בעוד שרובנו מכירים את סגולותיו של חלב העיזים לרפא פצעים בפה (כך לימדו אותנו הסבתות) ובעיות עור שונות, הבדואים משתמשים בו כחלב להזמנה והגנה מפני יובש ומורחים לאורחיהם כדי שיסתגלו לאקלים המדברי, גם עולם הקוסמטיקה למד את כוחו ואנחנו פוגשים ביותר ויותר מוצרים המכילים אותו על מדפי הפארפומריות.

ובעוד שעם השנים הורגלנו לשלם על מוצרי קוסמטיקה מאות שקלים, המהפכה הדיגיטלית והנסיעות הדחופות לחו"ל גילו לישראליות שיש לא מעט תכשירים נהדרים במחירים קטנים במיוחד. אחד מהם זו סדרת התכשירים של Ziaja (ז'איה) - מותג טיפוח העור מפולין, שהפך לסוד של מכורות הקוסמטיקה בקבוצות הפייסבוק, שלא הפסיקו להמליץ לכל מי שטסה לפולין.

ואנחנו הישראלים, אלופים לא רק בהייטק אלא גם בשופינג, משכנו את תשומת ליבם של בעלי המותג שהחליט לעשות עלייה עם היבואנים של קבוצת אדום לחנויות של רשת הפארם  והביוטי Be by Shufersal  ולאתר האון ליין של שופרסל.

מחלקת מחקר ופיתוח במפעל זאיה פולין (צילום: יחצ)
מחלקת מחקר ופיתוח במפעל זאיה פולין (צילום: יחצ)

אז מה זה המותג הזה ועל מה המהומה? ידוע שהפולניות במשך שנים לא יכלו לרכוש מוצרים קוסמטיקה בינלאומיים בשל המחירים הגבוהים שלהם, מה שגרם להתפתחות של תעשיית קוסמטיקה מקומית מצליחה. אל השוק הצמא הזה נכנס Ziaja (ז'איה), שהחל כמפעל משפחתי שהוקם בשנת 1989 ע"י צמד רוקחים - אלכסנדרה וזנון ז'איה. הכוח שלהם טמון גם במחיר הנמוך אבל גם באיכות המוצרים. בעוד שחונכנו שיקר זה טוב וזול זה לא, ז'איה שינו את הגישה והפכו לסנסציה בינלאומית. הם עוסקים ברוקחות, מחקר ופיתוח ברמה אירופאית ויוצרים מוצרים המבוססים על רכיבים טבעיים.

בשלב הראשון הושקו בארץ 10 מוצרים מסדרת הדגל המפורסמת המבוססת על חלב עיזים Goat's milk ובהם: קרם פנים ליום (19.90 שקלים ל-50 מ"ל), קרם עיניים (14.90 שקלים ל-15 מ"ל), פילינג סקארב לפנים (14.90 שקלים ל-75 מ"ל), קרם ידיים וציפורניים (11.90 שקלים ל-80 מ"ל), חמאת גוף משקמת (24.90 שקלים ל-200 מ"ל), סרום טיפולי (24.90 שקלים ל-50 מ"ל), תרחיץ ג'ל פנים (14.90 שקלים ל-200 מ"ל), פילינג אנזימטי לפנים ולצוואר (19.90 שקלים ל-75 מ"ל), תכשיר ניקוי משולב 2 ב-1: מילק וטונר (17.90 שקלים ל-200 מ"ל) וקרם לילה (19.90 שקלים ל-50 מ"ל). מדובר בסדרת תכשירים מגוונת וללא ספק מאוד זולה.

לידיה זאיה (צילום: Bartosz Modelski)
לידיה זאיה (צילום: Bartosz Modelski)

כאמור, חלב עיזים הינו רכיב ייחודי וסופר-טרנדי בענף הקוסמטיקה בזכות סגולות הריפוי שלו -המחדשות, מבהירות ומזינות את העור. יתרונותיו הנוספים: הוא עשיר באופן טבעי בחלבונים, בפחמימות ובחומצות שומן אורגניות כגון חומצה קפרילית (המצויה גם בחלב אם) המטפלת בכל בעיות העור, כולל מניעה וטיפול בדלקות, פטריות, כתמי עור וקמטוטים. חומצה קפרית-  אורגנית אנטי בקטריאלית המסייעת לטיהור נקבוביות ולשמירה על עור נקי ובו זמנית עשיר בלחות. חומצות טבעיות אלו יעילות גם להמרצת האנזימים המייצרים סיבי קולגן ואלסטין בעור ובכך יוצרות טיפול אנטי אייג'ינג ממצק המשמר את הנעורים בתאי העור. בנוסף לתרכובת חלב העיזים, המוצרים שלהם מועשרים בתמצית אצות חומות אשר מעבה את העור למניעת קמטים ומגינה על העור מפני רדיקלים חופשיים. שילוב ייחודי של נגזרות רטינול וויטמינים ומינרליים חיוניים הופכים את הנוסחאות של סדרת חלב העיזים ליוצאות דופן בתחומן. בכל מוצרי הסדרה העור מקבל את כל אבות המזון החיוניים לו, לרבות: ויטמין A, E, פרו-ויטמין B5  ורכיבים צמחיים אשר שומרים על העור מפני פגעי סביבה.

אז מחד, כיף גדול שניתן למצוא מוצרי טיפוח איכותיים במחירים ממש מצחיקים כאן בארץ, מאידך, עכשיו צריך לחפש תירוץ אחר לטיול בחו"ל. וברצינות, התחרות הגדולה בעולם הטיפוח מחדשת לנו הישראליות מותגים רבים שעד כה לא הכרנו, והתחרות הגדולה באה לטובתנו בכל נושא המחירים. כל מה שנותר עכשיו זה שנראה את השפע המבורך והתחרותיות הזו בכל תחום צרכני בארץ, כי רק ככה, אנחנו הצרכניות נוכל להרוויח.