לא להאמין שעוד עשור אופנתי נסגר לו עוד רגע, ולכבוד החגיגה זה בדיוק הזמן לעשות סדר בארון ולהתכונן לעונה לוהטת, עם כל הטרנדים שחייבות לאמץ. הסוד הגדול שכל פאשניסטה יודעת הוא שכיום ממש לא כדאי להיצמד רק לסגנון ולטרנד אחד, ומומלץ לערבב ולשלב, וכך ליצור כל בוקר לוק שונה וחדש.



כתפיים מודגשות


שנות ה-80 קוראות לנו חזרה, וכתפיים בולטות ומודגשות הן לגמרי הלהיט של העונה. לא משנה אם מדובר בכריות כתפיים, כיווצים או נפח, המראה של כתפיים משולשות וחדות ישתלב העונה בכל לוק - מיומיומי ועד ללוק ערב חגיגי. איך עושות את זה נכון? הכל עניין של איזון. אם יש לך כתפיים רחבות, שלבי את הטרנד עם חצאית בגזרת A או נפח באזור האגן. אם האגן שלך רחב - הטרנד הזה מושלם עבורך ליצירת פרופורציה.



טוניקה שחורה. צילום: שי יחזקאל
טוניקה שחורה. צילום: שי יחזקאל



דמוי עור


ניחוח קשוח וסקסי ימלא את המלתחה שלנו. בדים דמוי עור וויניל חוזרים ובגדול, ומוסיפים ברק וחספוס למלתחה שלנו. אפשר לאמץ טוטאל-לוק בדמות שמלה או שילוב שני חלקים, ואפשר גם לרכך את ההופעה עם פריט אחד דמוי עור ופריט אחר מבד שונה כגון טי-שירט. הכל תלוי במה שאת רוצה לשדר. אם את אוהבת את הטרנד, אבל חוששת שהוא לא מתאים לך, את תמיד יכולה לשלב תיק דמוי עור גדול או מגפיים עד הברכיים.



דמוי עור. צילום:עידו לביא
דמוי עור. צילום:עידו לביא



פרווה


אנחנו אוהבי חיות וגם עולם האופנה מפנים זאת, לכן העונה נראה המון פרוות מלאכותיות, בצבעוניות עזה, וממש לא רק במעילים. הלוק האמריקאי מלא השיק של מעיל פרווה צבעוני וגדול מעל שמלת ערב או ג’ינס וטי-שירט הוא לגמרי MUST HAVE לכל פאשניסטה. אך מכיוון שהחורף אצלנו מסרב להגיע, אפשר לשלב דמוי פרווה בחצאית, בסטרפלס או בחולצה עם שרוולי פרווה. זה פחות מחמם, אבל לגמרי עושה את העבודה.



דמוי פרווה. צילום: יחצ חו"ל
דמוי פרווה. צילום: יחצ חו"ל



לנז’רי


הלבשה תחתונה עלתה על הבגדים וכבשה לא מעט מסלולי תצוגות אופנה. בעוד הפאשניסטות יתייצבו לאירועים עם שמלת קומבניזון מעל חולצת גולף או חולצה מכופתרת, אנחנו - הנשים שמתלבשות ליומיום - נקפיד לבחור לנז’רי סקסי ונוח מתחת לבגדים... האמת? אין כל כך דרך טובה ללבוש את הטרנד הזה בישראל, והוא בעיקר מצטלם מגניב לאינסטגרם, אבל ממש לא לביש.



שכמיות


הן מושלמות לכל מבנה גוף, גיל ומידה, ומכניסות טונות של גלאם אירופי לכל הופעה. השכמיות כובשות את העונה, והפעם לא רק בצבעי שחור-אפור-בורדו. הן מגיעות בהדפסים ודוגמאות רבות, מגוון צבעים, והשנה - גם המון בדים קצת פחות נוקשים, שמאפשרים גם לנו, במדינתנו החמה, להתהלך בהן בנוחות. אפשר לשלב אותן עם מכנסיים או חצאיות ואף שמלות ערב. הסוד לשכמייה מוצלחת ונוחה? הקפידי לבחור שכמייה שפתחי הידיים בה ממוקמים את התנועה שלך, כי היום היופי הוא לא הכל - חשוב שזה גם יהיה נוח ויאפשר לך לתפקד.



חליפות


טוקסידו רק לגברים? ממש לא. אחרי מספר עונות שבהן החליפות הנשיות כבשו את המלתחה שלנו, העונה הן ממשיכות איתנו, אבל בגזרות מחויטות יותר. חליפות הטוקסידו הגבריות כובשות את מחלקת הנשים ומקבלות אינטרפטציות נשיות מהודקות; מחליפות מכנסיים קלאסיות ועד לשמלות בגזרת טוקסידו למראה ערב מחויט וקצת קשוח. הסוד? הוא טמון כמובן בגזרה. אם את בוחרת חליפה, הקפידי לבחור את הז’קט המושלם, שמדגיש את קווי המתאר של הגוף ויוצר מותן קצת מודגשת. בגזרת השמלות - אל תיסחפי ותעמיסי מלא. העדיפי אחת וואו, וזכרי שמדובר בלוק זכיר, שאם לבשת פעם אחת - כולם יזכרו.



חליפה שחורה. צילום: מרינה מוסקוביץ
חליפה שחורה. צילום: מרינה מוסקוביץ



צבעי ניאון


עם כל הכבוד לפנתיאון צבעי החורף, שמורכב בדרך כלל מ-500 גוונים של שחור-אפור, העונה צבעי הניאון, בעיקר הצהובים והירוקים, משתלטים לנו היטב על החיים. החל מאביזרים משלימים, כגון נעליים, תיקים ותכשיטים זרחניים, ועד לחולצות, שמלות ומכנסיים. הסוד? לאזן ולשלב דווקא עם צבעי אדמה, ולא עם שחור או לבן. השחור והלבן יוצרים מראה חד ומאוד דומיננטי, כאשר שילוב עם גווני חמרה, למשל, יוצר מראה הרמוני ולא צעקני.



פפיטה


הפפיטה הינה דוגמת משבצות או צורה גיאומטרית עם ארבע פינות, בדרך כלל בשחור-לבן אבל העונה גם בצבעוניות נוספת, שחוזרת על עצמה בכל הבגד. הפפיטה מעניקה ללוק מראה קלאסי, קצת נוסטלגי ורומנטי, ובעוד על מסלולי תצוגות האופנה ראינו בעיקר טוטאל-לוקים שמקנים מראה נועז מלא נוכחות, ניתן לשלב את הפפיטה בנגיעות בלוק. שילוב של חצאית או חולצת פפיטה עם חלק נוסף מבד חלק, יעניק לך מראה נקי והרמוני. חוששת מההדפס? את תמיד יכולה לשלב אותו בנעליים או בצעיף, ולהוסיף למראה שלך טוויסט קלאסי על-זמני. הצעה שלנו? לפני מסע השופינג - פתחי את הבוידעם של סבתא ואמא, כי הפפיטות של פעם לא רואות ממטר את הפפיטות של היום.



פאייטים ונצנצים


איך אפשר לשרוד עונה או עשור בלי קצת נצנצים? מה שהיה שמור בערב בעיקר לשמלות ערב חגיגיות, נכנס בעונות האחרונות, ובעיקר בעונה הקרובה, אל מלתחת היום-יום שלנו. ניתן לשלב חולצה, מכנסיים או חצאית עם פאייטים או נצנצים בכל טי-שירט פשוטה או ג’ינס - למראה קליל אבל מלא נוכחות. נראה לך מוגזם לשלב פאייטים לעבודה? את תמיד יכולה לבחור בדגם עם לורקס (כמו חוטי כסף/זהב המשולבים בבד) בעלי נצנוץ קל ועדין. אגב, שילוב בג’ינס תמיד גורם ל”הנמכת” הלוק והפיכתו ללוק יום, ואילו שילוב עם שחור או צבעים מטאליים מקפיץ ללוק ערב מלא גלאם.



צבעי אדמה


ואם הטרנדים מרגישים לך קצת מוגזמים, את בטוח תרגישי בנוח עם טרנד צבעי האדמה. חמרה, קאמל, מוקה וחרדל - הם לגמרי הצבעים של העונה הקרובה. יצירת טוטאל-לוק בגווני אדמה מתאים כמעט לכל גווני העור, ומעניק מראה קליל אך לבוש ומהודק. מהיום כבר לא חייבות ללבוש טוטאל-לוק שחור למראה רשמי. אפשר לגמרי לגוון. צבעי האדמה משתלבים נהדר עם כל צבע, שחור, אדום, ירוק, כחול וכו’, ולמען לא יהיה לך משעמם - הם מגיעים העונה בהמון שילובי הדפסים וטקסטורות, כך שגם לוק קלאסי והרמוני יכול להיות לגמרי מלא שיק.