מכירים את כל המשפטים שמתחילים באין לי? "אין לי חשק", "אין לי סבלנות", "אין לי מצב רוח"? ובכן, הגיע הזמן להיפטר מהם. הרעיון הוא להבין שכל אחד אחראי על החיים שלו, ולגישה שלנו יש תפקיד מכריע בכך. אם אתם רוצים שדברים טובים יקרו לכם בחיים תתחילו לשנות גישה. תתחילו לחשוב "כן" במקום "לא". התמקדו במה שיש ולא במה שאין.

המפתחות להצלחה: 10 טיפים שירימו את העסק שלכם למעלה

הגישה שלנו אומרת לעולם סביבנו מה אנחנו מצפים בחזרה. אנשים מגיבים אלינו בדיוק איך שאנחנו מגיבים אליהם, הם בעצם הבבואה של הגישה שלנו. הסביבה שלנו היא המראה שלנו, לכן אם אנחנו נשתנה, גם הסביבה שלנו תשתנה.

גישה חיובית פירושה להיות אופטימיים לגבי מצבים ואינטראקציות. אנשים עם גישה חיובית נשארים מלאי תקווה ורואים את הטוב ביותר גם במצבים קשים. לעומת זאת, אנשים עם גישה שלילית עלולים להיות פסימיים, ולרוב הם יצפו לתוצאה הגרועה ביותר במצבים קשים.

בטלפון שלי יש שומר מסך שבו כתובות המילים "גישה חיובית". וכך בכל בוקר כשהשעון מעורר מצלצל, ואני במצב חצי ישן וחצי ער, בעודי מנסה להעיר את המוח הרדום שלי, אני נזכרת ש - הכל לגמרי בראש! לעומת זאת, רוב האנשים קמים בבוקר נטולי אנרגיה, וצריכים לפחות חצי שעה כדי להתאפס ולשתות קפה, לפני שבכלל אפשר להחליף איתם מילה. לכן, המילים "גישה חיובית" שיופיעו על המסך שלכם, יזכירו לכם שאתם, ורק אתם, האחראים הבלעדיים על הגישה שלכם לחיים.

מדוע חשוב לפתח גישה חיובית?

אם יש לכם גישה חיובית, תוכלו להתמודד עם לחץ ומצבים שליליים בצורה הרבה יותר בריאה. גישה חיובית מביאה באופן טבעי לראייה אופטימית יותר על החיים. במקום לחשוב "שהדשא של השכן ירוק יותר", אתם תרגישו שאתם כבר נמצאים על דשא ממש ממש ירוק. אתם תראו את הצד החיובי ברוב המצבים, וזה יעזור לכם להתמודד עם אירועים שליליים. כשתפתחו גישה חיובית, תלמדו לראות את המחשבות מאחורי מעשיהם של אנשים אחרים, ולהבין מדוע הם פעלו כפי שהם פעלו. השקפת עולם חיובית תלמד אתכם להיות אסירי תודה על הדברים הטובים בחיים שלכם.

אופטימיות מאריכה את חיינו (צילום: אינג'אימג')
אופטימיות מאריכה את חיינו (צילום: אינג'אימג')


כאמור, גישה חיובית מועילה מאוד לחיים, אבל קל יותר לומר מאשר לעשות, לכן ריכזתי לכם כמה טיפים, ואם תאמצו אותם תוכלו לשמור על גישה חיובית. אז איך אפשר לאמץ גישה חיובית יותר לחיים? בדיוק באותה דרך שבה אנחנו מפתחים יכולות אחרות. באמצעות תרגול. 

הנה 10 דרכים עוצמתיות לשמור על גישה חיובית:
1. מתחילים לראות את הטוב בכל דבר שקורה לנו, ואומרים על הטוב הזה תודה - יש כל כך הרבה על מה להיות אסיר תודה בחיים, אז למה שלא תזכירו את זה לעצמכם על בסיס יומי?

2. מפתחים הומור וצוחקים - צחוק הוא באמת התרופה הטובה ביותר, ויש לו תוצאות נהדרות על הלך הרוח והגוף שלכם. צחוק ימלא אתכם באנרגיה טובה, יגביר את ייצור האנדורפינים וישחרר ממתחים.

3. משנים את המחשבות שלכם - מחשבות חיוביות מובילות לגישה חיובית, בעוד שמחשבות שליליות מובילות לגישה שלילית. מה אתם מעדיפים?

4. מתרגלים מדיטציה - תרגול מדיטציה יכול לעשות הרבה כדי להפחית מתח וחרדה, כמו גם לשפר את הבריאות הנפשית והרוחנית. כתוצאה מזה, הגישה שלכם לחיים תהיה הרבה יותר חיוביות.

5. מפסיקים לרכל – כשאתם מרכלים על מישהו אחר, זה קודם כל עובר דרככם. כלומר, קודם אתם ממלאים את הראש שלכם במחשבות שליליות ורק אחר כך מדברים אותן. זאת אומרת שהרעל הזה מצטבר אצלכם בראש ומרעיל קודם כל אתכם. שווה לכם?

6. מכבדים את עצמכם – הקפידו לשמור על הבריאות הפיזית והנפשית שלכם. מצאו זמן להירגע ולפנק את עצמכם.

7. סולחים לעצמכם על טעויות העבר – העבר כבר נגמר, אתם לא באמת נמצאים שם, ואין לכם שום יכולת לשנות אותו.

8. מכבדים כל אדם באשר הוא – בדיוק באותה מידה שאתם רוצים שיכבדו אתכם.

9. יוצאים מתוך נקודת הנחה שכל אדם עושה את הכי טוב שלו בכל רגע נתון.

10. זוכרים שככל שתתרגלו יותר, ותתמידו בפיתוח הגישה הזאת, השינוי יקרה. יום אחד אתם תקומו בבוקר ותסתכלו על החיים באופן אחר. פתאום תראו יותר את הטוב במה שיש לכם בחיים. והשינוי מתרחש בדיוק בנקודה הזאת.

חשוב שתזכרו שמדובר בתהליך, ואתם חייבים להיות מחויבים לתהליך. כמו כל הרגל, גם פיתוח גישה חיובית דורש תרגול עד שהוא הופך להיות טבע שני, כי "גרם אחד של תרגול, שווה לטון של תיאוריה" (סוואמי שיבננדה).

חשוב שתזכרו שגישה חיובית מתפתחת להרגל. אוסף של הרגלים מתפתח לאופי. והאופי שלכם ממש מכתיב את המציאות שלכם.

הכתבה בשיתוף מירב דיין, מאמנת אישית ועסקית ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)