון שמואל, מדריך הספינינג במועדון הולמס פלייס בדיזנגוף סנטר בתל אביב. "אם תרגישי שאת לא מסוגלת, פשוט תשבי. אל תפרשי באמצע. העיקר שתסיימי את האימון". לשיעור הגעתי במצב רוח לוחמני במיוחד. ספינינג, פעילות אירובית מאומצת המתבצעת על אופניים נייחים בסטודיו, השתלט מזמן על כל חדרי הכושר. אנשים באטרף על השיעורים הללו, בעיקר בגלל האווירה הסוחפת, הקונספט, האדרנלין והמוזיקה. אה, וגם בגלל הקלוריות שנשרפות. 
 
אצלי זו הייתה הטעימה הראשונה. מוטב מאוחר מאשר אף פעם. אופניים מספר 5 בשורה הראשונה, ממש מול המראה והמדריך, היו שלי. רגע לפני תחילת השיעור קיבלתי הסבר על המנחים הבסיסיים של הרכיבה. אני מביטה סביבי. כולם נראים כאילו הם מוכנים לטור דה פראנס: מצוידים בשעון דופק, בגדי רכיבה ונעליים מתאימות.
הנה זה מתחיל. החדר נהיה חשוך, מוזיקה קצבית מתנגנת ברקע ואורות צבעוניים מהבהבים. אני מרגישה במסיבה בדיסקוטק. האימון, שאורכו כ־50 דקות, נפתח בחימום. דיוושנו בעומס נמוך על מנת לחמם את השרירים ולהעלות מעט את הדופק. כל אימון בנוי אחרת ומורכב ממסלולים שונים. באימון הנוכחי דימינו רכיבה בתנאי שטח, שבה עובדים עם עומסים קצת יותר גבוהים. במקביל, שילבנו אלמנטים של רכיבה בקצב מהיר יותר, כדי לדמות גם רכיבה מישורית. אחרי החימום יצאנו למסלול טיפוס בעומסים גבוהים - 12 דקות. אל תצפו להפסקות וגם לא להנחות. ניתן אישור רק ללגימות מים קצרצרות. 
 

המסלול השני היה בן 30 דקות. היו בו מקטעים של טיפוס שבהם העומס הלך וגבר. לאורך כל האימון שינינו את מנח הגוף על האופניים ועברנו מרכיבה בישיבה לרכיבה בעמידה בשתי פוזיציות, כשהשוני ביניהן הוא מנח הידיים על הכידון. המטרה בשינוי המנחים היא לדמות רכיבה אמיתית בחוץ, שבה משנים את המנח בהתאם לתנאי השטח. 
 
מצב העמידה היה לי קל יותר ממצב הישיבה. אף על פי שהבגדים שלי כבר היו ספוגים בזיעה והקושי גבר מרגע לרגע, ניסיתי לא להתייאש. "את השיעור הזה אסיים עם כולם", שיננתי לעצמי. אני אפילו לא מנסה להוריד את העומס. לוגמת קצת מים, מנגבת את הזיעה עם מגבת וממשיכה הלאה. מדי פעם מביטה בשעון שמוצב על הקיר. מדריך הספינינג האנרגטי, שהוא גם די־ג'יי ועורך דין, ממשיך לעודד ולהטריף את החבר'ה. הוא עובר בין האופניים ומדי פעם מעיר הערות. "את נהדרת", הוא אומר לי. אני מסמיקה מנחת והמוטיבציה שלי עולה עוד יותר.
 
בסיום השיעור הייתי מאוד גאה בעצמי. גאה שלא ויתרתי. גאה שסיימתי. כנראה שהפעם הייתי מאוד נחושה לצלוח את האתגר. אחרי יומיים הרגשתי קצת כאבי רגליים, אבל היה שווה.
המיתוס: סקס מרזה
"ראשית, לא מרזים מספורט. ספורט חשוב מאוד לתחזוקת הבריאות, מניעת מחלות ושיפור מצבי חולי, אך לא תורם משמעותית להרזיה - ולכן סקס אינו מרזה", אומרת ד"ר בתיה קורנבוים, מומחית ברפואת משפחה וטיפול בהשמנה ומניעתה של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה. "ספורט כן חשוב ואף קריטי לתחזוקת הירידה במשקל. אז אם רוצים להוסיף סקס לנוסחה של שמירת המשקל - אפשרי, אך כמובן שאין לבנות יותר מדי על שריפת קלוריות דרמטית לעוסקים בפעילות זו".