פסח הוא חג שמביא איתו בין היתר גם קשיי עיכול כמו עצירות, גזים ובעיות נוספות במערכת העיכול. מאכלי החג המסורתיים והמצות הרבות, משמשים תזכורת להימצאותה של מערכת העיכול בגופנו. שמירה על פעילות מעיים תקינה, עיכול תקין של המזון שאנו אוכלים, ספיגה נאותה של מרכיביו ופינוי פסולת מזיקה מהגוף הינם חיוניים לשמירה על בריאות טובה ולמניעת התפתחותן של מחלות שונות. 

יבגני ויסברג, הרוקח הראשי בחברת "סופהרב" ו"סולגאר", העניק לנו מספר טיפים שיסייעו לכולנו לצלוח בקלות את חג הפסח הקרוב: 

ביום ליל הסדר השתדלו לאכול שתי ארוחות קלות בלבד, כדי לא להעמיס על מערכת העיכול. השתדלו לאכול דגני בוקר ו/או דגנים מלאים, מוצרי גבינה וחלב דלים בשומן, והקפידו לשתות הרבה מים.

הרבו באכילת ירקות ופירות טריים.

העשירו את ארוחת ליל הסדר בפירות וירקות. השתמשו בהם כתחליף מרענן ובריא לתוספות המסורתיות עתירות הקלוריות ולמנה העיקרית-הבשרית. ניתן למשל להכין פשטידות, סלטים וירקות מאודים ולשלב פירות במנות האחרונות.

צמצמו את השימוש במלח. מלח מעורר תיאבון, תחושת צמא ואף אגירת נוזלים בגוף. תופעות אלו עלולות לגרום לחוסר נוחות במהלך הארוחה ואחריה.

הרבו בשתיית מים. בארוחת החג מומלץ לשתות כוס מים על כל כוס אלכוהול. שתיית מים מסייעת לשמור על ראש צלול ועוזרת לתהליך עיכול המזון. אלכוהול מקשה על פעולת המעיים, מים יאזנו את המצב.

הימנעו משתייה מוגזת. משקאות קלים ומוגזים מקשים על העיכול ומעמיסים סוכר מיותר על הגוף. העדיפו שתיית תה צמחים למשל. 

אכלו מצות מקמח מלא. להבדיל מן המצה "הקלאסית" הן עשירות בסיבים תזונתיים אשר מקלים על תהליך העיכול. בעת הכנת מאכלי החג השתמשו בקמח ממצות מקמח מלא.

הוסיפו סיבים תזונתיים לתזונה. סיבים תזונתיים מצויים בפירות, בירקות, בדגנים מלאים ובתוספי תזונה ייעודיים. 

חזקו את אוכלוסיית החיידקים הפרוביוטיים. כשאוכלוסיית החיידקים הפרוביוטיים חזקה, מערכת העיכול פועלת בצורה יעילה וחלקה יותר, עם מינימום תקלות ותופעות לוואי. אפילו אם אכלתם קצת יותר מדי, מערכת העיכול שלכם חזקה מספיק להתמודד עם עודף המזון מבלי שתרגישו רע אפילו לא לרגע.

חג שמח!