מלבד לימודים פוריים חשוב ביותר שהסטודנטים ינהלו אורח חיים בריא ככל הניתן - מה שדורש מהם ביצוע של כמה פעולות שיאפשרו את זה.
"חשוב 'לעצב את היום' בכל הקשור במזון כבר בסוף השבוע", אומרת מריאנה אורבך, דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית. "מומלץ להצטייד לכל השבוע בסחורה הטרייה לפי החישוב הבא: לקנות לפחות שלוש מנות פרי ליום (כפול שבע), וארבע מנות ירק יומיות. חשוב להשתדל להעדיף פירות וירקות עונתיים".

לדבריה, רוב פירות החורף עשירים בוויטמין C, המסייע למניעת מחלות החורף כמו שפעת והצטננות. הפירות והירקות עשירים גם בוויטמינים רבים אחרים, במינרלים ובסיבים (בעיקר בקליפה), התורמים לבריאות ולשמירה על המערכת החיסונית.

עוד היא ממליצה על ארוחת בוקר מזינה, שרצוי שתכלול חביתה או סוג אחר של ביצה, לחם או קרקרים, אבוקדו או טחינה, ומנת ירק אחת לפחות. ניתן להוסיף לאלה גבינה או כוס חלב, וכמובן קפה או תה. ארוחת בוקר כזו מכילה ויטמינים, חלבונים ושאר מרכיבי מזון בסיסיים החשובים לאספקת אנרגיה וגם לחיזוק המערכת החיסונית. במקביל אפשר לצרוך מנת דגני בוקר בחלב, שעשירה בוויטמינים ובברזל.

"חשוב לא לשכוח לשתות מים במהלך היום", מוסיפה אורבך. "ימי החורף יבשים מאוד, ובתוספת לאמצעי החימום בכיתות, ההתייבשות היא סיבה עיקרית לכאבי ראש ועייפות שחשים בסוף היום".

אחת הבעיות הקשות היא ההרגל של רוב הסטודנטים לאכול חטיפים בזמן הלימודים בשעות הלילה, מה שגורם להשמנה. "רצוי לא לנשנש ליד שולחן הלימודים", היא מסבירה. "זה מתכון בטוח לחוסר יעילות ובזבוז זמן".

דני טל, מומחה לפעילות גופנית בשירותי בריאות כללית, מדגיש גם את חשיבות ההקפדה על פעילות גופנית סדירה ומסביר: "מלבד חיזוק הכושר הגופני, הפעילות חיונית גם לשיפור היכולת המנטלית, כושר הריכוז וחיזוק המערכת החיסונית".