שאלה: היי לימור, אני נשוי טרי ובעל עסק. אני ממש מתבייש לספר אבל יש לי עובדת בעסק שאני ממש חרמן עליה. אני מסתכל על התחת שלה כל הזמן ואז הולך לאונן. איך אני מפסיק את זה שהיא מדליקה אותי? מה אני יכול לעשות? אני נשוי ואשתי מדהימה. זה לא שאני לא נמשך לאשתי, אני מטורף עליה ויש סקס מעולה בבית, אבל משהו בישבן של העובדת הזו מגרה אותי ממש.

תשובה: קודם כל תדע - אתה נורמלי. כן, כן נורמלי לחלוטין. אני יודעת שאתה בטח מרגיש רגשי אשם חזקים מאוד שדבר כזה קורה לך, כי אתה מספר שזה ממש מבייש אותך ואתה מעוניין שזה יפסיק. זה קשה להיות במצב בו לא ניתן לשלוט על התחושות שלנו ויש אנשים רציונלים שבכלל לא יבינו את זה. אני רוצה להרגיע אותך ולספר לך שכל אחד מאיתנו מתעורר מינית באופן שונה. אתה מתעורר מינית ויזואלית. יש אנשים שמתעוררים ממגע, מריחות, מדימיון ופנטזיות ואתה מתעורר מינית ממה שאתה רואה. הכל תקין. מה שתרבותית חברתית מאוד לא מתאים לאנשים זה שאם יש לך אישה ואתה נשוי אתה אמור להתעורר "רק" ממנה מהרגע שאתם ביחד. וזה, ממש לא נכון ולא קרוב למציאות וגם נגד הטבע שלנו. גברים ונשים מתעוררים מינית מלהסתכל על אחרים, זה בסדר. לכן שחקני ושחקניות קולנוע וסדרות מוערצים על יופיים, הם מאפשרים לנו להתעורר בצורה "לגיטימית" חברתית.

לאנשים שונים עוררות מינית שונה. היום אני רוצה לספר לך על מחקר של סקסולוג ומטפל זוגי מאוד ידוע בשם ג'ק מורין, שעוסק בכל תחום האירוטיקה בזוגיות ופיתח על פי המחקרים שלו את הארכיטיפ הארוטי. מורין חקר במשך שנים פנטזיות מיניות של אלפי אנשים ומצא שיש לכל אחד מאיתנו מנוע אירוטי שונה וצמצם אותם לארבעה מנועים. מנוע ארוטי מפעיל אותנו מתחת לפני השטח וגורם לנו להתעוררות מינית ולכן לפעמים יש "קצר" ממשי בין מה שקורה במציאות כמו משיכה למישהי אסורה לבין מה ש"אמור" להיות במציאות - שתתעורר מינית מאשתך.

סקס (צילום: ingimage ASAP)
סקס (צילום: ingimage ASAP)

הנה ארבעת המנועים האירוטים שמהווים מנוע לעוררות מינית:

1. כמיהה וגעגוע / ציפייה: רצון, בשילוב עם חוסר וודאות - כשלא בטוח שהאדם השני רוצה או כשאנחנו צריכים לחכות כדי לקבל משהו. לדוגמא: את רוצה אותו והוא לא מעוניין או שאתה גר בנהריה והיא בבת ים ולכן בקושי מתראים.

2. חיפוש אחר כוח: כניעה או שליטה. לדוגמא: יחסי שליטה כמו אדון / עבד, משחק תפקידים, להיות עם דמות סמכותית כמו קצין בצבא / מישהו מבוגר / המורה לג'ודו של הבן שלך. 

3. פירות אסורים: "אנחנו לא אמורים לעשות את זה" - "אסור" שובב, לא פוליטיקלי קורקט, חיזור אסור, חרדה להיתפס. לדוגמא: גבר נשוי, מישהי שעובדת תחתיי ואני הבוס שלה, סקס במקום ציבורי. לדוגמא בדת אסור לאונן אז זה עוד יותר מדליק את הרצון של הרבה גברים לעשות זאת. 

4. התגברות על אמביוולנטיות: "אני שונאת אותך, נשק אותי" רגשות מעורבים - אנחנו רוצים ואנחנו לא רוצים בו זמנית. לדוגמה: סקס עם האקס שכל הזמן יש ביננו מריבות, לנסות משהו שמפחיד ומרגש אותך, למי שזוכר את הסידרה "בלשים בלילה" שסיביל שפרד לא סובלת את ברוס ויליס אבל מתה לשכב איתו והם כל הזמן בטיזינג מטורף. 

כמו שאתה יכול לקרוא המנוע האירוטי שלך כרגע, בסיטואציה הזו, הוא "פירות אסורים". אשתך מאוד מושכת אותך מינית אבל היא כבר נמצאת בקטגוריה של "מותר". אז מה אני ממליצה? מותר לנו להתגרות מינית מאנשים אחרים אבל את העוררות המינית אני מאוד ממליצה לקחת הביתה לאישה שאיתך. אני קוראת לזה "הבופה פתוח, תסתכל אבל תאכל בבית". יש אנשים שזה בלתי נתפס עבורם הרעיון של "מה! שהוא יתעורר מינית ממישהי אחרת ויבוא אלי? לא מקובל! אני רוצה לגרות אותו!". כאן יש חוסר הסכמה למשהו טבעי ואנושי שקורה לנו.

כן, אנשים מאוד אוהבים את בני הזוג שלהם, מאוד נמשכים לבנות הזוג שלהם, אבל לא תמיד מתעוררים מינית מהם. החיים הם גם וגם - גם להתעורר מינית מבני זוגנו וגם מפנטזיות ודמיון. לא להתנגד למה שאנחנו חווים בתוכנו כי אז המצב יכול להחמיר ותהיה פגיעה בחשק המיני ובתשוקה הזוגית. אין לנו שליטה על המחשבות של בני הזוג שלנו - הם לא רכוש שלנו!

רוצה "להוריד לעצמך" את החשק מהבחורה בעבודה, תעשה ערב שיתוף פנטזיות מיניות עם בת הזוג שלך. בקש מבת הזוג שלך ללחוש לך באוזן פנטזיה מינית שלה בפתיחות ואז תשתף אותה בפנטזיה המינית שלך על הבחורה מהעבודה. תסביר לה שזה משהו לא מציאותי וחשוב לך לא לפגוע בה חלילה ולכן אתה משתף.

שים לב! צריך דרגה גבוהה מאוד של שיתוף ותקשורת מינית זוגית ואם אין כזו ביניכם ויש קנאה ורכושנות בקשר - מאוד לא מומלץ לפגוע בבת הזוג וההצעה הזו לא מתאימה לכם. אם לבת הזוג יש ביטחון עצמי נמוך ודימוי גוף נמוך אסור לשתף אותה בפנטזיה שכן היא עלולה להיפגע מאוד ולחשוב שאתה משווה אותה לבחורה מהעסק, והיא תחשוב בטעות שאתה חושק בעובדת שלך יותר. זה משהו שהוא במהות לא נכון כי אתה נשוי לאשתך בגלל שאתה אוהב אותה, רוצה וחושק בה. היה רגיש כלפי בת זוגתך.

לימור בנדל, מטפלת זוגית ומינית, מומחית ביצירת חשק מיני ותשוקה בזוגיות לאורך שנים. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של לימור "מתעוררים ביחד" 

להרשמה למגזין "לחיות בתשוקה" העוסק באהבה, זוגיות ומיניות לחצו https://www.limorbandel.com/magazin-reg