מה תגידו אם אומר לכם שאתם אלה שמונעים מעצמכם להיות מאושרים באמת? אתם אלה שחוסמים, מזלזלים, מרחיקים אתכם מעצמכם, ומרעישים את חייכם בלי הפסקה? מה הייתם אומרים? הייתם מסכימים איתי?

לא מפסיקים לבקר את עצמכם? זה הכלי שילמד אתכם לצמוח מטעויות

אהבה עצמית פירושה לתת עדיפות לעצמכם ולצרכים שלכם. מדובר במנוע פנימי סופר חזק, שעוזר לכם להחזיק את עצמכם במערכת יחסים טובה עם עצמכם, ומערכת היחסים הזו, היא המקור להצלחה שלכם. זה כולל להיות אדיבים לעצמכם, לסלוח לעצמכם, להימנע משיפוט עצמי ולהבין את הערך שלכם.

זה לא תהליך של הסביבה שצריכה “ללמוד לקבל ולאהוב אתכם” – אלא תהליך שלכם מול עצמכם, לכן אתם לא צריכים להיות מושלמים כדי לשפר את האהבה העצמית שלכם, אתם רק צריכים קצת אומץ לקרוא תיגר על האמונות שגורמות לכם לחשוב מחשבות הרסניות ומורידות.

לחיות חיים בלי אהבה עצמית זה כאילו לנסות לנהוג ברכב בלי דלק, לכן תחשבו כל רגע כמה קשה ולא נוח זה להסתובב בעולם ולא להרגיש בנוח עם עצמכם. הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לעשות בחיים הוא קודם כל לאהוב את עצמכם בלי תנאים, בדיוק כמו שאתם. האהבה העצמית שלכם לא תלויה בשום מצב חיצוני, או בדבר שעשיתם או לא עשיתם. כל הרעיון הוא שתאהבו את עצמכם קצת יותר בכל יום.

אדם בדיכאון, צילום אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
אדם בדיכאון, צילום אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

אז בפתחו של השבוע החדש, אני רוצה לתת לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לאהוב את עצמכם קצת יותר. הנה 10 דרכים להגביר את האהבה העצמית שלכם:

1. לעולם אל תהיו אדישים כלפי עצמכם. אם משהו מפריע לכם בחיים – טפלו בו. פיתוח מודעות זו אסטרטגיה להגביר את האהבה העצמית, מכיוון שהיא יכולה לעזור לכם לזהות מה אתם מרגישים, חושבים ורוצים.

2. הפסיקו להשוות את עצמכם לאחרים. השוואה עם אחרים בדרך כלל מגדילה את המגרעות שלכם, או מגדילה את היתרונות של האחרים.

3. אם יש לכם הרגלים מזיקים – עבדו עליהם. אין שום סיבה להיאבק בכוח הכבידה של ההרגלים הלא טובים שלכם.

4. החליפו מחשבות שליליות במחשבות חיוביות. הפסיקו לדמיין את הגרוע מכל, כי ברוב המקרים המחשבות הללו מוטעות ולא הגיוניות.

5. דברו אל עצמכם כמו שאתם מדברים עם חבר - דברו אל (ועל) עצמכם רק באופן חיובי (חשוב!). חלק גדול מאהבה עצמית הוא למצוא את הקול הקטן הזה בתוך הראש שלכם, ולשים לב לאופן שבו אתם מדברים לעצמכם.

6. הרשו לעצמכם לקבל עזרה מאחרים. השאירו את האגו בצד. אני בטוחה שאנשים ישמחו לעזור לכם.

7. אל תכעסו על עצמכם אם שגיתם. שגיאות הן קרש הקפיצה שלכם, מאחר והן מעניקות לכם הזדמנות לגדול, להשתפר ולצמוח.

8. סלקו אנשים רעילים מחייכם - לכל אחד יש כמות מוגבלת של אנרגיה, והתמודדות עם אנשים רעילים או מערכות יחסים סוחטות רגשית יכולה לרוקן אתכם.

9. אם אתם נמצאים במקום שרע לכם – צרו שינוי במקום הזה. או תעזבו. אבל אל תתעלמו.

10. והכי חשוב - זוכרים? אתם. עצמכם. אם תפסיקו להרעיש, תוכלו למצוא את עצמכם מחדש. שם נמצאות כל התשובות. שם מסתתרים כל הפתרונות. שם נמצאת האהבה האמיתית. כל שעליכם לעשות הוא להקשיב.

אי אפשר להגזים בחשיבות של אהבה עצמית, כי מה שאתם מרגישים כלפי עצמכם משפיע על כל מה שאתם עושים, אומרים וחושבים. לכן, אם אתם רוצים חיים טובים יותר, כדאי שתתחילו להגביר את האהבה העצמית שלכם.

הכתבה בשיתוף מירב דיין, מאמנת אישית ועסקית, ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)