טיפ משנה חיים: אין כמו מגבת יבשה ורכה שעוטפת אותנו כשאנחנו יוצאים מהמקלחת, אבל יש הרבה אנשים שמכבסים לא נכון את המגבות שלהם וגורמים להן להיות יבשות ולא נעימות לעור.

אם גם למגבות שלכם חסרה הרעננות שהייתה להן בעבר, מומחית לניקיון שיתפה טיפ בדיוק בשבילכם שחושף כיצד תוכלו להחזיר למגבות את ה"טריות" והרכות שלהן. מסתבר שהכול תלוי בדרך בה אתם מכבסים את המגבות - ומצטערים לבשר לכם, אבל כנראה שכיבסתם אותן לא נכון כל חייכם.

מכונת כביסה, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
מכונת כביסה, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

כך לפחות טוענת לאורה דה בארה, שהעלתה סרטון הדגמה לטיקטוק. הסופרת האירית, שחולקת עם הגולשים עצות לתפעול משק הבית שעליהן גם כתבה בספרה Gaff Goddess, אומרת בסרטון: "אם אתם מגלים שהמגבות שלכם הופכות להיות קשיחות מדי אחרי הכביסה, זה בגלל הצטברות של חומר בסיבים. המגבות, מטבען, מצטיינות בספיגה כך שאם הן במכונת הכביסה ואין מספיק לחות, ייתכן שזה בגלל שהתוף של המכונה מלא מדי או שאתם משתמשים ביותר מדי חומרי ניקוי. זה הולך להצטבר בתוך הסיבים של המגבת, כך שבסופו של דבר המגבת לא תספוג דברים כראוי, לא תתייבש כראוי ותהיה קשה מדי למגע".

אז איך גורמים למגבת להיות רכה שוב? לאורה הסבירה: "כדי שהמגבות יצאו רכות, אתם צריכים לכבס אותן בלי מרכך כביסה בכלל. השליכו את המגבות לתוך המכונה ובמקום מרכך, שימו שתי כוסות של חומץ. החומץ לא רעיל ויעיל יותר בניקוי של מגבות. הוא גם מעלים ריחות לא רצויים ומצוין למכונת הכביסה באופן כללי".

@lauradebarra

Answer to @bantics #towels #towelhack #homemaintenance #gaffgoddess #cleaninghack #cleantok #cleaningtiktok #cleaninghack #washinghack #clean

♬ original sound - LauradeBarra

היא הוסיפה ש"צריך לכבס את המגבות בטמפרטורה לא חמה מדי שעלולה להקשותן, אולי בסביבות 60 מעלות. אם המגבות עדיין קשיחות, כנראה שאתם צריכים כביסה נוספת עם כוס של סודה לשתייה במגירה הייעודית למרכך". לאורה גם ממליצה "לנער במרץ" את המגבות שלכם כשאתם שמים אותן לייבוש, מכיוון שזה עוזר "לפתוח את הסיבים".

העוקבים של לאורה התלהבו מהסרטון והבטיחו לנסות את השיטה שלה. "אהבתי את הטיפ הזה. אני משתמשת בחומץ וסודה לשתייה לניקיון המכונה, כך שאני מצפה בכיליון עיניים להשתמש בהם גם לכביסה של המגבות", כתבה אחת המגיבות. "איך הטיקטוק ידע שאני צריכה את הטיפ הזה?", כתבה מגיבה נוספת.