רבין מאיתנו אוהבים אבוקדו, אבל כמה באמת יודעים להבדיל בין הזנים השונים של הפרי? ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM מדוע בתפריטים של התזונאים הוא לא נחשב כפרי אלא נכלל בשומנים, בניגוד לפירות וירקות שזה לרוב 0% שומן.

לא רק בשל הרכות: כך תדעו אם האבוקדו בשל וראוי לאכילה
אבוקדו, לחם, ואפילו עגבניות: כל המזונות שלא כדאי לשמור במקרר

"לפי שיחה עם יו"ר מגדלי האבוקדו שחר גולדברג, יש הרבה זנים לאבוקדו וכל זן מבשיל בעיתוי קצת אחר: הזנים הירוקים והירוקים השחורים, האטינגר הירוק בתחילת העונה מכיל 18% שומן, הזן שנקרא האס עם קליפה מגורענת שמשחירה נפוץ יותר בסוף העונה ומכיל 24% שומן. עכשיו סוף אפריל, אפשר למצוא את הזן 'ריד' - שמאפיין את סוף העונה, גדול יותר, ירוק ולא משחיר ועם מרקם חמאתי וגם אחוז שומן יותר גבוה".

"ככל שאבוקדו נשאר יותר על העץ ומבשיל יותר על העץ כך גם עולה אחוז השומן", אמרה. "כרגע אפשר להשיג אבוקדו כמעט במשך כל השנה. מושכים קצוות לפי הזנים השונים כך שיש לנו אבוקדו רוב הזמן. כמות הקלוריות שבו אינה מאוד גבוהה – 160 קלוריות למאה גרם (שקול ללא קליפה וגלעין), אבל זה עדיין פי 4-3 מרוב הפירות האחרים. כף אבוקדו זה בערך 25 גרם, כ-40 קלוריות, ונחשבת למנת שומן (במקום כפית שמן או כף טחינה בארוחה), או כממרח ללחם".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"אבוקדו שלם ממוצע מכיל 400-300 קלוריות, אבל יש כאלו ממש גדולים שמגיעים גם ליותר. אבוקדו מכיל כמות יפה של חומצה פולית, ויטמין E שדרוש לעור שלנו ולמניעת מחלות (ונמצא רק במאכלים שמכילים שומן). מכיל אבץ, אשלגן, וגם ברזל (אבל כדי להגיע לכמות שיש במנת דג/עוף/בקר צריך לאכול אבוקדו שלם). אין באבוקדו הרבה ויטמין C או ויטמין A בניגוד לירקות ופירות אחרים".

"טיפ לסיום: אבוקדו ממש קשה שרוצים שיבשיל מהר, אפשר לאחסן אותו יחד עם תפוזים או פירות אחרים שמפרישים אתילן. זה מבשיל בזמן קצר יותר (בערך מחצית)".