תקופת חילופי העונות בעיצומה ואיתה עונת החורף שמתקרבת אלינו בצעדי ענק. מזג האוויר שהולך ומתקרר לא מיטיב עם השיער שלנו. "התופעות הנפוצות ביותר שיכולות לקרות לשיערנו כתוצאה מהקור הן יובש, גרד, קשקשים ואף נשירה", מסביר רונן שרביט, מעצב שיער מטעם חברת "שוורצקופף פרופשיונל". 

לדבריו, בשל השינויים הקיצוניים בטמפרטורות בין הקור שבחוץ לחום שבפנים, השיער שלנו נוטה לצמוח לאט יותר ולהיות שברירי ויבש יותר בעיקר בשל החשיפה לתנורים ומזגנים. בנוסף הוא מציין כי הקור משפיע רבות על התכווצות של נימי הדם, מה שגורם להזנה פחותה של שורשי השיער. שרביט העניק לנו מספר טיפים שיסייעו לנו לשמור על בריאות השיער בעונה הקרה, והרי הם לפניכם:

לא לחפוף את השיער עם מים רותחים: למרות שאמבטיה חמה זה בדיוק הדבר שאנחנו מחפשים אחרי שהייה ארוכה בחוץ תחת טמפרטורות קרות, שרביט מציין כי שהייה ממושכת במקלחת עם מים רותחים עלולה לגרום לשיער לאבד מהלחות שלו, ובדרך זו השיער ייהפך לשברירי ופגיע. "יש לשטוף את השיער במים פושרים בכדי לשמור על הלחות ולמנוע יובש ושבירה בשיער כתוצאה מהחום", אמר.

להימנע ממחליקים ומייבשי שיער: שימוש על בסיס קבוע במחליקים ומייבשי שיער עלול להגדיל את הסיכוי שהשיער יהיה שברירי ופגיע ואף עלול לגרום לנשירה. "אני ממליץ על ייבוש טבעי של השיער ככל הניתן בכדי לשמור על בריאותו", אמר שרביט. "שיערנו רגיש מאוד בחורף והוספת אפקט החום של מחליקים ומייבשי שיער עלול להזיק לו אף יותר", הוסיף. שרביט המליץ לחקור במקביל סגנונות חדשים לשיער שניתן לנסות כאשר השיער מתייבש באופן טבעי. 

להימנע מחפיפה על בסיס יומיומי: "זה דבר די נפוץ בקרב רבים שנוהגים לחפוף כל יום בעיקר בעונת הקיץ, אך זה אינו מומלץ", הסביר שרביט. "חפיפה על בסיס יומיומי מסירה את שכבת השומן הטבעית שנמצאת בשיער ובכך גורמת לרמת הלחות בשיער לרדת, מה שגורם לרוב ליובש בשיער", הוסיף. לדבריו, יש לחפוף פעם בשלושה ימים, תלוי כמובן בסוג השיער, ואם בכל זאת חופפים בתדירות גבוהה יש להשתמש בתכשירים מיוחדים שמגנים על השיער מיובש כמו שמפו לשיער יבש, כדי להחזיר את הלחות לשיער. 

להשתמש באופן קבוע במסכה לשיער: שרביט הסביר כי בדומה לתכשירי לחות שמורחים על העור, גם לשיער נחוץ שימוש לפחות של פעם בשבוע במסכה המיועדת להעניק לו לחות ובין היתר לטפל ולשקם שיער פגום. לשימוש קבוע במסכה יש יתרונות רבים, ביניהם ריכוך השיער, החזרת הלחות לשיער והענקת ברק לשיער. 

להשתמש בשמן הזנה לשיער: בנוסף לשימוש במסכה, שרביט מסביר כי יש להשתמש בשמן קרטין משקם לפחות פעמיים בשבוע כדי לטפל בנזקי השיער שנגרמים בחורף ובכך להחזיר את הלחות לשיער. 

לספר את הקצוות על בסיס קבוע: "אני ממליץ להוריד את קצוות השיער אחת לחודשיים, בכדי למנוע מהם להיות מפוצלים ויבשים וכך לשמור על בריאות השיער", אמר שרביט.