עשור חלף מאז נכנסה אפליקציית ההיכרויות טינדר לחיינו, למרות שמרגיש כי הייתה שם מאז ומעולם. אמנם המעבר של עולם הדייטינג אל הרשת לא קרה בן רגע, תחילה היה מוזר או מביך להשתמש בפורמט של היכרות מקוונת – אך טינדר לקחה את המשחק צעד קדימה ודחפה אותו היישר אל גבולות המיינסטרים, עד כדי כך שהיום מוזר להיות רווק מבלי להחליק ימינה ושמאלה. 

שאלת השאלות: אחת ולתמיד, מי צריך לשלם בדייט ראשון?

שלא ידפדפו אתכם: המדריך המלא להישרדות באפליקציית היכרויות

אז איך שינה עשור של מחיקה והורדה מחדש של האפליקציה את חיי הדייטינג שלנו?

כאן, עכשיו ומיד

אפליקציות היכרויות היו, יש, וסביר להניח שעוד יהיו, אבל הייחוד שהביא איתו טינדר שינה את הדרך בה אנחנו מחפשים אחר אהבה, או קשר מזדמן במקרה הזה. החל מכניסתו לחיינו – כל מקום הפך לאפשרות להכיר אדם שיעניין אותנו מספיק בשביל מפגש חפוז או קשר מעמיק.

הדרך אל הדייט הנחשף הצטמצמה לכדי כמה הקשות במכשיר הנייד, כי הכל קרוב, נגיש ואופציונאלי. מפגש ראשוני כבר לא כרוך בהכנה מוקדמת, ושיחה רנדומלית שנפתחה באותו היום יכולה להסתכם בבירה ספונטנית בבר השכונתי או יין בפארק. 

טינדר (צילום: ללא)
טינדר (צילום: ללא)

זה לא זה, אז הבא

חוויתם פעם דייט גרוע, כזה שגרם לך להתחרט שיצאתם מהפיג'מה ונטשתם את הבינג' נטפליקס? בטח שקרה. השאלה האמיתית היא, כמה זמן עבר מהרגע שהסתיים הדייט עד לשנייה שפתחתם את האפליקצייה מחדש? 

טינדר ללא ספק הפך את עולם הדייטינג לפשוט יותר, אך מוצף יותר מבעבר. הידיעה שבכל רגע נתון זמינים עבורנו עשרות אופציות נוספות גרמה לנו בסופו של דבר להפסיק להתאמץ. כך שאמנם אנחנו פתוחים יותר להכיר, אך גם באותה מידה מוכנים יותר לפסול – כי האדם הפוטנציאלי הבא עבורנו נמצא במרחק 2-10 ק"מ בדרך כלל. 

דייט, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
דייט, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

אז מה אתם מחפשים?

אולי השאלה המעצבנת ביותר שנשאלת בגבולות האפליקציה היא "אז מה את/ה מחפש/ת פה?". טינדר, שאמנם התחילה כאפליקציה למציאת חיבורים מזדמנים, כבר מזמן שינתה עורה. בוודאי הספקתם לשמוע על זוג שהכיר במרחב הווירטואלי וכבר זכה לעמוד מתחת לחופה, (ושיהיה במזל טוב).

השאלה הזאת, מעיקה ככל שתהיה, היא היישור קו שאנחנו צריכים כדי לשרוד את עולם הדייטינג – ועכשיו, בחסות האפליקציה אפילו נוח לדבר עליה. 

נכון, הכל מאוד אינדיבידואלי ואין הבטחה שמה שאתה מחפש זה גם מה שתמצא, אבל השיח הזה מאפשר להבין האם האדם מהעבר השני של המסך מכוון לאותן מטרות, שמא שניכם תבזבזו אחד לשנייה את הזמן - ואת זה, אף אחד לא באמת רוצה.