הסוכריות של פאפהבאבל

רקע: "גדלתי ברעננה, למדתי תקשורת ומינהל עסקים ועשיתי תואר שני בניהול עסקים עם התמחות בשיווק ופרסום. הכרתי את בן זוגי בגיל 22, התחתנו בגיל 26, ויש לנו שלושה ילדים. עבדתי בשיווק ובמשרדי פרסום. בין היתר כמנהלת שיווק של שוקולד לינדט בסידס".



איך הגעת לתחום? "בטיול לאמסטרדם נתקלתי במותג פאפהבאבל והתאהבתי. באותה תקופה עבדתי במשרדים מסודרים ולא היו לי מחשבות על יזמות. בחופשת הלידה השלישית זה התחיל לדגדג לי שוב, יצרתי קשר ופתחתי בתוך שנה חנות בלב דיזנגוף בתל אביב. כשיצאתי לדרך, הגיעו ללמד אותי שני קנדי־מייקרים. התחלתי במטבח הביתי שלי: בכל יום ערמתי ערימות של סוכריות, ואחר כך עברתי לסטודיו, כשמצאתי את הלוקיישן הנכון בתל אביב. בנובמבר 2016 נפתחה החנות".



היכן את מייצרת את הממתקים? "בחנות בדיזנגוף 179, תל אביב".



מוצר דגל:
"סוכריות קשות בטעמי פירות".



מהם מקורות ההשראה:
"המון מקומות. לא מעט מהרשת. אני חלק מרשת של 40 חנויות, ואנחנו נפגשים בכנסים משותפים, בחגים ובאירועים מקומיים. כשנטע ברזילי ניצחה באירוויזיון, עשינו פסל ממתק שלה. היצרנים בחנות מביאים מלא רעיונות מהחיים שלהם".



מדוע את מתמקדת בתחום הנישתי של ייצור ממתקים?
"אני חולת ממתקים, וזה עולם קסום. כל תהליך הייצור הוא מרתק וכיפי. מלא צבע. בכל בוקר אני חשה שמחה ממה שאני עושה".



האם אפשר להתפרנס בתחום? "כן. לצד הלקוחות הפרטיים עבדנו גם עם בנקים, בחגיגות 50 ללופטהנזה, עם מרצדס, רשות הטבע והגנים, H&M".


מה הממתק האהוב עלייך? "בחנות שלי - סוכריות פסיפלורה, אבל אני אוהבת מאוד שוקולד לינדט. ואני חולה על ג'וליקה, מותג של שוקולד בוטיק ליד הבית שלי".


מיכל רובין.צילומים:אנטולי מיכאלו


מכשפת הסוכר

רקע: "הייתי עיתונאית המון שנים וגם עורכת של אודטה. אפילו אצלכם, ב'סגנון', עבדתי ככתבת. אהבתי מאוד את עולם האפייה הצרפתי ורציתי ללמוד להכין ממתקים. למדתי בכוחות עצמי מספרים בצרפתית. עשיתי קורס עם ז'אק ז'רנה ולמדתי אצל אסטלה וב'בישולים'. מכרתי בשוק יפו בנמל ובשוק האיכרים בהרצליה".



איך הגעת לתחום? "בשנת 2014 החלטתי לשלב בין שני הכובעים, עיתונאית ויצרנית ממתקים, והוצאתי את ספר הבישול הראשון בארץ שמלמד להכין ממתקים בעבודת יד. הפקתי אותו בעצמי, והוא זכה באוסקר של ספרי הבישול העולמיים, 'Gourmand Award', כספר הבישול הטוב ביותר בישראל לאותה שנה. הוא גם הגיע לחמישיית הגמר בתחרות העולמית".
 
היכן את מייצרת ממתקים? "אני כבר לא מייצרת, אלא רק מעבירה סדנאות. אני גם עובדת על ספר שני".
 
מוצר דגל: "יש שניים: נוגט וסוכריות קרמל (חמאה מלוחה ופופקורן)".
 
מהם מקורות ההשראה? "כל דבר אפשרי, לדוגמה, ספרי ילדים. אני נוסעת המון לטיולי אוכל בחו"ל וכמובן - הבנות שלי". 
 
מדוע את מתמקדת בתחום הנישתי של ממתקים? "יש בזה המון קסם והרבה מאוד איכות. זה לא ייצור המוני".
 
האם אפשר להתפרנס בתחום? "שאלה טובה, אני עדיין מנסה להבין".
 
מה הממתק האהוב עלייך? "נוגט. יש לו טעם של שקדים ווניל, מרקם וקראנצ'יות. הוא תמיד מזכיר לי את פריז".
רונית צין קרסנטי.צילומים:אנטולי מיכאלו

על פאדג' ומרשמלו

רקע: "נשואה ואמא לארבעה. גדלתי בטבעון וכעת גרה בהרצליה. אני מגיעה מלימודי כלכלה וסטטיסטיקה ומעוד מלא תחומים שקשורים לאומנות ולציור, ציירתי על בדים ומשי ומכרתי ללא מעט חניות שוות".
 
איך הגעת לתחום? "לממתקים הגעתי לפני 20 שנה. היינו בטיול משפחתי באנגליה וראיתי יצרן ממתקים שהכין סוכריות לימון לעיני הקהל. נשביתי מיד.
מאז ומתמיד אהבתי ממתקים, תמיד היה זה המזון המועדף עלי. כסטודנטית, הייתי אופה ומבשלת. זה היה כמו תרפיה בשבילי. למדתי בכוחות עצמי, מספרי בישול מחנויות יד שנייה וקצת באינטרנט. גיליתי שממתקים הם מדע מדויק וחייבים לעקוב אחר ההוראות. אפילו למזג האוויר יש השפעה. בהתחלה נשרפו או נדבקו לי דברים, מה שהוביל אותי לקרוא על הכימיה והפיזיקה של המוצר. בד בבד עם העשייה והניסויים, טסתי לאנגליה ללמוד את הטכניקה מהיצרנים". 
 
היכן את מייצרת את הממתקים: היום אני מייצרת בחנות המפעל שלי, שצמודה לחנות הממתקים, הנקראת 'ממתקים של פעם'".
 
מוצר דגל: "פאדג' אמיתי ומרשמלו".
 
מהם מקורות ההשראה? "כל הזמן צצים לי רעיונות. תוך כדי הכנה של ממתק אני יכולה לנסות משהו ולהפוך אותו לממתק אחר".
 
מדוע את מתמקדת  בתחום הנישתי של ייצור ממתקים? "קסם לי מאוד שאפשר להכין את זה בבית, הבנתי שאפשר לעשות הכל, נכנסתי לזה יותר ויותר".
 
האם אפשר להתפרנס מהתחום? "ימים יגידו".
 
מה הממתק האהוב עלייך? "זה כמו לשאול איזה מהילדים שלי אני אוהבת יותר. קשה לבחור.
מה שאני לא אוהבת - אני לא עושה".
עדי אנדוולט.צילומים:אנטולי מיכאלו

יערה דברי מתיקה

רקע: "אני נשואה ליריב ואמא לגאיה וינאי. מתגוררת בנורית שבגלבוע. את האהבה למתוק בכלל ולשוקולד בפרט ירשתי כנראה מאבי, שירש אותה מאביו". 
 
איך הגעת לתחום? "מאז שהייתי ילדה קטנה אהבתי להיות במטבח. לראות איך סבתא מבשלת ולעזור לה, לקשקש עם אמא בזמן שהכינה ארוחות. אני זוכרת שכשהייתי ביסודי היה לי יום קבוע שבו אפיתי עוגות ועוגיות למשפחה, אחרי עיון מעמיק בספרי המתכונים. 
למדתי קונדיטוריה כדי להפוך את התחביב למקצועי יותר. בזמן הלימודים לא חשבתי שיום יבוא ואתפרנס מזה. לפני כמה שנים, כשתכננו את הבית שלנו בגלבוע, ייעדתי חדר שישמש כקונדיטוריה. עברו כמה שנים מאז הבנייה ועד שהעזתי למכור את המתוקים שלי. היום אני מתמקדת ברצונות ובחלומות שלי ומפתחת את העסק לאט ובנחישות". 
 
איפה את מייצרת את הממתקים? "היום אני מייצרת בבית ומוכרת בירידים ולפי הזמנה".
 
מוצר דגל: "מקרונים ופרלינים".
 
מהם מקורות ההשראה? "אני מתעניינת במה שקורה בארץ ובחו"ל ועוקבת אחרי קונדיטורים ושוקולטיירים מובילים. עם זאת, ההשראה האמיתית היא הבית. אני רוקחת טעמים שמתאימים לאהובים שלי, משתמשת בחומרי גלם מקומיים ולרוב עונתיים. חשוב לי שכל מה שאני מכינה יעבור את מבחן הטעימה של המשפחה והחברים הקרובים. אם להם זה לא טעים - המתכון נגנז. המתוקים שלי צריכים להיות טעימים ועשויים מחומרי גלם איכותיים". 
מדוע את מתמקדת בתחום הנישתי של ייצור ממתקים? "כי זה הכי שמח. הרגע הזה, שבו המתוק נכנס לפה, גורם לתחושה טובה. מעלה חיוך. זה רגע ששווה הכל. תחושת הסיפוק שמגיעה מהיכולת לשמח אחרים ולחבר אנשים בכל הגילים באמצעות דברי מתיקה היא רבה. אני רוצה לחשוף ולהנגיש את הממתקים האיכותיים בעבודת יד, כדי שכמה שיותר אנשים יכירו את התחום". 
 
האם אפשר להתפרנס מהתחום? "אני רוצה להאמין שכן".
 
מה הממתק האהוב עלייך? "שוקולד. בלי לחשוב פעמיים".
יערה מילגרם ספקטור.צילומים:אנטולי מיכאלו

פבלובות ענק מושחתות

רקע: "גרה בראשון לציון".
 
איך הגעת לתחום? "הגעתי מתוך אהבה ותשוקה למטבח. אהבתי להכין למשפחה, ומשם זה התרחב לעבודה בקייטרינג, במסעדות ובמקומות נוספים". 
 
מוצר דגל: "מרשמלו פרג וליים ומרנג פרלינה עם אגוזי לוז ומלח ים אטלנטי". 

מדוע את מתמקדת בתחום הנישתי של ייצור ממתקים? "תחום הקונפיסרי קרץ לי מאז שביקרתי בפעם הראשונה בפריז עם סבי". 
 
מהם מקורות ההשראה? "אני שואבת השראה משפים בפריז, בהם Pierre Herme ו־Jacques Genin. עלו לי לראש מלא רעיונות לשילובי טעמים, והשלב הבא יהיה הכנת מרמלדות ומרשמלואים בשילובים האלה". 

מה הממתק האהוב עלייך?"פופקורן מתוק".
ענבר אטיס.צילומים:אנטולי מיכאלו