רבים מאיתנו מתבכיינים על כל שהם לא מספיקים לעשות כלום במהלך היום. יחד עם זאת מחקרים מוכיחים שהקיטורים לא מונעים מאיתנו לבלות שליש מהחיים בשינה טובה. בכדי שנוכל לישון בכיף ולחלום חלומות נעימים, מציעות בימים אלה חברות כלי המיטה והלבשת הבית קולקציות חדשות שכוללות שלל חידושים, צבעים וטרנדים ויכולים להוות מתנה פרקטית במיוחד לקראת ראש השנה, כשרוצים להתחדש.

סט מצעי כותנה, קסטרו הום (צילום: יח''צ)
סט מצעי כותנה, קסטרו הום (צילום: יח''צ)

מצעים וכלי מיטה תמיד כיף לקבל ולתת בחגים ולכן כדאי להתעכב על הבחירה בסטים איכותיים שיישארו איתנו לאורך שנים. כשבוחנים את היצע סוגי הבדים מהם מורכבות מערכות כלי המיטה נגלה מגוון רחב. בקדמת הבמה ניצבת הכותנה, כשמצעים מכותנה מצרית נחשבים יקרים ואיכותיים יותר. גם מצעים העשויים 100% כותנה סרוקה יבטיחו לנו איכות בלתי מתפשרת.

סט מצעי סאטן, גולף אנד קו (צילום: ערן סלם)
סט מצעי סאטן, גולף אנד קו (צילום: ערן סלם)

אחרי הכותנה נגלה את הסאטן וכאן תשכחו מבד מבריק ושיגרום לכם לגלוש מהמיטה. בשנים האחרונות הסאטן זוכה לשדרוגים וכיום הוא מגיע מכותנה סרוקה, מעובד בשיטת אל קמט ונחשב רך ומפנק. ישנם גם מצעי סאטן יוקרתי עשוי מכותנה מצרית ומחירו מטפס גבוה למעלה.

סט מצעים מג'רזי, ורדינון (צילום: תמי בר שי)
סט מצעים מג'רזי, ורדינון (צילום: תמי בר שי)

בד הפרקל מככב על המיטות בימי הקיץ החמים בשל תכונותיו. מדובר בבד מצנן המוכר גם כ- COOL FABRIC ועשיו 100% כותנה. גם בד הג'רזי נחשב לנעים ומועדף בימים שהחום קופץ לכאן לביקור מולדת. הג'רזי עשוי כותנה סרוקה ומעניק לישנים והחולמים תחושה של חולצת טריקו מלטפת. 

סט מצעי כותנה, ערד טקסטיל (צילום: עדי גלעד)
סט מצעי כותנה, ערד טקסטיל (צילום: עדי גלעד)

בד הפשתן יסייע בוויסות חום הגוף במהלך השינה. ואם אתם בעניין של שילובים, ישנם כלי מיטה ומצעים המשלבים בין חומרי גלם כמו כותנה וסאטן. על בד המיקרופייבר הסינתטי מומלץ לוותר בשל איכותו הירודה.

מצעי סאטן, פוקס הום (צילום: אסף פינצ'וק)
מצעי סאטן, פוקס הום (צילום: אסף פינצ'וק)

את איכותם של המצעים ניתן לזהות במגע. בד מחוספס, קשה, יבש ובעל קצוות פרומים וסיבים וחוטים בצפיפות נמוכה יאותתו לכם שהמצעים איך לומר, לא משהו. לצפיפות החוטים בבד חשיבות גבוהה והיא תהיה זאת שתגדיר את איכותו של הבד. במצעים בהם השתי וערב דלילים, הבד אינו צפוף באופן מספק שמבטיח מוצר איכותי. הקפידו לרכוש מצעים שנעים לגעת בהם עוד בטרם יפגשו מכונת כביסה. הדבר מעיד על איכות הבדים.

מצעי כותנה, כיתן (צילום: עדי גלעד)
מצעי כותנה, כיתן (צילום: עדי גלעד)

בגזרת הטרנדים נגלה צבעוניות עשירה והדפסים שמתכתבים עם מגמות בעולם האופנה. לצד גוונים רכים ופסטלים ורוד פודרה, צהוב בננה ותכלת מככבים גם צבעים עזים ובעלי נוכחות בהם בורדו, אדום, כחול רויאל ושחור שמספקים זריקת צבע בחלל. הנמר, הזברה, הפרחים, הנקודות והפסים לא יאכזבו והם ישתלטו לכם עם המון סטייל על חדרי השינה בבית. בימים אלה מפתיעות הרשתות עם הנחות ומבצעים ייחודיים, כך שכדאי לנצל את הזמן לקנייה חכמה.