מגפת הקורונה כילתה את רוב תחומי התרבות ואיתם את התוכניות של חברות ההפקות הגדולות, אך מי שנפגעו באמת הם האנשים שסרט בשבילם הוא חוויה חד פעמית שאפשר לחוות רק באולם הקולנוע.

עד לא מזמן קולנוע היה מוקד חברתי מרגש, וכשהיה מוכרז שסרט חדש מבית "מארוול" או "מלחמת הכוכבים" עומד לצאת לאקרנים אנשים היו קובעים עם חברים ומצפים בקוצר רוח להזדמנות הראשונה לקנות כרטיס להקרנת הבכורה ולנסות לתפוס את המקום הכי טוב על פי חוקים ודיאגרמות שנקבעו שנים מראש אצל כל אחד ואחת מאתנו.

אחד הדברים שצמחו בתוך תקופת הקורונה הם שירותי הסטרימינג שקיבלו דחיפה אדירה מהסגרים, ובעצם כך קיבלו לגיטימציה להפוך למרחב הקולנועי החדש. בשבועות האחרונים יותר ויותר חברות הפקות מודיעות על הפקות ענק שיעברו מהקולנוע לפלטפורמות הסטרימינג כמו Disney+  ו- HBO prime, כאשר הדוגמה הבולטת והמפורסמת ביותר לנו הישראלים היא לא אחרת מאשר "Wonder woman 1984", הסרט השני בסדרת הסרטים המצליחה של גל גדות.

מדובר באחד הסרטים שנפגעו הכי הרבה כתוצאה מעיכובים בפתיחת בתי הקולנוע וזהו גם ''שובר הקופות'' הראשון שיוצא לפלטפורמת הסטרימינג. מספר ימים לאחר ההכרזה הודיעה חברת "וורנר בראדרז" כי כל התכנים אשר תוכננו לצאת ב-2021 בקולנוע יעברו לשירותי HBO prime, מה שהוביל עוד ועוד חברות לחשוב על הפלטפורמות האלה כעל לגיטימיות.

קובי בש, מנהל החטיבה הצרכנית ב"סמסונג ישראל", מסביר: "בעוד אנחנו נמצאים בפתחה של מציאות חדשה שתאלץ אותנו לבלות יותר בביתנו, הרי שהטכנולוגיות החדשות בתחום המסכים ומקרני הקול מסוגלות לעורר מחדש את ההנאה משהייה בין ארבעה קירות, הנאה שרבים גילו אותה מחדש - או לראשונה בחודשים האחרונים. הבחירה הביתית הזו יכולה להיות נעימה הרבה יותר אם אתם מצוידים בכל מה שמאפשר לכם לצרוך בידור, חדשות ואף לעבוד בצורה האופטימלית ביותר".

מסך של ''סמסונג'' (צילום: יח''צ חו''ל)
מסך של ''סמסונג'' (צילום: יח''צ חו''ל)

לדבריו, "בעוד אולפני הקולנוע הגדולים בעולם מפיצים יותר ויותר סרטים ישירות לשירותי סטרימינג, נראה כי גם בארץ הצרכן הישראלי מחפש לשחזר את חווית הקולנוע שכל כך חסרה לו. אנו עדים בחודשים האחרונים לזינוק ניכר בביקוש למסכים בגדלי 65 אינץ' ומעלה, ולזינוק ניכר בדרישה למסכי K8. בחודשים האחרונים נרשמה עליה משמעותית גם בדרישה למקרני קול ולמערכות שמע מתקדמות בכל טווחי המחיר ואנו מאמינים כי זוהי רק ראשיתה של מגמה שתגבר במהלך 2021".

אז קולנוע אין כרגע, אבל איך בכל זאת אנחנו יכולים ליהנות מאותה החוויה, לבחור את המקום הכי טוב, לקבוע עם חברים וכל זה בפיג'מה? זה פשוט:

מסך טלוויזיה או מקרן: חשוב לבחור מסך טלוויזיה אשר משכלל את חוויות הצפייה. מהירות תגובה, צבעים, בהירות וחדות הם קריטיים ביותר לחוויה באיכות גבוהה.

מערכת רמקולים: מערכת רמקולים צריכה להיות קודם כל מתאימה לחלל ההקרנה. צריך לדעת מה רוצים להשיג והכי חשוב לבדוק עד כמה צלול הסאונד. סרטים רבים דוחפים את הסאונד לקצה ולכן למערכות הסאונד ישנה חשיבות מכרעת.

סאונד בר של ''סמסונג'' (צילום: יח''צ חו''ל)
סאונד בר של ''סמסונג'' (צילום: יח''צ חו''ל)

מקום: אין כמו לתפוס את המקום הכי טוב בבית הקולנוע. כאן למעשה אתם מחליטים היכן אתם יושבים ועל מה אתם יושבים. סרטים ממוצעים אורכים שעה וחצי ויותר ועל כן חשוב שתהיה לכם את הנוחות המקסימלית לצפייה.

נשנושים, חטיפים ושתיה: פופקורן מלא חמאה ומלח לצד כמה חטיפים ומשקאות יעשו את העבודה ויביאו לחוויית צפייה מושלמת. דאגו להצטייד במה שאתם אוהבים.