חוסר בשעות שינה פוגם את איכות החיים שלך. כשאת עייפה הכל קשה יותר, אין לך כוח לכלום, ובעקבות זה ההתנהלות היומיומית איטית ומסורבלת, והבעיות נראות מסובכות יותר מאשר הן באמת. מעבר לשגרה היומיומיות, מיעוט בשעות שינה משפיע באופן ישיר גם על ירידת החשק המיני ועל איכות האורגזמות. כשאת גמורה ומותשת אין לך כוח להתחיל אקט מיני, ובטח שלא להשקיע בו כמו האישה הפראית והמינית שאת. אם את מכבדת את הגוף שלך ורוצה לחוות ממנו עונג את חייבת להעניק לו שינה טובה ועמוקה בלילה, לאפשר לגוף, למוח ולנפש לנוח ולהתרוקן ממחשבות.

כל לילה את מתגלגלת מצד לצד במיטה, קמה למקרר וחוזרת למיטה, קמה לשירותים וחוזרת למיטה - בסופו של דבר את נרדמת באמצע הלילה או לא נרדמת בכלל, בבוקר את קמה לעבודה עייפה ועצבנית, ובלילה שאחריו אותו סיפור חוזר על עצמו. אם את מרגישה שהסיפור הזה כאילו נכתב עלייך, אז תני לי לנחש - את והבן זוג כבר לא עושים סקס, או שאתם שוכבים פעמיים בשנה (ביום הולדת שלו וביום הנישואין) – נכון? הגיע הזמן לקחת את עצמך בידיים, ללמוד איך להירדם בקלות, לישון טוב ולשפר לא רק את איכות החיים שלך, אלא גם את חיי המין והזוגיות שלך.

איך להירדם ולישון כמו תינוקת? 

אורגזמה

אורגזמה = שעות שינה. אורגזמה טובה ומספקת משחררת הורמונים מרגיעים ועוזרת לשחרור והפגת מתחים שהצטברו במהלך היום - כך היא מזמנת לך שינה טובה כמו תינוקת. יש פה 2 ציפורים במכה אחת - סקס טוב, שמוביל לזוגיות פורחת, ושינה טובה שמשדרגת את החיים שלך – לי זה נשמע כמו הפתרון המושלם! רגע, אבל מה לעשות אם אין לי בן זוג? זה לא תירוץ, תאונני ותירדמי!.

בני זוג עושים סקס (צילום: אינגאימג')
בני זוג עושים סקס (צילום: אינגאימג')

שינה בעירום עם בן הזוג

בסעיף הקודם כבר סוכם שאורגזמות טובות לשינה שלך - הורמון האהבה, אוקסיטוצין, שמופרש בזמן אורגזמה, מפחית את רמות החרדה ועוזר לגוף להירגע ולהירדם. השאלה הנשאלת היא: אם את מלכתחילה כל כך עייפה ואין לך כוח לסקס, איך זה ישתנה? אז הנה לך פתרון יצירתי: תישנו ביחד בעירום! מחקרים הראו שזוגות שישנים ביחד בלי בגדים מקיימים יותר יחסי מין – העור שלך נוגע בעור שלו, האינטימיות עולה מדרגה והתשוקה המינית יכולה לפרוח. תשאירי את פיג'מת הדובונים שלך בארון והורידי לו את הבוקסר – תוכלו להתכרבל ביחד מתחת לפוך ומשם הדרך לסקס סוער כבר קצרה, ושנת לילה של מלכה מובטחת.

לאכול נכון

תזונה בריאה חשובה לגוף ונפש בריאים ומאוזנים, והיא תשפר גם את איכות השינה שלך. חשוב לאכול ארוחות מזינות לאורך היום ולא לאכול ארוחה כבדה לפני השינה. 

קפאין לא טוב עבור אף אחד, אבל אם אתם צורכים אותו מומלץ להימנע ממנו החל משעות אחה"צ. קפאין נמצא בקפה, תה, משקאות מוגזים, שוקולד ועוד. 

אלכוהול אמנם עוזר להירדמות, אבל פוגם את רציפות השינה ולכן מומלץ להימנע ממנו לפחות ארבע שעות לפני השינה. 

אכילה נכונה (צילום: אינגאימג')
אכילה נכונה (צילום: אינגאימג')

זה רק ספורט 

בעזרת פעילות גופנית סדירה תתרמי לאיזון הגוף וכמובן תשפרי את איכות השינה. מתעמלים ואנשים שדואגים לבצע פעילות ספורטיבית לאורך השבוע, מדווחים על שינה טובה יותר משנתם של ה"עצלנים". חשוב לזכור, שפעילות גופנית בריאה מעלה את רמת האדרנלין, ולכן היא לא מומלצת בשעות שלפני הכניסה למיטה.

מדיטציה או יוגה

מגוון סוגים של הרפיה ותרגילי נשימה כמו מדיטציית מיינדפולנס או יוגה, יכולים לעזור להרגיע את המתח הנפשי, שגורם למחשבות לנדוד ולעכב את השינה. לא כל אחת מתחברת, אבל שווה לנסות, במיוחד שיש היום המון טכניקות של הירגעות ואם טכניקה אחת לא עבדה עבורך אולי אחרת תמצא חן בעינייך ותעזור.

מתאימים את סביבת השינה שלכם

אז נכון שיש לך חדר שינה, אבל האם בדקת שהוא אכן מתאים לשינה? בדקי שהמיטה שלך נוחה, וודאי שכשאת הולכת לישון החדר חשוך, שקט ונעים לך לשהות בו. 

שלווה יכולה להגיע גם מעיצוב החדר - בדים רכים וצבעי פסטל יצרו בחדר אווירה נעימה.

הוציאי מסכים ומכשירי אלקטרוניקה מזמזמים מחדר השינה. 

והכי חשוב, אל תשכחי שחדר השינה נועד לשתי מטרות: שינה וסקס! חשוב לוודא שהוא נוח ומתאים גם לאהבה סוערת והפגנת תשוקה מינית עם בן הזוג.

בונוס: טיפים של אלופות לשינה טובה

שינה וסקס: היכנסי למיטה רק כשאת עייפה, אלא אם כן בא לך על סקס סוער עם הבן זוג.

דמיון מודרך: נסי לחשוב על דברים נעימים ומרגיעים - חוויה נעימה שאת זוכרת, סיטואציה רגועה שחווית במשך היום, דמייני שאת הולכת בטיילת ושומעת את רחש גלי ים או סצנה מרגיעה אחרת.

"אני לא נרדמת": עברה רבע שעה ולא נרדמת? תקומי, תעשי משהו שמפעיל את הידיים והמוח (לא צפייה במסכים) ותחזרי למיטה כשאת עייפה.

מזרן: יכול להיות שהמזרן כבר עשה את שלו וזה הזמן להחליף אותו, כדאי לבדוק גם שהכרית נוחה, המצעים נעימים ומסודרים והחדר מאוורר ונעים.

מעבדת שינה: אם את סובלת מבעיות שינה כבר שנים, יכול להיות שיש בעיה המצריכה התייחסות רפואית – בקשי מהרופא הפנייה למעבדת שינה.

לסיכום, את רוצה לחוות עונג מיני מהגוף המקודש שלך? הגיע הזמן שתשקיעי בשנת לילה טובה! נסי את אחד הטיפים בכתבה או שילוב של כמה מהם ותראי את השינוי – טיפ ממני: תתחילי עם האורגזמות.

שלך,

לימור

לימור בנדל, מורת דרך לענג, מלווה זוגות ויחידים ליצירת חשק מיני ותשוקה לאורך שנים. כנסו לקבוצת הפייסבוק מתעוררים ביחד לעוד פוסטים בנושא.