במרוצת השנים נגלה בכל בוקר במראה שקמטוטים וסימני גיל חדשים קפצו לבקר מסביב לעיניים. אליהם יצטרפו לעתים שקעים ועיגולים שחורים שיופיעו מתחת לעיניים. בתקופת הקורונה גילינו שהמסכות שמגינות עלינו מפני הנגיף הסיני אולי מכסות רוב שטח הפנים, אך מותירות את העיניים חשופות. מראה העיניים יכול להוות עדות למצב העור והרגלי הטיפוח שלנו.

"העור באזור העפעפיים התחתונים וסביב העיניים הוא העור הדק ביותר בגופנו" אומרת ד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר "הוא נחשב דל ברקמת השומן התת עורי שלו ועם הגיל הופך העור באופן טבעי לדק ויבש עוד יותר. בנוסף חלה צניחה של אזור הלחי העליונה וזאת בשל הידלדלות מואצת של רקמת השומן התת עורית. כמו כן נגלה שקעים או עיגולים שחורים ועור עייף".

ד''ר סיון מרסר מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר  (צילום: פזית עוז, סטודיו BARE)
ד''ר סיון מרסר מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר (צילום: פזית עוז, סטודיו BARE)

ניתן לייחס שינויים אלה להזדקנות טבעית שהיא תוצאה של גנטיקה ומצבים בריאותיים ולגורמים סביבתיים כמו חשיפה לזיהום אוויר, לחלקיקי מזהמים ולחשיפה לשמש. גם מאפייני אורח החיים שלנו כגון דיאטה ועישון יכולים להשפיע על מבנה העור. לאורך זמן, גורמים סביבתיים ומאפייני אורח חיים פוגעים בשלמות העור והתוצאה היא עור חסר חיוניות, קמטים וקמטוטים. העור שסביב העיניים הוא הראשון להגיב.

"באזור העיניים יש הרבה פחות בלוטות חלב משאר אזורי הפנים, כך שחסרה לו ההגנה הטבעית המסייעת לו לשמור על רמת לחות תקינה – מה שמותיר אותו חשוף להיווצרות מוקדמת של קמטים וקמטוטים" אומרת ליאת הלפרט-פליסר, סמנכ"לית ההדרכה והפיתוח של דרמלוג'יקה ישראל. "העור מסביב לעיניים נתון למתח המתמיד שנוצר על ידי הפעלת השרירים מסביב לעיניים שנחשבים למהירים ביותר בגוף שלנו. אנחנו מבצעים למעלה מ 100,000 תנועות עיניים ביום, רובן מתרחשות בפחות ממאית השנייה". לדבריה של הלפרט-פליסר העור סביב העיניים הוא גם העור העדין ביותר בגופנו, ולכן העור באזור העיניים הוא לרוב האזור הראשון בו מתחילים להופיע סימני הזדקנות מוקדמת. 

BioLumin-C Eye Serum - של דרמלוגיקה. 355 שקל. להשיג באתר www.dermalogica.co.il (צילום: יח''צ)
BioLumin-C Eye Serum - של דרמלוגיקה. 355 שקל. להשיג באתר www.dermalogica.co.il (צילום: יח''צ)

הרפואה והקוסמטיקה מציעות שלל פתרונות שיסייעו לנו לשפר ולתקן את מראה עיניים. בין שלל התכשירים שמציעות חברות הקוסמטיקה נמצא כאלה הכוללים רכיבים דוגמת רטינול, קפאין, ויטמין C וחומצה הילאורונית "העור סביב העיניים שלנו זקוק לבוסט לנטרול ההשפעות המזיקות המשפיעות עליו. ויטמין C הוא אחד מנוגדי החמצון הזמינים החזקים ביותר" מציינת הלפרט-פליסר. 

החומצה הילאורונית הפכה בשנים האחרונות לאיט גירל של עולם הביוטי. היא תסייע לנו במקרים רבים להעניק לעיניים מראה צעיר, רענן, חי ונטול קמטים. גם בשקעי העיניים יבואו חומרי המילוי לעזרתנו "החדרת החומצה ההילאורונית לעומק השקע תחזיר את הנפח, תמתח את העור ותבהיר את הכהות שנוצרת הן מאפקט ההצללה והן מהשתקפות כלי הדם. היתרון הוא בפשטות הטיפול שמתבצע באמצעות דקירה אחת קטנטנה דרכה מוחדרת הקנולה, ובאמצעותה מוזרקת החומצה ההילאורונית. שיטה זו אינה כרוכה בכאב ולא מייצרת תופעות לוואי וחוסר נוחות".

קמטי ה"עורב" שמופיעים מבלי שביקשנו בצידי העיניים הם אותם קמטוטים שמזכירים לנו שהזמן רץ. כאן יבוא לעזרתנו הבוטוקס או בשמו הרפואי בוטוליניום טוקסין. בהליך הפשוט של הזרקת הבוטוקס נוצר רפיון של השרירים הנמצאים באזור צידי העיניים. פעולה זו מאפשרת לפתוח ולהרים את חלקה הצידי של הגבה. התוצאה: מבט חלק יותר, מואר ופתוח לרווחה. הרמת עפעפיים נחשבת הליך מוכר ופופולרי. בתקופה האחרונה הולכת וגוברת הדרישה לניתוחי עפעפיים.

דר רונן גלזינגר מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: יח''צ)
דר רונן גלזינגר מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: יח''צ)

"תהליך צניחת העפעפיים בלתי ניתן להסתרה והיא יוצרת בפנינו מראה עייף ועצוב" אומר ד"ר רונן גלזינגר, מומחה בכירורגיה פלסטית, "ניתוח הרמת עפעפיים נועד להקנות מראה עיניים פתוחות, ערניות ומבט רענן וצעיר". לאחרונה פותח טיפול שהוא פטנט ישראלי המאפשר להיפטר משקיות מתחת לעיניים באמצעות גלי רדיו בטיפול אחד, ללא ניתוח. AccuTite הינו טיפול זעיר פולשני יחיד וראשון מסוגו בארץ "מדובר בידית המיצוק והמסת שומן הקטנה ביותר בתחום הרפואה האסתטית המאפשרת לרופא להשתמש בטכנולוגיה בדיוק מרבי באופן נוח ויעיל לטיפול ייעודי בשקיות מתחת לעיניים" אומר ד"ר טל נחליאלי, מומחה בכירורגיה פלסטית. "התהליך המתבצע בהרדמה מקומית או אלחוש קל. בתום ההליך המטופל משחורר הביתה וניתן לחזור לשגרה תוך זמן קצר.  התוצאה נראית לעין מיידית, משתפרת עם הזמן ומגיעה לשיאה לאחר כחצי שנה ממועד הטיפול".

 

לפני ואחרי AccuTite - צילום: Dr.-Sean-Paul (צילום: יח''צ)
לפני ואחרי AccuTite - צילום: Dr.-Sean-Paul (צילום: יח''צ)