כדאי לכם לנסות: תקופת חגי תשרי זימנה הזדמנות נהדרת לעשות ניקיון כללי בכל חדרי הבית, לא רק כדי לארח את המשפחה והחברים שאמורים להגיע לארוחות המסורתיות, אלא כדי לסמן "וי" על המטלה המפרכת הזו, שמי יודע מתי תיווצר הזדמנות נוספת לגשת אליה (אולי רק לפני הפסח).

למרות שבהיצע המגוון שיש כיום בעולם מוצרי הניקוי, ובפרט בעולם מנקי האסלות למיניהם, ניתן ממש "ללכת לאיבוד", משתמשת הטיקטוק המסורה @tanyahomeinspo מצאה דרך לעקוף את שיירת המוצרים שמבטיחים להסיר את האבנית באסלה ובכיורים.

חומרי ניקיון (צילום: אילוסטרציה: אינג אימג')
חומרי ניקיון (צילום: אילוסטרציה: אינג אימג')

בסרטון שהיא שיתפה, היא הראתה דרך ייחודית ופשוטה מאין כמוה להיפטר מכל הלכלוך העקשן שמצטבר מסביב לפתח הניקוז. היא לקחה מטלית פשוטה וסופגת (אפילו פלנלית יכולה לעבוד במקרה הזו), והטבילה אותה בתערובת עם מצרכים שיש לכל אחד בבית - מעט אבקת סודה לשתייה (או אבקת אפייה) וערבבה אותה עם חומץ פשוט.

@tanyahomeinspo

Guess what? ##tanyahomeinspo ##toilettok ##cleantokuk ##letsclean ##limescale ##toiletclean ##cleaningtiktok ##viral

♬ original sound - Tanya Home Inspo | Home Hacks

לאחר שהמטלית נספגה לחלוטין, היא תחבה אותה לאזור באסלה שממנו יוצאים המים בעת ההדחה (כלומר, הרווח הקטן שבין המושב עצמו לתוף הניקוז). את המטלית היא משאירה באזור יממה שלמה, ובהדחה הבאה - האבנית המצטברת אמורה להיעלם. זה קורה בגלל שההתנגדות הכימית שבין החומץ, אלמנט חומצי, לבין אבקת אפייה או סודה לשתייה, אלמנטים בסיסיים, מייצרת חומר חדש שממוסס את האבנית.

הגולשים הגיבו בשמחה: "הייתה לי כל כך הרבה אבנית! תודה רבה על ששיתפת". מגיבה אחרת הפנתה ביקורת כלפי בעלה, שלא מאפשר לה לבצע את הטריק המגניב הזה להסרת האבנית: "הוא מבלה בעצמו 24 שעות על מושב האסלה", כתבה. אחרים הבטיחו שינסו גם הם בבית. מה איתכם? הטריק עבד?