חוויית השימוש באפליקציית היכרויות נתפסת כמפחידה ומורכבת על ידי רבים מאיתנו, כאשר אחד השלבים המאיימים ביותר הוא שלב התחלת השיחה עם הצד השני, שכן בחירה במילים הלא נכונות עלולה להביא לסיומה בשלב מוקדם מהצפוי. אילנית קורן, מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה, מסבירה מהם הטעויות שרובנו עושים, ומה ניתן לעשות כדי לשפר את האינטראקציה הראשונית. 

לא יודע איך להתחיל? המדריך המלא לגבר המופנם והביישן

"חלק גדול מאיתנו נוהגים לכתוב בתחילת שיחות כאלה: 'היי, מה קורה?'. בבקשה, תפסיקו עם הדבר הזה, זה תוקע את השיחה ואין מה לעשות עם זה אחר כך", סבורה קורן. 

הטעויות הנפוצות באפליקציות היכרויות. צילום: אילנית קורן

לדבריה, "יש גם את אלה שמביאים סיכום חיים פתאום. 'אני בן 31, עובד בחברה מסוימת, נולדתי בחיפה' וכו'. חברים, מה זה משנה עכשיו? זה לא הזמן להציג את קורות החיים שלכם".

"הדבר האחרון הוא עניין המחמאה הישירה בפתח שיחה", היא מוסיפה. "כשמישהו כותב לך בפתח השיחה 'איזו יפה את' זה מביך, וגם על זה מומלץ לוותר". 

אז מה כן?
"בפנייה ראשונה חשוב מאוד לשים לב לפרטים שמעידים משהו על האדם השני בין כל התמונות שמופיעות באפליקציה. למשל, איפה התמונה מצולמת ומה היא משדרת? תשומת לב לפרטים המעניינים היא מדליקה. מומלץ לחפש דברים משותפים, מנוגדים או מסקרנים - והם אלו שיובילו לפנייה הראשונה. ברגע שיהיה לי אותם אוכל לשלוח טיזר, לשאול שאלה המעידה על התעניינות, ובסוף כמובן לא נשכח לסיים עם סמיילי".

אילנית קורן היא מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה. לפרטים נוספים