לכבוד השקת מנוע חיפוש העבודה החכם והמתקדם, חברת דרושים IL מבית יד 2 ערכה ניתוח של נתוני חיפוש העבודה בשנה האחרונה בקרב המשתמשים הפעילים באתר. מהניתוח עולה כי ישנם לא מעט חיפושים מוזרים, מפתיעים, הזויים ואף תמוהים מאוד, וכמובן שאספנו אותם כדי לחלוק עמכם את החיפושים שהצליחו להפתיע גם אותנו.

תחום הקנאביס החל לתפוס תאוצה בשנים האחרונות וזוכה להתייחסות גם בקרב מחפשי העבודה, כאשר שניים מהחיפושים הכי פופולריים באתר דרושים IL בקרב אלו שנבחרו להזויים ומוזרים שייכים אליו - "סוכן קנאביס" ו-"קטיף קנאביס". 

מבין החיפושים ההזויים, ניתן למנות את אלו שלא מעוניינים בעבודה קשה מדי ומחפשים קיצורי דרך - "עבודה בשחור", "עבודה עדינה", מחליף/ת מדי מים", "מנהלת תחום מזומנים", "מנהל/ת מסמכים", "אישור תורים" ו-"אבודות בבית (הטעות במקור)".

בנוסף, בעקבות הקורונה שפרצה לחיינו לפני מעט יותר משנתיים, נחשפנו לעבודות נוספות ואחד החיפושים הפופולריים הוא דוגם/ת לבדיקות סרולוגיות". חיפוש נוסף שתפס את העין הינו "לוקח דמים", כאשר בין החיפושים המוזרים ניתן למצוא "פולנית" ו-"לילה חדרה". אבל החיפוש שהכי ריגש אותנו במנוע החיפוש הוא ללא ספק "לעזור לאנשים".