אחד החששות הגדולים ביותר שלנו בתחילתו של קשר זוגי הוא לגלות שבן או בת הזוג החדשים עסוקים בעצמם באופן חריג, ונוטים לעשות בעצמם שימוש כנקודת תצפית והתייחסות, שעבורה מתארגנות כל חוויות החיים. אילנית קורן, מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה, קיבצה חמישה סימנים מדאיגים שחשוב לשים לב אליהם.

"זו ממש פוסט טראומה": כך תמצאו זוגיות טובה אחרי קשר רעיל

1. צורך מוגזם בהוקרות על כל דבר קטן: בן או בת הזוג יעשו הכל כדי שהסביבה תפרגן לה, תעודד אותה ואף תעריץ אותה. אם היא לא תקבל את מלוא תשומת הלב שהיא מצפה לה, היא תגיב באופן ילדותי. 

2. הצד השני ימעט לשבח אותך על הישגיך: לעתים רחוקות, אם בכלל, בן או בת הזוג ישבחו אותך על ההישגים שלך או על חלקים מהאישיות שלך. למעשה, סביר להניח שהצד השני יחוש מאויים מההצלחות שלך.

3. כל דבר שאתה עושה הופך לסיפור עליו/עליה: אתה יכול לשתף בסיפור על ויכוח עם הבוס או חבר, ומבלי שתשים לב תקלוט שנושא השיחה השתנה וכעת אתם מדברים על הבעיות של בן או בת הזוג עם אחד מקרוביו/ה. הסיבה האמיתית לכך היא שהחוויות שלך לא מעניינות את הצד השני.

איך להמשיך הלאה אחרי קשר רעיל? צילום: אילנית קורן

4. לוקח/ת קרדיט ונמנע/ת מאשמה: כאשר קורה משהו טוב - הצד השני ייקח את הקרדיט לעצמו, בעוד שכאשר מדובר באירוע שלילי הוא לא יתנצל ורק ינסה להשתיק אותך. כמו כן, בן או בת הזוג לעולם יקחו חלק על משהו רע שקרה. 

5. לא מסייע לך בפרויקטים שלך: אם הדרך שלך להגשמה עצמית מתנגשת עם תחושת העליונות של הצד השני, הוא ישכנע אותך לא ללכת בה, או שיבריז לך ברגע האחרון ויקים דרמה שתפגע ביכולת שלך להצליח. 

אילנית קורן היא מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה. לפרטים נוספים