דייטים ראשונים יכולים להיות די מלחיצים עבור הרווקים שבינינו, שכן החשש מעוד דייט בנאלי שבו ננסה לגרד נושאי שיחה עם אדם שאנחנו בקושי מכירים, עשוי בחלק לא קטן מהמקרים לגרום לנו להחליט להימנע ממנו ולהעדיף יציאה עם חברים או ערב בבית מול הטלוויזיה.

לא יודע איך להתחיל? המדריך המלא לגבר המופנם והביישן

אילנית קורן, מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה, קיבצה בשביל אלו החוששים מביניכם החוששים מהאכזבה הנלווית שלושה טיפים חשובים לדייט הראשון:  

1. עשו דברים שבכל מקרה הייתם רוצים לעשות: קורן מסבירה כי "אנשים נוטים לשנוא דייטים כשמדובר בלעשות דברים שלא ממש בא להם לעשות. אם אתם מסתמסים או משוחחים מה לעשות והצד השני מציע לכם לצאת לאיזה בית קפה או בר, תובילו להיפגש במקום ובזמן שמתאים לכם יותר. כל מה שעליך לעשות הוא רק להגיב ולומר למשל: 'אני רוצה ללכת השבוע לתערוכת אמנות ממש מגניבה שמזמן רציתי לראות. מה דעתך להצטרף אלי במהלך התערוכה ואחר כך אפשר לשתות משהו?'. חשוב להבין כי כך או כך תצאו מורווחים מהמהלך הזה משום שגם אם הצד השני לא אוהב את הרעיון, תוכלו לדעת שזה לא נועד להיות".

2. אל תלכו לדייט הראשון לפני שאתם מרגישים שיש ביניכם כימיה: לדברי קורן, "העלייה של אפליקציות כמו טינדר ואחרות הפכה אותנו לצרכני דייטים עם אנשים על סמך תמונה בלבד. צריך להבין שזה רעיון גרוע למדי, משום שזה יכול להשאיר אותך תקוע עם אנשים שלא היית מבלה בדרך כלל. בדייטים הראשונים תמיד יהיה אלמנט של סיכון, אבל עדיף לפחות לדעת לפני שאתם מדברים על יציאה משותפת לדייט שאתם חולקים את אותן מטרות ורצונות בחיים ושיש לכם נושאים משותפים לשיחה".

3. קצר ולעניין: קורן קוראת גם לוודא שהצד השני ידע שהדייט הראשון יהיה קצר. "הרבה פעמים אני ממליצה בדייט ראשון לצאת לטייל להליכה קצרה באזור שאתם אוהבים. אפשר בדרך לנשנש משהו קל או לשתות קפה יחד, לפני שממשיכים לבילוי הבא", היא אומרת.

אילנית קורן היא מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה. לפרטים נוספים